The Sims Medieval recenzija (14967 pregleda)

Početkom 2000. godine studio Maxis započeo je malu revoluciju u industriji igara svojim izdanjem Simsa. The Sims je predstavio potpuno novi žanr igranja, a sve to upakirano u, za tada, vrlo napredni grafički engine. Simulacija života koja je nudila velik broj mogućnosti i puno zabave ubrzo je postala najprodavanija igra svih vremena, a tradiciju su nastavili i sa daljnjim nastavcima. Prije toga neovisan, Maxis je svoj posljednji projekt izdao 1997. godine (Streets of SimCity) nakon čega je potpao pod sveobuhvatni EA Games koji od tada ima nadzor nad razvojnim projektima Maxisa. Novi Sims serijali zabilježili su velike uspjehe na tržištu igara, kako prema ocjeni korisnika tako i financijski.

Nakon što su Simsi doista dali gotovo sve što je moguće u svoja tri nastavka, EA je radnju prebacio u srednjovjekovno doba sa mnogim promjenama. The Sims Medieval više se ne centrira na igranje samo jednog lika već je više baziran na upravljanje vašeg kraljevstva kroz istaknute pojedince, a vas stavlja u ulogu božanstva koje upravlja sudbinama kako pojedinaca, tako i cijelog kraljevstva. Kombinacijom RPG i RTS elemenata The Sims Medieval donosi jedno doista zanimljivo iskustvo za igrača koje će se zasigurno svidjeti obožavateljima. Igra donosi pregršt opcija što gotovo u potpunosti suzbija monotoniju, a sve to upakirano je u vrlo lijepi grafički engine koji se bazira na The Sims 3 engineu. Kada dobijete kraljevstvo za razvoj jedino što imate na raspolaganju je vaš dvorac i obližnje selo. Idući korak je kreiranje vladara monarha. Naravno, na raspolaganju su vam već gotovi modeli, no pošto je kreacija vrlo jednostavna i zabavna svakako bi preporučio da se u taj dio upustite sami te da ispoljite produkt vaše mašte pošto vaš vladar izgledom doista može ispasti zanimljiv. Uz izgled, u kreaciji lika možete utjecati i na njegove osobnosti, pozitivne i negativne pa tako vaš lik može biti umišljen, avanturistički nastrojen, elokventan, notorni alkoholičar ili sklon kockanju. Završetkom kreacije lika otvara vam se mogućnost odabira questova za pojedinog lika, a u kasnijem dijelu igre questovi će zahtjevati surađivanje dva ili više heroja kako bi ishod bio pozitivan. Također, velik broj questova ima nekoliko načina na koji ih je moguće uspješno izvršiti sa različitim ishodima. Sve to rezultira vrlo zaraznom igrom koja pruža mnoge sate zabave. Uspješnim izvršavanjem questova dobivate nagradne bodove, a ponekad i pokoji bonus. Za bodove možete kupovati nove građevine koje će vašem kraljevstvu poboljšati životni standard u smislu boljeg zdravlja, višeg kulturnog obrazovanja, sigurnosti i ostalog. Sa većinom novih građevina moguće je uposliti i novog podanika/heroja koji će vam donijeti nove questove za rješavanje. Isto tako heroji se s vremenom unaprijeđuju u onome što rade te postaju sve bolji i bolji te baš kao u RPG igrama stječu levele (1-10). S višim levelom otključavaju se nove mogućnosti koje je pojedinac sposoban obavljati. Bodovi vam isto tako omogućuju sklapanje novih savezništva sa susjednim kraljevstvima, a s vremenom i njihovo vazalstvo. Dok ste monarh, kroz razne edikte morat ćete održavati vaša podanička kraljevstva sretnima ili barem približno tome kako ne bi došlo do pobuna. Ostale vrste podanika i zaposlenika s kojima ćete se susresti tokom igranja uključuju čarobnjaka, špijuna, dvije vrste svećenika, kovača, liječnika, viteza, trgovca i barda. Svaki od njih nosi različita iskustva igraču, drugačije zadatke, drugačije pogodnosti itd.

The Sims Medieval s jedne strane je pojednostavljen, barem što se tiče održavanja pojedinca zadovoljnim, dok je s druge strane prepun opcija koje iskustvo svakog igrača čine unikatnim. Pošto je igra smještena u srednjovjekovno doba, smrt, bolest i ostale opasne situacije bliže su simsima nego do sada. Npr., kao monarh imate opciju poslati bilo koga od vaših podanika u smrt ili u okove, no isto tako treba imati na umu da se narod može podignuti protiv vas i da vi isto tako možete smrtno stradati. Osim velike igrivosti, kao ostale pogodnosti treba navesti vrlo lijepu grafiku, zavidnu razinu umjetne inteligencije te uvođenje početka i kraja igre, za razliku od dosadašnjih Simsa. Na kraju igre igrači dobivaju različite ratinge ovisno o svom uspjehu. Naravno, tu je neizostavni Sims humor koji donosi podosta komičnih situacija u koje se simsi upuštaju. Kao negativne strane naveo bi to što simsi, za razliku od situacije u prethodnom nastavku, ne stare već ostaju onakvima kakve ste ih kreirali. Moguće je osnovati potomstvo no vaša djeca će zauvijek ostati djeca. Isto tako je, unatoč različitim mogućnostima uređivanja interijera raznim stvarima, onemogućen utjecaj na vanjski izgled građevina što je doista prava šteta. Dorada ne bi bila na odmet i na glazbenom dijelu pošto je nakon nekog vremena doista monotono slušati jednu te istu melodiju. No to su sve zapravo manje mane jedne vrlo interesantne igre koja ima solidnu "replay" vrijednost. Za obožavatelje Sims igara ovo definitivno neće biti bačen novac.