Surrogates recenzija (2940 pregleda)

REDATELJ: Jonathan Mostow
SCENARIJ: Michael Ferris, John D. Brancato
ULOGE: Bruce Willis, Radha Mitchell, Rosamund Pike, Boris Kodjoe, James Cromwell
TRAJANJE: 88 min

Zanima vas kako izgleda buduća verzija Facebooka? Surrogates nudi odgovor. Još jedan SF triler sa pogledom na budućnost tehnologije i njen utjecaj na ljudski rod, Surrogates na prvi pogled ne nudi ništa novo. Ipak, iako je film vrlo sličan već viđenim djelima gdje tehnologija oduzima ljudskost poput I, Robot, vrijedi ga pogledati jer nudi dovoljnu dozu zabave. Redatelj je Jonathan Mostow koji u svom repertoaru ima par poznatih naslova poput Terminatora 3, U-571 ili epizodu poznate povijesne drame From the Earth to the Moon.

Surrogates se temelji na petodjelnoj seriji stripova izdanih između 2005. i 2006. godine koje je napisao Robert Venditti, a nacrtao Brett Weldele. Tema je već poznata robotizacija u budućnosti udružena sa ljudskim udaljavanjem od osobnog kontakta koje potpomaže tehnologija. U budućnosti razvoj robotike i tehnologije omogućio je ljudima da uopće ne izlaze iz vlastitog doma već da sve dnevne obveze ispunjavaju preko surogata, robota kojim upravlja korisnik. Isprva je tehnologija zamišljena kako bi invalidima omogućila kretanje no daljnjim razvojem zahvatila je široko tržište i u potpunosti zatvorila ljude u domove. Sa dolaskom te tehnologije razina kriminala se drastično smanjila, a krvnih delikata poput ubojstava uopće nema. Naravno, dio čovječanstva je odbio ovu novu tehnologiju i žive u posebnim i izoliranim zajednicama gdje je surogatima pristup zabranjen. Stvari se zakompliciraju kada na scenu stupi oružje koje može ubiti korisnika preko surogata.

Glumački dio je dobar. Bruce Willis, kao i uvijek, uvelike pridonosi ovom filmu. Iako se već bliži šezdesetoj Willis se i dalje dobro snalazi na filmskom ekranu, čak i u filmovima sa akcijom. Da ne bude zabune, Surrogates nije ništa kao Umri Muški i njemu slični akcijski specijaliteti već više SF triler sa pokojom akcijskom scenom. Ostatak glumačke ekipe je u drugom planu i imaju značajno manju minutažu od Willisa, što je u neku ruku i dobro pošto je jedino značajnije ime među njima James Cromwell. Kao što sam ranije spomenuo Surrogates je kombinacija vjerojatno svih SF klišeja u zadnjih 20 godina no s druge strane zabavan je i ugodan za gledanje. Iako budućnost gleda na pomalo drastičan način, ipak daje korisnu poruku o tome kako tehnologija ne mora uvijek značiti dobro te kako čak i u današnje vrijeme ljude vodi k većoj izolaciji nego inače.

Surrogates je jedno solidno SF izdanje, ali ništa spektakularno, čak i ove godine izašlo je par kvalitetnijih SF filmova. Najveći minus filma je predvidljivost dok bi ovakva vrsta ipak trebala imati dozu napetosti i neizvjesnosti, te to što ima samo jednog dobrog glumca pa se zbog toga i radnja čini nekako pusta. Efekti su solidni, ali u ovom filmu i nisu nešto pretjerano bitni pošto se veći naglasak stavlja na priču i poruku. Surrogates vrijedi pogledati, ali se ne isplati trošiti novce za kino. Isplativije je iznajmiti ga u videoteci, eventualno nekome pokloniti DVD i sl.