Inglourious Basterds recenzija (5558 pregleda)

REDATELJ: Quentin Tarantino
SCENARIJ: Quentin Tarantino
ULOGE: Brad Pitt, Melanie Laurent, Christoph Waltz, Eli Roth, Diane Kruger
TRAJANJE: 153 min

Quentin Tarantino. Što više reći? Kao i inače, Inglorious Basterds je podigao prašinu i potaknuo mnoge rasprave. Jedni ga mrze, drugi obožavaju. Redatelj je još 2005.godine izjavio kako je napisao scenarij za ovaj film no da ga treba preoblikovati u scenarij za snimanje. Prvi Tarantinov film u kojem se pojavljuje Brad Pitt po osobnom dojmu je malo ozbiljnije djelo od dosadašnjih. Inglourious Basterds vremenski je smješten za vrijeme 2. svjetskog rata dok se većina Tarantinovih filmova odvijala u sadašnje vrijeme. Priča prati nekoliko centralnih likova čije se sudbine isprepliću u finalnom klimaksu. Mnogi su Basterdse ocijenili kao previše nasilan i krvav film. Istina, ima eksplicitnih scena, ali pomalo sam zbunjen takvom ocjenom zato što nasilje i krv ipak nisu u tolikoj količini, jedan Kill Bill je barem duplo suroviji, a s druge strane ne odstupa od većine današnjih filmova. Naravno, radnjom nije pogodan za mlađu populaciju. Sve ono što sačinjava Tarantinove filmove možemo pronaći i ovdje; duge kadrove, odlične dijaloge, snažne uloge pojedinaca, pomalo humora, sjajne scene, kadar ženskog stopala i scene sa simbolikom. No za razliku od ostalih filmova, ovdje je sve upakirano u puno ozbiljnije ruho, film je podosta tmuran i dramatičan.

Glumački dio je perfektan. Glavne uloge su odlične, likovi zbilja dominiraju filmom. Iako su svi sjajno odradili posao, posebno bi istaknuo glumca Christopha Waltza koji je utjelovio Col. Hansa Landu. Njegova dominacija ekranom i više je nego očita, a karizma naprosto pršti iako glumi totalnog negativca. Profinjen, lukav, psihotičan i obrazovan lovac na židove po mom je zasjenio čak i Brad Pitta. Daleko od toga da Pitt nije dobro odradio svoju ulogu no Waltz mi je baš zapeo za oko. Posebnu pohvalu produžio bi i na Melanie Laurent koja u nekoliko scena pokazuje iznimni glumački dar.

Iako su glumci očito talentirani, njihovom izdvajanju pridonjela je i dobra režija. Tarantino je ponovo uspio u kombinaciji humora, akcije, zabave i ozbiljne teme. Film ima i nekoliko poznatih "Tarantino" dugotrajnih scena, odličnih krupnih planova koji pojačavaju napetost, simbolične scene, kao i pokoji spektakularni kadar, pogotovo na kraju filma. Nasilje je prožeto filmom i blesavo je da se pojedinci žale kako ovaj film gledaju teenageri pa je grozno što promiče nasilje. Tarantinovi filmovi nikada nisu bili ciljani ka tako mladoj publici, a Inglorious Basterds nije iznimka. Od MPAA ocijenjen je sa R što u filmu naznačava jako grafičko nasilje, neprimjeren rječnik te kratke seksualne scene.

Soundtrack je još jedna pozitivna strana. Nije perfektan, ali je definitivno dobro pogođen. Glazba varira od djela nezaboravnog Ennia Morriconea, preko Davida Bowieja pa do klasičnih skladbi. Radnja filma je povijesno nedosljedna i ne treba se gledati na njega kao nekakvu povijesnu/biografsku dramu. Radnja i većina likova u potpunosti su izmišljeni i stavljeni u stvarni dio naše povijesti. S druge strane scenografija i kostimografija su išli u detalje pa su s toga, koliko sam primijetio, okruženje i odjeća vrlo precizno i povijesno odgovarajuće izrađeni. Zaključno, sudeći po osobnom ukusu, Tarantino je još jednom sam sebe nadmašio. Inglorious Basterds mi je uz Pulp Fiction njegov najbolji film. Definitivno vrijedan gledanja zbog cijelog niza razloga, pogotovo od strane obožavatelja.