[Rec] recenzija (6133 pregleda)

REDATELJI: Jaume Balaguero, Paco Plaza
SCENARIJ: Jaume Balaguero, Luis Berdejo
ULOGE: Manuela Velasco, Javier Botet, Manuel Bronchud, Martha Carbonell, Maria Lanau
TRAJANJE: 75 min

Mislim da je fer prema svim čitateljima prvo naglasiti da sam vrlo impresioniran ovim radom stoga ga možda neću u potpunosti objektivno gledati, ali recenzija u neku ruku i je odraz osobnoga dojma, stoga mi ne bi trebali zamjeriti. Prije gledanja, izuzev činjenice da se radi o horor filmu, nisam znao baš ništa, što je u neku ruku i dobro te dodaje čari "otkrivanja" radnje postepeno. Stoga ako želite pogledati film iz te perspektive, nemojte čitati dalje jer bi neke spomenute stvari mogle pokvariti dojam.

Poprilično lagani i vedar početak nimalo ne otkriva o čemu bi se moglo raditi u filmu. TV ekipa snima prilog o noćnoj smjeni jedne vatrogasne postaje. Koliko sam uspio uloviti, mjesto radnje je Barcelona. Ono na što bi trebali biti upućeni gledatelji, a što bi pojedinima moglo zasmetati jest snimanje "iz prvog lica", tj. nešto nalik na "Projekt: Vještica iz Blaira". S tim da se ovdje radi o profesionalnoj TV ekipi, ne o skupini studenata. Ipak, u kriznim situacijama ima dosta trešnje kamere i trčanja s istom što se pojedinima neće svidjeti. Ono što je veliki plus u ovom filmu je gluma. Već gotovo od prve scene očit je vrlo realan pristup cjelokupnoj situaciji, a mnoge scene izgledaju vrlo spontano i prirodno. Kasnije, kako se radnja razvija, dolaze novi likovi, ali svi su svoj dio odradili na impresivan način gdje bi se mnogi hollywoodski glumci posramili koliko su gluma i reakcije prirodne. Većina radnje odvija se unutar stambene zgrade što pridodaje klaustrofobičnosti i kobnoj neizbježnosti pojedinih situacija. Uz to treba i pohvaliti zvukovni dio filma koji je vrlo bitan element pri horor filmovima, a ovdje je odlično odrađen. Inače film spada u podžarn horora čiji nisam fan i kojeg smatram prilično dječjim, ali to se nikako ne može reći za Rec. Ne želim otkrivati detalje radnje, radi već spomenutih koji će ovaj film tek pogledati.

Teško je pisati dojmove o filmu koji me je oduševio u svakom pogledu i ispunio sva moja očekivanja, a uz to suzdržati se od opisa "zanimljivih" scena. Kao ljubitelj horora, pregledao sam ih zaista veliki broj, ali neki dublji učinak na mene ni jedan film nije ostavio već više od desetljeća. Rec je to uspio i zato sam impresioniran. Kraj filma, uz sve kaotične događaje, ostavlja nekoliko elemenata o kojima se može dugo raspravljati tj. film nije objašnjen u potpunosti, ali ipak je objašnjen dovoljno da ne ostavlja prazninu i zbunjenost nakon što krenu slova. Isto tako, film ima popriličan spremnik sitnih informacija koje se mogu doznati ako pozorno pratite scene i dijaloge, koje mogu utjecati na dojam i kako ćete shvatiti kraj filma. No ako ih propustite, film svejedno ne gubi na kvaliteti. Ono što me ugodno iznenadilo jest da španjolci mogu proizvesti ovako kvalitetan horor. Uz to film je sniman na stvarnim lokacijama i setovi nisu rađeni posebno za ovo djelo. Koliko je autorima filma bila bitna prirodna reakcija govori jedan primjer gdje vatrogasac padne sa stubišta među ljude. Nitko od glumaca nije znao da će se to dogoditi, stoga su izljevi iznenađenja i straha na njihovim licima u tom trenutku pravi. Isto tako, potrudili su se opravdati pojedine nelogičnosti koje sadrže mnogi filmovi istog žanra sa pokojom jednostavnom, ali korisnom informacijom. (Hint za one koji su gledali: krvna grupa)

Tužan podatak je da je američki remake ovog filma krenuo u produkciju još prije nego što se original našao na stranom tržištu. Naravno, uz to je neizbježno i snimanje 2. dijela na što gledam sa puno skeptičnosti i tuge što će vjerojatno upropastiti savršeno zaokruženi original. Ovom filmu u nikojem slučaju takvo što nije potrebno; ni remake, ni nastavak. Film zaista nije pogodan za one slabih živaca, kao ni za mlađu populaciju. Užitak gledanja imao sam čast podijeliti sa prijateljicom koja inače nije fan horora, teško ju može uplašiti fikcija no dovoljno je reći da čak ni nju nije ostavio ravnodušnom. Oni koji prate moje recenzije, znaju da ovu ocjenu jako rijetko dajem tj. ovdje će biti prva. Čestitam Rec - 10/10.

Ocjena: 10/10