Public Enemies recenzija (4288 pregleda)

REDATELJ: Michael Mann
SCENARIJ: Ronan Bennett, Michael Mann
ULOGE: Johnny Depp, Christian Bale, Marion Cotillard
TRAJANJE: 140 min

Filmovi Michaela Manna javnosti su poznati po svojoj kombinaciji akcije i dramatičnosti, često vrlo dobro odrađenim scenama pucnjave i adrenalinskoj radnji. Poznatija djela njegovog opusa bili bi Heat, Collateral, Ali i Miami Vice. Radnja je smještena u tridesete godine prošlog stoljeća, za vrijeme velike depresije i zlatnog doba kriminala. Film se osvrće na život američkog gangstera, poznatog pljačkaša banaka Johna Dillingera. Povijesno pomalo nedosljedan film se držao nekih povijesnih činjenica, ali su radi dramatičnosti mnoge stvari nadodane ili iskrivljene. Film je ciljao na već poznati recept sukoba zakona sa ilegalom, točnije sukob između dvojice dominantnih likova. Ipak, Public Enemies je u ovom segmentu puno slabije odrađen od npr. Heata gdje je taj lov napravljen puno napetije i interesantnije. Public Enemies s te strane nekako je više distanciran i indirektan. Ulogu Dillingera dobio je slavni "pirat" Johnny Depp koji već po običaju svoj dio uvijek odradi u najmanju ruku solidno. S druge strane od sjajnog glumca Christiana Balea nismo mnogo dobili, ne zato što je loše glumio već zato što se u poprilično maloj minutaži pojavljuje na filmu. Možda je i to jedan od propusta pri sukobu likova. Karakterizacija likova je podosta plitka što je još jedan nedostatak koji ne dopušta da se čovjek u potpunosti uživi u radnju. Čak i o glavnom junaku, gangsteru Dillingeru, ne doznajemo nešto previše informacija van povijesnih činjenica. Film jednostavno ne dopušta Deppu i Baleu da oblikuju interesantne i snažne likove na koje smo naviknuli kada se oni nalaze u glavnim ulogama.

Isto tako, iako film traje oko dva sata i dvadeset minuta, na kraju se dobije osjećaj kao da je radnja pomalo zbrzana. Na žalost, Public Enemises osobno me se dojmio za klasu niže od onog što sam očekivao i od ostalih filmova u ovoj kategoriji. American Gangster, slavni Kumovi, Heat i sl. su puno interesantniji filmovi sa boljom izvedbom. Muzika je solidna, ali poprilično uobičajena. Teško da se ovo djelo može nazvati biografskim pošto u sebi ima značajnu dozu povijesnih nedosljednosti. Dramski dio isto je sveden na neki minimum. Pozitivna strana je akcija, koja je zadržala poseban Mannov potpis. Akcijske scene su napete, poprilično realistične, a zvuk je odličan. Još jedna pozitivna strana filma su detalji posvećeni kostimografiji i setu. Sve scene izgledaju vrlo autentično i lijepo. Public Enemies je solidan za pogledati, ali daleko od spektakla. Ukoliko želite pogledati neki film o kriminalnom umu koji se ozbiljno bavi karakterizacijom i likom, Public Enemies bi trebali zaobići. S druge strane, u usporedbi s nekim drugim promašajima ove godine Public Enemies je još dobro i ispao. Konačni dojam je kao da je film nedorađen i površan, ali svejedno zabavan.