The Princess and the Frog recenzija (3527 pregleda)

REDATELJ: Ron Clements, John Musker
SCENARIJ: Ron Clements, John Musker
ULOGE: Anika Noni Rose, Bruno Campos, Keith David, Michael-Leon Wooley
TRAJANJE: 97 min

Lijepo je vidjeti da jedna grana filmske industrije još uvijek ima rezerve originalnosti, domišljatosti, maštovitosti i neke topline. U moru nastavaka, obrada, filmova snimanih prema stripovima i inim stvarima, animirani filmovi kao da su u nekom svom svijetu, odvojeni od sveopćeg ludila nastavaka i remakeova. Svake godine izađe nekoliko zbilja kvalitetnih naslova koji postignu svjetsku slavu. Istina, svega nekoliko filmskih i animacijskih studija stoji iza takvih djela. Jedan od njih je i Disney, studio sa najdužom tradicijom u animaciji koji nam je podario mnoge nezaboravne likove prije nego što su Pixar ili Dreamworks postojali. Kod malo starijih generacija likovi poput Šilje, Pajo Patka, Plutona ili Miki Mausa jednostavno su neizostavni dio djetinjstva.

Ovim djelom Disney se u mnogočemu vratio tradiciji. Ovo je prvi animirani film nakon dugo vremena koji je crtan rukom. Isto tako Disney je sa The Princess and the Frog najavio povratak svom Brodway-stilu mjuzikla u animaciji gdje je djelo puno pjevanja vezanog uz radnju. Redateljsko-scenarijski tandem je već vrlo iskusan. Clements i Musker surađivali su na klasicima poput Male Sirene, Aladdina, Herkulesa ili Planeta s Blagom. Stoga nije čudno da djelo uvelike nostalgično vuče upravo na zlatno doba Disney-ja. Animacija, iako rukom crtana je fantastična. Film je prepun prekrasnih scena, živih boja, radnja je dinamična, pokreti tečni i brzi. Gegovi i šale isto tako imaju korijene u tradicionalnim djelima, temelje se na suludim situacijama i pokretima, a ne toliko na nekim smiješnim dijalozima. Animirani stil temeljen je najviše prema djelima Lady and the Tramp i Bambi jer su ta djela, prema redateljevom mišljenju, vrh klasične Disney-jeve animacije. Glazbu za film skladao je Randy Newman, već poznat autor pjesama za animirane filmove poput Toy Story, A Bug's Life, Monsters Inc. ili Cars. Newman je bio odličan izbor pošto je primarno jazz skladatelj, a upravo ovu vrstu muzike i kulture film promovira.

Radnja se blago bazira na bajci braće Grimm The Frog Prince. Vremenski je smješteno u 1920. godine u New Orleans, za vrijeme Jazz groznice. Pratimo dio života djevojčice, kasnije djevojke Tiane, a kroz njene avanture spominju se mnoge životne dvojbe poput odabira između ljubavi i financija, koliko je zaista dobro slijediti snove pod svaku cijenu te omjer između raskalašenog života i potpune predanosti poslu. Globalno gledajući, iako je crtić primarno rađen za djecu zapravo je vrlo pametan i poučan. Isto tako, rekao bih da je negativac u ovom filmu, Dr. Facilier, jedan od najboljih animiranih negativaca koje sam vidio. Odlično nacrtan, odiše nekom karizmom i koliko god je zao ipak zrači nekom privlačnošću. The Princess and the Frog nominiran je za 3 Oscara. Na žalost, kao najbolji animirani film mislim da pored UP-a nema baš prevelike šanse. Iako je UP vjerojatno kvalitetnije djelo, meni osobno je The Princess and the Frog draži i bliži srcu, nedvojbeno zbog toga što me puno više podsjeća na djetinjstvo. Uz nominaciju za najbolji animirani film, djelo će se natjecati za Oscara u kategoriji originalne pjesme gdje pak ima veće šanse pošto su pjesme u filmu fantastične.

Zaključno, ovo je jedno od najboljih djela Disney-ja od davnih devedesetih. Prigodan je za mlade zbog šarenila i pjesama te male količine nasilja, a opet vrlo interesantan, inovativan, poučan i smiješan da se svidi i ostalima. Uvelike odskače od današnjih crtića i spaja "staru i novu školu" animacije. Moja iskrena preporuka za gledanje.