Daybreakers recenzija (3031 pregleda)

REDATELJ: Michael Spierig, Peter Spierig
SCENARIJ: Michael Spierig, Peter Spierig
ULOGE: Ethan Hawke, Willem Dafoe, Michael Dorman, Claudia Karvan
TRAJANJE: 98 min

Vampiri, kao neiscrpan dio filmske industrije još su se jednom ugostili na srebrne ekrane, ovaj puta pod redateljskim i scenarijskim vodstvom braće Spierig. Pošto slijedi još jedno negativno kritiziranje filma, ponovit ću kao i mnogo puta do sada da se ovdje radi o osobnom doživljaju filma. Dakle, ne napadam suprotno mišljenje već iznosim svoje. Nakon emo Twilighta mnogi su polagali nade u Daybreakers koji je trebao vratiti dobar glas tematici vampira u filmovima. Na žalost i ovaj film je podbacio te na kraju ispao ispodprosječni SF gore film. Kada bi se sudilo samo po filmskim ulogama i traileru čovjek bi pomislio kako se radi o zanimljivom, solidnom djelu. No upravo suprotno.

Daybreakers je isprazan, monoton i dosadan film sa puno besmislenih scena i rupa u zapletu iliti tzv. plotholes-a. Braća Spierig gotovo su u potpunosti neiskusni što se tiče filmskih scenarija i režije, a to se itekako osjeti kroz cijeli film. Sama radnja na papiru zvuči obećavajući. U ne tako dalekoj budućnosti ljudski rod pokošen je misterioznom pošasti koja je većinu pretvorila u vampire. Iako su se dobro prilagodili noćnom životu, uskoro su se radi svog raskalašenog apetita našli pred velikim problemom, pomanjkanjem ljudske krvi, o čemu im ovisi opstanak. Iako su vampiri bili dovoljno pametni da si tehnološki osiguraju vožnju po danu i mnoge druge tehnološke benificije, nisu imali dovoljno spretnosti i mozga osigurati si ono najbitnije, krv. Kako se ne bi pretvorili u divovske šišmiše te na kraju izumrli, sve nade polažu se u jednog hematologa koji radi na zamjeni za krv. Daybreakers na kraju ispada kao loša kombinacija nepostojećeg 4. nastavka Bladea i I Am Legend priče sa trunkom Brzih i Žestokih. Radnja, koja je imala podosta potencijala pretvorena je u pustoš. Priča je svedena na 2-3 crtice koje su nedovoljno razrađene (ili koje se ne mogu dovoljno razraditi) da bi bile zanimljive prosječnom gledaocu. Možda bi film bio interesantniji, čak i sa tom siromašnom radnjom, da je režija bolje izvedena. Ali i ona je na vrlo niskoj razini. Film obiluje praznim kadrovima i bespotrebnim događajima koji nemaju nikakve veze sa filmom (često puta ni sa zdravim razumom). Ono što je mene najviše "očaralo" su konstantni kadrovi jata šišmiša koji iz nekog razloga lete po danu.

Djelo nije uspjelo ostati vjerno samo sebi te se ruši u svom vlastitom svemiru. Ono što želim reći jest da autori filma nisu uspjeli slijediti pravila koja su sami postavili. Karakterizacija likova isto je pomalo smiješna. U filmu nema ni jedne zanimljive kreacije koja bi barem malo vukla film, čak i pored glumaca poput Ethana Hawkea ili Willema Dafoea. Nisu ni oni čudotvorci da mogu iz ničega stvoriti nešto. Pogotovo uz katastrofalne dijaloge koji su im dodijeljeni. Na kraju su tu vrlo loši vizualni efekti pa se film ne može izvući ni na to da je lijep. Sa buđetom od 20 milijuna američkih dolara film nije uspio ostaviti neki impresivni artistički dojam, a cjelokupna struktura efekata izgleda kao da je rađena u nečijem podrumu. Na kraju, film su pokušali ukrasiti gore scenama trganja ljudskih i vampirskih udova, hektolitrima krvi i scenama pokolja. No naravno ni to nije upalilo pošto Daybreakers ne bi trebao biti, tj. nije rađen kao trash horror ili jeftini zombie film gdje bi takve scene odgovarale. Ovdje samo mogu postići to da neki od gledatelja osjetljivijeg želuca napuste kino dvoranu.

Daybreakers je djelo koje je stvoreno da na temelju trailera privuče brze novce, a onda padne u zaborav te se tu i tamo prikaže na nekoj od lokalnih televizija pod izlikom blockbustera. Osobno bih preporučio da se film izbjegava u širokom luku. S druge strane nekoliko mojih prijatelja izjavilo je kako ih je film zabavio. Dakle, film vjerojatno nije toliko loš koliko se meni čini. Imam osjećaj da će se puno više svidjeti teen populaciji od onih starijih.