Crazy Heart recenzija (2322 pregleda)

REDATELJ: Scott Cooper
SCENARIJ: Scott Cooper
ULOGE: Jeff Bridges, Maggie Gyllenhaal, Jack Nation, James Keane
TRAJANJE: 112 min

Poznato je da country muzika u sebi nosi tragične priče i sudbine. Stoga i ne čudi da se često nađe i na filmskom ekranu kao drama. Thomas Cobb napisao je roman po kojem je Scott Cooper snimio film Crazy Heart. U vrijeme Oscara, a i poslije, često su se vukle paralele sa prošlogodišnjim hitom The Wrestler zbog slične tematike u oba djela. Iako jedna govori o tragičnom životu hrvača, a druga o tragičnom životu zaboravljene country zvijezde, sličnosti doista ima.

Prvo bi se osvrnuo na režiju i redatelja Scotta Coopera kojemu je ovo tek drugi film. Mislim da je napravio zbilja solidan posao za nekoga sa malo iskustva. Režija je nenapadna, scene su dobro tempirane, a kadrovi solidni. Filmski je dobro prikazao priču. Cooperova režija ima neki suptilni štih, priča ide mirnim i polaganim ritmom, a to uopće nije loše. Zatim u glavnoj ulozi imamo Jeffa Bridgesa, odličnog glumca kojega dugo već nisam vidio u ovako dobrom izdanju. Ovo je vjerojatno njegova najbolja uloga još od The Big Lebowski filma. Baš kao i Mickey Rourke prošle godine, Bridges je odlično sjeo u ulogu ostarjele, zaboravljene country zvijezde sa velikim problemom alkoholizma i povjerenja u ljude. Bridges je svog lika oblikovao po Stephenu Burtonu koji je bio glazbeni producent za film te prema Krisu Kristoffersonu i Johnu Goodwinu. Njegova filmska suputnica bila je Maggie Gyllenhaal, nekima možda poznata iz filmova The Dark Knight ili World Trade Center. Ona je svoju ulogu odradila solidno. Zapravo puno više se nije moglo ni izvući pošto nema neke duboke karakterizacije tog lika ili velikih dramskih trenutaka koji bi nju uključivali.

A sama radnja, kao što sam već spomenuo prati dio života ugasle country zvijezde koja krpa kraj s krajem svirajući po zabitima. Uz to ima velikih problema sa alkoholizmom. Situacija se mijenja kada se, igrom slučaja, susretne sa novinarkom koja mu se svidi na prvi pogled. Možda najnegativnija strana filma jest to što su dramatična događanja u filmu rijetka. Iako film nije dosadan ni naporan, manjka mu neke napetosti, prevrata, sukoba likova ili neke dublje karakterizacije. Scenski je odrađen odlično no dalje od toga ima podosta malu vrijednost. Možda ima veze to što je film snimljen za svega 24 dana. Glazbena podloga u filmu je dobra. Iako nisam obožavatelj country muzike, pjesme su mi zvučale solidno. Ono što me iznenadilo jest da su pjesme za film doista izvodili glumci, naravno uz pomoć profesionalaca. To me iznenadilo jer je nekoliko scena dosta loše snimljeno tj. usuglašeno sa zvukom na početku filma pa se otvaranje usta glumca ne podudara najbolje sa riječima. Ipak svaka čast Jeffu Bridgesu što se tiče pjevanja, odlično je to odradio.

Glazbu za film napisali su Tyan Bingham i T-Bone Burnett. S obzirom na relativno mali budžet, kratki vremenski period snimanja i poprilično neiskusnog redatelja, ovaj film je ispao odlično. Film krase dosta realno prikazane ljudske emocije i ponašanje, sve izgleda dosta uvjerljivo. Priča je manjkava, ali ju nadoknađuje odlična gluma. U globalu radi se o solidnoj drami vrijednoj gledanja.