Gad recenzija (7218 pregleda)

REDATELJ: Philip G. Atwell
SCENARIJ: Lee Anthony Smith, Georgy J. Bradley
ULOGE: Jet Li, Jason Statham, John Lone, Devon Aoki
TRAJANJE: 103 min

War aka Rogue Assassin aka Gad je prvo filmsko izdanje redatelja Philip G. Atwella čiji je glavni posao do sada bilo režiranje glazbenih spotova. Scenarijskom dvojcu ovo je također prvijenac, i to se u filmu vidi. Kako sam naslov govori, temeljna priča je rat između jakuza i trijada, dva velika azijska klana organiziranog kriminala. U startu, pomalo sliči Smrtonosnom Oružju ili drugim akcijskim filmovima tog kalibra.

Prvo propusti - Scenarij je nedorađen i već viđen. Iako ima zanimljivih scena, očiti su nedostaci u radnji. Režija kroz film varira. Pojedine scene su dobro odrađene i zanimljive. Ipak, radnja često skače sa scene na scenu, naglo i besmisleno. Glavni obrat, iako je dobro osmišljen, može se naslutiti od prilike sa polovice filma. Može se zamijetiti i nemar što se tiče glumaca azijskog porijekla. U pojedinim scenama može se naći kineza koji glume japance, japanaca koji glume kineze i sl. Isto tako, Devon Aoki, kojoj je dodjeljena uloga kćeri jendog od japanskih "bossova" je bila promašaj. Naime, njen japanski je toliko loš da će čak i čovjeku koji nema blage veze o tom jeziku zvučati kao mučenje. Akcijskih scena za ovakav film je premalo i predaleko su jedna od druge, a i soundtrack je poprilično siromašan.

U pozitivne strane spada Jason Statham, koji gotovo uvijek odradi dobar posao. Naravno, uloga agresivnog policajca mu leži. Čovjek ima potencijala i za veće uloge. Nisam siguran da li za sada nema ponuda ili jednostavno bira dosta loše filmove. Tu je i vrlo dobar vozni park automobila i motora. Cijenim pokušaj što autori nisu previše silili akciju, ali su u tome i pretjerali. Jet Li je također solidan, iako su u akcijski film mogli ubaciti više njegovih borilačkih majstorija.

Lijepi auti, pokvareni policajci, osvetnik, misteriozni profesionalni ubojica, zlato, novci, yakuze, trijade, gole žene, pucnjava, akcija - dovoljni su za stvoriti akcijski film za ubit vrijeme, ali ništa više od toga. Jason Statham ima puno veći potencijal od ovoga. Film ima dvije velike akcijske njuške u repertoaru, ali nekako imam dojam da je sve ovo moglo i bolje. Obožavatelji Stathama ostat će zakinuti za njegove dosjetke, obožavatelji Lia se pak neće moći diviti njegovim borilačkim vještinama. Dosta scena ispucano je još od prije cca 20 god. kada su bile "in". Nikako u rangu izvrsnog Snatcha ili sličnih filmova. I na kraju sve to još zasladite lošim prijevodom na DVD izdanju gdje je rogue svaki put preveden kao gad. A onda opet u naslovu filma umjesto Rat imamo Gad.