Law Abiding Citizen recenzija (3633 pregleda)

REDATELJ: F. Gary Gray
SCENARIJ: Kurt Wimmer
ULOGE: Jamie Foxx, Gerard Butler, Colom Meaney, Bruce McGill, Leslie Bibb
TRAJANJE: 108 min

Moram priznati da sam ispočetka bio poprilično skeptičan prema ovom filmu pošto se svidio osobama koji imaju drugačiji ukus za sedmu umjetnost od mene. Stoga sam očekivao djelo koje mi se zapravo neće nimalo svidjeti. No nakon što sam ga odgledao film me ugodno iznenadio, unatoč pokojoj mani. Redatelj djela je F. Gary Gray koji do sada nije imao nešto posebno zapažene filmove. Od nekih istaknutijih naslova tu su Friday i The Italian Job. Njegovo ime češće je stajalo potpisano pod video spotove poznatih izvođača poput Ice Cube, R. Kelly ili Outkast. Ipak, redatelj se snašao i napravio solidnu triler dramu koja na sirov način ističe današnju korupciju i pokvarenost ljudskog roda, pogotovo u kriminalno-pravnom sustavu. Scenarist Kurt Wimmer je ipak malo iskusniji i od poznatijih naslova na popisu ima filmove poput Sphere, Equilibrium, The Recruit i Ultraviolet. Izusev Equilibriuma rekao bih da je Law Abiding Citizen njegov najbolji uspjeh do sada.

Radnja prati dva lika u međusobnom intelektualnom nadmetanju. Gerard Butler utjelovio je ožalošćenog oca i supruga, Clydea Sheltona čija je obitelj ubijena. Jamie Foxx glumi iskvarenog i egocentričnog tužitelja kojem nije stalo do ničega osim vlastite reputacije. Zbog nekoliko tehničkih pogreški tužitelja ubojica završi sa malom kaznom i uskoro na slobodi što je potaknulo Sheltona preko ruba. Iako sa nekim realnim prikazom i kritikom prema pravosudnom sustavu nema neke veze, film svejedno dobro naglašava iskvarenost pojedinaca i manjkavost pravosuđa ne samo u americi već u većini zemalja. Istina, u neke krajnosti jest otišao, ali to je ipak fikcija i cilj je bio da se publika zadrži zainteresiranima. Iako nije toliko kvalitetan i interesantan, film ima neku atmosferu sličnu onoj u Kad Jaganjci Utihnu. Cijeli film je postavljen tako da nema nekog očitog negativca nego je ostavljeno gledatelju na odabir koga će više simpatizirati. Čak i sam kraj ne stavlja oznaku zla na pojedinog lika. Kad smo već kod kraja, moram istaknuti da sam ostao pomalo razočaran. Očekivao sam da će film otići u drugom smjeru i sam kraj filma mi se nije dopao.

Pohvalio bih ulogu Gerarda Butlera koji je ovdje po mome odradio dobar posao. Možda sam malo i pristran jer mi je Butler od prije drag tj. ima neku karizmu. Njegova surovost odlično odgovara ovoj ulozi. S druge strane sporedne uloge su isto tako vrlo zaslužne za ovaj film. Pogotovo bi istaknuo ulogu Colm Meaneyja koji je dobro odradio svoj posao iako je imao malu minutažu. Što se tiče nekih nelogičnosti i pretjeranosti, toga film itekako ima. No s druge strane ovdje se ipak radi o filmu, a propusti nisu toliko veliki da se ne može prijeći preko njih. Ima i nekoliko neugodnih scena što se tiče nasilja pa nije pogodan za mlade. Zapravo cijeli film odiše crnom i surovom atmosferom. Izuzev samog kraja ovo je čisto solidan film za pogledati.