Transformers: Revenge of the Fallen recenzija (4008 pregleda)

REDATELJ: Michael Bay
SCENARIJ: Ehren Kruger, Roberto Orci
ULOGE: Shia LaBeouf, Megan Fox, Josh Duhamel, Tyrese Gibson
TRAJANJE: 150min

Producent i redatelj mnogih poznatih više i manje akcijskih filmova, Michael Bay na tržište filma plasirao je nastavak popularnih Transformersa. Nepromijenjen je ostao i scenarist, Roberto Orci koji je sa Bayom surađivao i na filmu Island iz 2005. godine. Od poznatijih naslova čije je priče pisao mogli bismo nabrojati The Legend of Zorro, Mission Impossible III te novi Star Trek. Na nastavku mu je u pomoć stigao Ehren Kruger, kao drugi scenarist koji je pisao scenarije za filmove poput Blood and Chocolate, The Skeleton Key, The Ring ili Scream 3.

U drugom dijelu sukob između Autobota i Decepticonsa se nastavlja. Decepticoni se vraćaju na Zemlju oteti Sama Witwickyja nakon što mladić dozna istinu o porijeklu Transformera. Naravno, Optimus Prime i ekipa su tu da se suprotstave zlim snagama. Koliko će vam se svidjeti film ovisi o tome što od njega očekujete te o godištu. Ako ga promatramo iz kuta da je sniman za mlađu populaciju onda bi se Transformers 2 mogao ocijeniti kao vrlo uspješnim. Za one koji pak traže malo više, ne bih išao dalje od ocjene osrednji. Problem sa Transformerima 2 je problem sa puno filmova koji su nastavci - slijedi se recept originala samo što se u film dodaje svega više što je original učinilo popularnim. U slučaju Transformersa to bi značilo još više robota, još veći roboti, više akcije, više brzih scena, više seksipilnih djeva i manje odjeće na njima. Tome u prilog ide činjenica kako je snimanje nastavka započelo dan nakon što je prvi dio osvojio MTV-jevu nagradu za najbolji film. Ne bih rekao da je nastavak loš. Za ono što je namijenjen je u potpunosti solidan film. Ponovo imamo snimanje akcije po cijelom svijetu, lijepih efekata i brze radnje te poneka komična scena. Ipak, nastavak je po kvaliteti dosta ispod originala i ostavio me pomalo razočaranim, pogotovo sa Bayom kao redateljem. Filmu nedostaje inovativnosti i neke zasebnosti. Iako se može pogledati odvojeno od prvog dijela svejedno sam stekao dojam kao da se nastavak previše orijentirao na prvi dio. Pošto je treći dio već potvrđen za, kako Bay kaže, 2012. godinu, ako se nastavi u ovakvom tonu imati ćemo još jednu skupocjenu seriju, a ne zasebne filmove.

Gluma je zadovoljavajuća pošto se ovdje ipak radi prvenstveno o SF akciji. Shia, luckast kao i uvijek nije iznevjerio. Mali minus je Megan Fox kojoj izgled ipak premašuje glumačke sposobnosti. Sinkronizacija autobota je solidna, a kako bi se odala počast starim Transformersima dovedeni su i neki veterani posuđivanja glasova, čak i neki koji su radili na originalnoj seriji iz 1984. godine. Isto tako soundtrack je interesantan i živ te u potpunosti odgovarajući. Solidna adaptacija iako za nivo niža od prethodnika odlično služi za zabavu, pogotovo mlađoj generaciji te se isplati pogledati.