Sherlock Holmes recenzija (3504 pregleda)

REDATELJ: Guy Ritchie
SCENARIJ: Michael Robert Johnson, Anthony Peckham
ULOGE: Robert Downey Jr., Jude Law, Rachel McAdams, Mark Strong
TRAJANJE: 128 min

Najpoznatiji fikcionalni detektiv svih vremena dobio je još jedno filmsko izdanje, ovaj puta pod redateljskom palicom Guya Ritchiea, autora filmova poput Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Snatch ili nedavne RocknRolle. Originalni Sherlock Holmes predstavljen je svijetu 1887. godine. Vjerojatno svi već znaju da je autor bio Sir Arthur Conan Doyle koji je o Holmesu napisao četiri romana i pedeset šest kratkih priča. Holmes je briljantni detektiv poznat po svojim intelektualnim moćima kao i po vrlo dobrom zapažanju, deduktivnim sposobnostima i forenzičkom znanju, a sve to koristi kako bi otkrio mnoge smicalice i riješio slučaj. Detektiva krasi i boemski način života te njegova ekscentrična priroda gdje ne mari za suvremene standarde. Kao takav lik nije čudno da je privukao Guya Ritcihiea pošto njegovi filmovi često sadrže neobične likove, snažne osobnosti i ekscentrične po ponašanju.

Novo filmsko izdanje puno toga vuče s literarne strane, a opet u dosta toga i odstupa. Radnja je napravljena kako bi privukla širok spektar publike. Većina scena odvija se relativno brzo, film ima širok spektar akcijskih scena no s druge strane ubačena je i određena doza misterije iako ni približno kao u nekim poznatim britanskim krimi serijama. Neki su kao veliku nedosljednost sa literarnim originalom zamijetili Holmesovu sposobnost borilačkih vještina. Iako se u romanima i pričama nigdje ne spominje Holmesovo poznavanje Wing Chun borilačke vještine, a koja je korištena u filmu, ipak se spominje kako je Holmes vrsni borac, amaterski boksač, ali kako poznaje i druge borilačke vještine. Stoga Wing Chun možemo pripisati umjetničkoj slobodi. Holmes je u filmu portretiran kao boem, naznačena je njegova ovisnost o kokainu, u nekoliko scena možemo ga vidjeti i sa violinom te famoznom lulom.

Scenografija i kostimografija su fantastični i doista nisam primjetio (sa svojim siromašnim znanjem toga doba) da negdje uvelike odstupa od povijesne dosljednosti. Još jedan veliki plus filmu je i odličan soundtrack koji odlično odgovara radnji. To i nije veliko iznenađenje pošto je original score radio već legendarni Hans Zimmer. Trud u scenografiji i soundtracku očitovao se i kroz dvije nominacije za Oscara.

Za razliku od ostalih Ritchievih djela, Holmes je radnjom prigodan i za mlađe naraštaje iako im možda neće biti pretjerano zanimljiv. Ovo je prvi Ritchiev film koji nije ocijenjen R oznakom u SAD-u. Priča nije temeljena ni na jednom romanu, već na originalnom scenariju. Naravno, treba spomenuti i glumu. Za ovu vrstu ekranizacije Holmesa, Robert Downey Jr. bio je savršeni odabir. Svoje glumačko umijeće dokazao je već ranije, a ovdje ga samo potvrdio. Doista odlično odrađena uloga. Za njime tek malo kaskaju Jude Law i Rachel McAdams koji su isto tako poprilično pridonjeli filmu svojom dobrom glumom. Film nije vjerna kopija Holmesovih pustolovina no definitivno je preporuka za pogledati. Film je zabavan i intrigantan te kvalitetno odrađen. Isto tako Ritchievi fanovi neće ostati razočarani jer se usprkos svemu još uvijek vidi kako je on u ovome imao prste.