Bit Će Krvi recenzija (6304 pregleda)

REDATELJ: Paul Thomas Anderson
SCENARIJ: Paul Thomas Anderson, Upton Sinclair
ULOGE: Daniel Day-Lewis, Paul Dano, Kevin J. O'Connor, Ciaran Hinds, Dillon Freasier
TRAJANJE: 158 min

There Will Be Blood temeljen je na romanu "Oil!" autora Uptona Sinclaira. Glavna nit priče je sukob - obitelji, religije, intelekta, naftnih kompanija i sl. Ono što prvo moram istaknuti, što me je definitivno najviše zasmetalo u filmu i što mi je snizilo ocjenu za 2-3 boda jest filmska muzika. Zaista, ne mogu se sjetiti da me je neki film više razočarao u tom pogledu. Totalno neusaglašena sa scenama, naporna i glasna, na trenutke zvuči kao da prati neki ultimativni horor film, a na trenutke pak imamo zvukove poput indijanskih šamana. Poštujem da se je možda kroz filmsku muziku išlo dočarati teško psihičko stanje glavnog lika, rastrojenost i opću konfuziju, ali po meni je to totalno promašeni dio filma. Negativnim sam percipirao i ulogu maloga H.W.-a koji svojim dijalozima u početku samo smeta. Možda sam prag očekivanja postavio visoko zbog razvikanosti filma, ali opći dojam je da je ovo samo osrednje djelo sa jako dobrim glavnim glumcem. Tu u prilog dolazi i činjenica da u gotovo 160 minuta filma nije ni jedan lik, izuzev D. Plainviewa, došao do nekog izražaja tj. karektarizacija likova je vrlo slaba iako su u glumačkoj postavi izvrsni Ciaran Hinds i Paul Dano.

Filmom dominira D. Day-Lewis što je i bilo za očekivati. Njegova gluma je snažna i izražajna, sa začinom kazališne glume. Licem izražava ono što tekstom ne može. Mnogi su izrekli negativne kritike da je uloga u ovom filmu identična onoj iz Bandi New Yorka. S time se ne bih složio, pošto se ovdje ipak radi o drugom vremenu, drugačijem liku i u potpunosti različitom okruženju. Jedino što je slično jest onaj neki "glumački potpis", stil glume koji svaki glumac ima i zadržava, bez obzira u kakvoj se ulozi nalazi. Lewis je ovdje dobio ulogu mizantropskog junaka sa velikom gladi za uspjeh koji se uhvatio u koštac za životom te koji bez nekih većih moralnih dilema iskorištava svaku šansu, bez obzira kakve to posljedice ostavljalo na okruženje i druge ljude.

Ostale pozitivne strane ovog uratka su savršeno nesavršenstvo stvari, tj. odlična šminka i kostimi koji u potpunosti odišu početkom 20. stoljeća. Filmske lokacije su izvrsno odabrane, gdje za prizore imamo beskonačne pustopoljine, kamenjare i prašnate površine gdje ništa ne raste. Isto tako, odabir rekvizita je odličan. Zanimljivo je pratiti poslovni razvoj glavnog lika koji počinje sa krampom u ruci, a završava kao potpuni bogataš. Ima nešto malo "Scarface"-a u ovom filmu. Isto tako, film sadrži tek malu, jedva zamjetnu dozu nadnaravnog gdje sreća napusti glavnog lika nakon što on odbije blagoslov novog vrela od strane lokalnog svećenika. Još jedna zamjerka jest nagli skok u budućnost pri kraju filma, gdje se gledatelje doslovno baci pred gotov čin. Sam kraj podijelio je publiku i neki ga smatraju beskorisnim, dok drugi u njemu vide neku dubinu. Istina je da kraj sadrži dublju poruku od one koja se na prvi pogled vidi, ali režijski se to moglo bolje odraditi.

There Will Be Blood je solidna drama koju se može pogledati kada se ima viška vremena, no po mom ukusu je previše razvikan film. Čini se da je Hollywood došao do poprilično kritične točke gdje se osrednja djela kuju u zvijezde. Ako izuzmemo ulogu Day-Lewisa, ovaj film nema veliku dozu "izvrsnoga" za ponuditi.