G.I. Joe: The Rise of Cobra recenzija (5087 pregleda)

REDATELJ: Stephen Sommers
SCENARIJ: Stuart Beattie, David Elliot
ULOGE: Channing Tatum, Dennis Quaid, Marlon Wayans, Rachel Nichols, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Karolina Kurkova, Christopher Eccleston, Joseph Gordon-Levitt, Sienna Miller, Lee Byung-hun
TRAJANJE: 118 minuta

Povijest G.I. Joea u komercijalnoj industriji započela je 1964. godine kada je proizvedena prva 12" akcijska figurica. Originalno su G.I. Joe vojnu postavu ušle 4 figurice od koje je svaka predstavljala jedan rod američke vojske; Army, Navy, Air Force te Marine. Skraćenica G.I. stoji za Goverment Issue, izraz koji se često koristio za naslovljavanje američkih vojnika, posebno kopnene vojske. Na našim područjima G.I. Joe poznatiji je kao Action Man nakon što je licenca izdana britanskoj kompaniji Palitoy. Naravno, kao i većina popularnih igračaka G.I. Joe uskoro je dobio svoju strip verziju, pa animirane junake da bi se na kraju preselio i na filmski medij, pa čak i video igre.

2009. godina donjela nam je prvi visoko budžetni (170 mil. američkih dolara) G.I. Joe film naslovljen The Rise of Cobra. Redateljska stolica dopala je Stephena Sommersa, autora mnogih akcijskih hitova koji su bili više ili manje uspješni poput Mumije i njenih nastavaka ili Van Helsinga. Odmah da se nadovežem, odabir redatelja, po osobnom mišljenju, bio je pun pogodak. Sommers je svoj posao napravio zadovoljavajuće te napravio sasvim solidan SF akcijski film. Za neku usporedbu mogao bi se uzeti novi nastavak Transformersa koji bi u neku ruku spadao pod istu klasu filmova. Ako ih usporedimo osobno bi G.I. Joe stavio stepenicu iznad i rekao kako je Bay nadmašen od Sommersa. Naravno, scenarij nije nešto bajan. Ali glupo bi bilo očekivati od filma poput G.I. Joe da se ide baviti misterijama svemira i ljudskog postojanja. On je tu samo s jednim ciljem, a to je da nas zabavi. Joe se primarno temelji na vizualnim efektima i gadgetima uz pokoji dodatak dama u uskim kožnim odijelima. U dva sata natrpana je hrpa akcijskih scena koje su solidno povezane i ne čine se pretjeranim tj. ne zamaraju gledatelja. Priča prati elitnu vojnu jedinicu koja se sastoji od specijalnih operativaca znanih pod nazivom G.I. Joe. "Džojci", koji su stacionirani u podzemnom hi-tech skrovištu znanom kao The Pit bore se protiv sila zla, a u ovom djelu protiv zločeste organizacije koju predvodi još zločestiji trgovac oružjem. Dakle, radnja je na razini školaraca, a takva je i gluma. To bi bio i najveći minus filma, naime odabir glumaca te njihova izvedba su poprilično loši, da ne napišem koju grublju riječ. Naravno, tu je klasično lagano odstupanje od već zadanog kanona, iako filmska verzija Joea nije vršila neke velike preinake, pa zatim nekoliko rupa u radnji te jako puno klišeja. Ali uz sve te negativne strane, Joe je uspio ostati zabavan i unatoč popriličnoj minutaži me uspio zadržati zainteresiranog do kraja.

Od nekih zanimljivosti vrijedi spomenuti da je Sommers prihvatio rad na filmu jer smatra kako je to najbliža šansa koju je dobio za izradu "James Bond" filma. Kroz cijeli film provlači se homage 007 filmovima, pogotovo starijim djelima. Isto tako Sommers se upustio u poprilično istraživanje prije filma, što se tiče tehnologije čitajući veću količinu knjiga i časopisa koji se bave oružanom tehnologijom kako bi prikaz u filmu bio vjerniji. Uz to redatelj je izjavio kako je doista uživao raditi sa Dennisom Quaidom te je dodao još 10-15 scena s njim van scenarija. Zaključno Joe nam daje solidnu SF akciju, ono što puno drugih filmova koji ciljaju na istu publiku i u istom smjeru nisu uspjeli. Možda će se neki zapitati kako film kao G.I. Joe može dobiti jednaku ocjenu kao i Star Trek. Kao prvo to je stvar osobnog stava, a kao drugo Joe i Trek spadaju u potpuno različite grane SF-a te s time za svakog imam drugačija očekivanja. Joe je trebao biti luckasti film za mlađu populaciju, prepun akcije i lijepih efekata i kao takav nije podbacio. S druge strane jedan Star Trek je puno ozbiljnije djelo sa dugom tradicijom, snažnijim likovima, razrađenim kanonom i većim potencijalom.

Film vrijedi pogledati, ali samo u slučaju da ste spremni jednim okom zažmiriti na gluposti i prepustiti se akciji iliti pustiti mozak na pašu. Naravno, nastavak je neminovan i već zakazan.