Star Trek XI recenzija (3110 pregleda)

REDATELJ: J.J. Abrams
SCENARIJ: Roberto Orci, Alex Kurtzman
ULOGE: Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin
TRAJANJE: 127 min

Prošlo je 7 godina od kada smo zadnji puta imali prilike gledati zvjezdane avanture na filmskim ekranima. Nemesis je vjerojatno posljednji koji se bavio dogodovštinama kapetana Picarda i njegove posade. Bilo je očito da će idući film biti dužan otvoriti novo poglavlje u Zvjezdanim Stazama. Nekoliko godina kasnije nakon kritički ne baš previše uspješnog Nemesisa započela su govorkanja o novom projektu koji bi se vratio na izvorište - posadi kapetana Kirka. Mišljenja su bila podijeljena no kada je redateljski posao zapao J.J. Abramsa očekivanja su porasla. Abrams je poznati producent, scenarist i redatelj koji je radio na mnogim uspješnim serijama poput Lost, The Office i Alias. Priču o mladim danima kapetana Kirka napisali su Roberto Orci i Alex Kurtzman, duo koji je međusobno često surađivao, a nerijetko se našao i u suradnji sa Abramsom. Zaslužni su za filmove poput Transformers, Legend of Zorro, The Island itd. Očekivanja su dodatno porasla kada su se doznale prve uloge, a i kada su izašli prvi screenshotovi iz filma.

Hm, što reći o novim Trekovima? Prvo i najviše očito je da u potpunosti odstupaju od dosadašnjih "standarda" što će se nekima svidjeti dok će drugima upravo to biti glavni argument za negativne kritike. Film je puno više nabijen efektima i akcijom od prethodnika što odlično funkcionira u prvih 15-20 minuta filma. Upravo taj dio me najviše impresionirao. Nakon toga, kako radnja odmiče, osobno sam osjetio neki pad kvalitete, kao da autori nisu znali što bi točno napravili sa svim tim adrenalinskim scenama. Iako definitivno spada pod solidne akcijske SF-ove, nakon gledanja ostaje dojam kao da se moglo ipak više, pogotovo na uloženih 150 milijuna američkih dolara, dosad najskupljeg Star Trek filma. Daljnja radnja pretvara se u kvalitetnije izvedenu epizodu TV serije. Vizualno film je vrlo impresivan. Iako efekti i tehnologija baš i ne odgovaraju Star Trek kanonu, oku su vrlo ugodni, a i dobro su uklopljeni u filmsku cjelinu. Novi Trek predstavlja nam donekle alternativnu stvarnost, ovog puta mladog, kapetana Kirka. Isto tako, imamo priliku vidjeti sklapanje poznanstva između već legendarne postave Enterprisea. Šminka je isto tako odlično odrađena. Impresivno je odrađen posao na glumcima koji zbilja pomalo nalikuju ekipi s Enterprisea u mlađe dane. Isto tako ovo je prvi film nakon 1991. godine u kojemu ulogu ima nezamjenjivi Leonard Nimoy. Možda najveća osobna zamjerka filmu je ta što je karakterizacija dosta plitka i zbrzana. Film je prepun snažnih likova koje su generacije upoznavale kroz seriju i čiji su karakteri zapravo uz druge elemente i ostvarili tu silnu popularnost. U 2 sata filma redatelj je jednostavno nagurao sva ta poznanstva koja se provlače kroz seriju i slabo se osvrnuo na međusobne odnose.

Ako ovaj Star Trek gledamo zasebno onda se radi o sasvim solidnom SF akciću. S druge strane u sklopu svih Star Trekova rekao bih da je jedanaesti film podbacio. Čak i neke epizode TV serija imaju dublju radnju, napetije događaje i zanimljivije priče. Možda filmu nedostaje neki pravi negativac, rekao bih da Nero nije bio dobar odabir. Iako je Bana ulogu solidno odglumio, sam lik Neroa ostavlja prazninu u tom segmentu filma. Dinamičan i zabavan je opis koji se slobodno može pripisati novom Treku iako po mom osobnom ukusu ima nekoliko propusta. Preporuka za pogledati definitivno stoji, ako ništa drugo, vrijedi pogledati prvih desetak minuta filma koje su naprosto briljantne. Nastavak sa istom postavom već je zabilježen, nadam se u boljoj izvedbi.