The Mist recenzija (5082 pregleda)

Redatelj: Frank Darabont
Scenarij: Frank Darabont
Uloge: Thomas Jane, Marcia Gay Harden, Laurie Holden, Andren Braugher, Toby Jones
Trajanje: 126 min

Frank Darabont već je u dva navrata režirao i adapritao Kingove kreacije. No ni odlični Shawshank Redemption ni Green Mile nisu romani sa onim poznatim Kingovim "štihom". The Mist odgovara tom opisu. SF drama sa elementima horora rađena je prema istoimenoj noveli koja je objavljena kao posljednji i najduži dio antologije Dark Forces, napisane osamdesetih godina. Uz filmsku ekranizaciju The Mist je doživio i svoje virtualno izdanje kao video igrica.

Prisutni su popularni Kingovi elementi poput malog grada, šačice ljudi koji se nađu u nezavidnoj situaciji i klaustrofobični ton. Radnja većinom prati protagonista Davida Draytona i isprva se čini kako će se kroz film provlačiti njegov sukob sa susjedom Brentom Nortonom kojeg tumači Andre Braghter. No tema filma zapravo je centrirana oko ljudskih reakcija poput panike, nelogičnih odluka, paranoje, formiranja u grupe u opasnim situacijama i sl. Sa svojim trajanjem nešto preko dva sata uspostavio je i solidnu karakterizaciju likova. Radnja govori o nečemu što se isprva čini prirodnim fenomenom. Nekoliko desetaka ljudi obavlja kupovinu namirnica u trgovačkom centru nakon olujne noći. Iznenada cijeli grad biva obuhvaćen u gustu maglu nepoznata porijekla u kojoj nešto ubija ljude. Skupina ostane zaglavljena u trgovačkom centru gdje nekoliko dominatnih pojedinaca pokušava prevladati i nametnuti svoj poredak. Paranoja i panika polako uzimaju svoj danak, a David se uz vlastiti opstanak bori i za opstanak svog djeteta.

Darabont je u nekoliko situacija odstupio od originala, što je najviše očito na samom kraju. Kraj filma je i izvor mnogih polemika. Iako vrlo snažan i pomalo iznenađujuć po nekima je loše izveden. Darabont je zapravo uzeo jednu verziju kraja iz Kingove novele koja je moguća jer se u samoj noveli ostavlja sve otvorenim. King je pohvalio Darabontovu verziju svršetka priče. Ako izuzmemo ime Thomasa Janea i možda Lourie Holden film nema nekih glasovitih hollywoodskih zvijezda. Ipak, gluma je sasvim solidna, a po mom osobnom mišljenju Toby Jones je odradio odličan posao. The Mist u potpunosti odstupa od danas sve popularnijih horora čije se strašenje više temelji na izazivanju gađenja kod ljudi nego na psihološkoj nelagodi poput Slagalice Strave ili Hostela i to je vrlo pozitivna stvar. U ovom filmu zapravo su strašnije ljudske reakcije od nadnaravnih sila koje ih napadaju. Ne treba očekivati neke iznadprosječne specijalne efekte iako su izvedeni sasvim solidno. Studio za vizualne efekte Darabontu je preporučio Guillermo Del Toro nakon što ga je Darbont upitao tko je stvorio vizualne efekte u Panovom Labirintu.

Sveopći utisak na mene je vrlo zadovoljavajuć. Film je zanimljiv, adaptacija je dobro odrađena, likovi su interesantni i nisu isprazni, dijalozi su solidni, efekte sam već opisao. Svakako ga vrijedi pogledati.