Death Race recenzija (5913 pregleda)

REDATELJ: Paul W.S. Anderson
SCENARIJ: Paul W.S. Anderson
GLAVNE ULOGE: Jason Statham, Joan Allen, Ian McShane, Tyrese Gibson, Natalie Martinez
TRAJANJE: 105 min

Jason Statham svom opusu pridodao je još jednu akcijsku ulogu. Pod redateljskom palicom čovjeka koji je stvorio trilogiju Resident Evil te D.O.A. napravljen je Death Race koji bi se mogao nazvati kombinacijom video igrica Death Rally i Carmagedon te filma Mad Max. Death Race je zapravo remake filma iz 1975. Death Race 2000 u kojem je jednu od glavnih uloga imao sada već ostarjeli Sylvester Stallone. Scenarij je, naravno, promjenjen i moderniziran.

Nakon kolapsa ekonomije u Americi, kriminalni sustav postaje zagušen te naposljetku privatiziran od korporacija koje gledaju samo na zaradu. Kako bi povećali profit uveli su moderne gladijatorske bitke do smrti u kojima, naravno, sudjeluju zatvorenici, a koje su se s vremenom transformirale u tzv. Death Race. Prije početka filma treba znati što se može očekivati. Plitka, već viđena priča, nezavidna gluma i popriličan broj nelogičnosti govore da se ovdje ne radi o nekom velikom umjetničkom djelu nego o filmu za zabavu. A faktor zabave je poprilično visok, barem osobno govoreći. Zla upraviteljica, okorjeli kriminalci, rivalstvo te konačno bijeg klasičan su razvoj događaja koji omogućuje mirno gledanje bez previše naprezanja sivih stanica. Iako Statham ima veliku karizmu, njegovi glumački dosezi nisu na nivou pojedinih zvijezda Hollywooda. Ipak, sam Statham vjerojatno je najjača glumačka karika u ovom djelu pošto ostatak ekipe čine Tyrese Gibson kojeg smo imali prilike gledati u filmovima poput 2 Fast 2 Furious ili Transformers, Joan Allen te model/glumica Natalie Martinez. Isto tako ne treba se previše zamarati sa neodgovarajućim zakonima fizike poput toga da automobili sa hrpom čeličnog oklopa se jednostavno ne bi mogli tako kretati, ne bi postizali tolike brzine i imali bi popriličnih poteškoća sa ulaskom u zavoj ili o činjenici da jedan Dodge Ram ne može postići jednaku brzinu poput Mustanga. Takve stvari objašnjavaju se kategorizacijom filma pod SF žanr.

Specijalni efekti su dobro izvedeni iako možda s vremenom postanu monotoni. "Big Brother" stil prikazivanja utrka je poprilično interesantan i pomalo uvede gledatelja kao da doista gleda neku utrku. Eksplozije, guranja sa ceste, nekoliko neobičnih načina smrti, pucanje i brzina gotovo garantiraju zabavu ljubiteljima akcije. Za snimanje je korišteno 35 automobila koje su konstantno popravljali timovi od 85 mehaničara. Bilo je potrebno oko šest tjedana kako bi se složili automobili i staze, a snimanje je zatim trajalo svega 50 dana. Što više reći? O akcijskom filmu se doista nema što puno pisati. U pozitivne strane spadaju kvalitetan zvuk i dobre, zabavne akcijske scene. Negativne strane su plitka radnja, loši dijalozi i poprilično loša gluma. No vjerujem da mnogi ni ne očekuju vrhunac drame i ekranizirane filozofije na ovakom djelu. Ako ste spremni zažmiriti na ove slabosti, film će vam se vjerojatno svidjeti. Što se tiče ocjene, da se boduje zabava koju mi je pružio film vjerojatno bi dobio između 7 i 8 što bi djelomično bilo uzrokovano i nostalgijom prema mladim gamerskim danima te igricom Death Rally. No moram sagledati i ostale aspekte te Death Race nikako ne može dobiti ocjenu preko 6.