Terminator Salvation recenzija (4399 pregleda)

REDATELJ: McG
SCENARIJ: John D. Brancato, Michael Ferris
ULOGE: Christian Bale, Sam Worthington, Moon Bloodgood, Andon Yelchin
TRAJANJE: 115 min

McG, redatelj koji stoji potpisan ispod Charlievih Anđela i pilot serije Chuck, dobio je zadatak još jednom oživiti priču o ratu između strojeva i ljudi u novom izdanju Terminatora. Ne znam za druge, ali po osobnom mišljenju, priča o Terminatoru trebala je završiti s 2. dijelom 1991. godine. Svaki projekt poslije toga koji je uključivao ovu tematiku bio je totalni promašaj i blijeda kopija ranijeg ostvarenja. Novi nastavak imao je budžet od oko 200 milijuna američkih dolara. Većina je vjerojatno utrošena na efekte i glavnog glumca. Dojmovi... hmm, prvo što mi pada napamet je to da se film čini nedorečenim i zbrzanim. Priča je plitka, a uloge siromašne. Cijeli film sveden je na zvijezdu Christiana Balea koji pak nije briljirao i nije bio sposoban nositi cijeli film. Od ostatka jedini koji se imalo istakao je Andon Yelchin, ali koji još uvijek nema iskustva da "začini" film svojom glumom.

Za razliku od originala i prvog nastavka, Terminator Salvation osiromašen je i za onu neku dubinu i pouku. Iako svi spadaju pod akcijske SF filmove, osobno mi se čini kao da su prva dva dijela temu apokalipse obradila na ozbiljniji, interesantniji, dublji i zabavniji način. Salvation je natrpan referencama na prethodnike, poput snimki glasa Sarah Connor (Linda Hamilton), raznih rečenica, dijaloga, pokreta i soundtracka no sve to nije mu pomoglo da se uzdigne barem blizu originalu. Salvation je solidan akcić, dinamičan i zanimljiv. Potjere i ostale akcijske scene su dobro izvedene, a efekti su ugodni oku i podnošljivo ukomponirani. Negativna strana je PG-13 rating dok su svi prijašnji filmovi bili R. Dakle, ovaj je prikladan čak i za vrlo mladu publiku, ali zbog toga film pati na žestini, akciji i realnosti. Cijelo djelo ispada kao jedna duga epizoda neke visokobuđetne serije, a ne SF akcijski spektakl na što se ciljalo. Scenaristi su u potpunosti promašili bit Terminatora, a nisu uspjeli ni u tome da ga pretvore u nabrijanu akciju. Stoga, nakon gledanja Salvation ostavlja mlaki dojam.

Nije dosadan, ali starija publika upoznata sa prethodnicima jednostavno želi više od toga. Žalosno je da se Terminator sveo na to da zarađuje na maloj djeci, a ne da se cilja na odraslu publiku i ozbiljni film. Smatram da se oživljavanje Terminatora moglo odraditi puno bolje, pogledajmo samo nove Batmane. Ovako Terminator postaje više neki film u kojem bi se uskoro mogao kao naslovna uloga pojaviti Dolph Lundgren.