Kick-Ass recenzija (4898 pregleda)

REDATELJ: Matthew Vaughn
SCENARIJ: Jane Goldman, Matthew Vaughn
ULOGE: Aaron Johnson, Lyndsy Fonseca, Chloe Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Nicolas Cage
TRAJANJE: 117 min

Prvo što moram napomenuti jest da Kick-Ass nije teen komedija niti film o super herojima predviđen za djecu i mlade. Zapravo ne znam po čemu je velik broj zaključio da se tu radi o nekakvom teen superheroj filmiću koji bi trebao biti u stanju nasmijati gledatelje do suza. Ipak, nebrojeno puta sam čuo da ih je Kick Ass iznenadio svojim sadržajem i da su očekivali nešto više za djecu. Neki su čak izašli iz kina sa uvjerenjem da su pogledali teen komediju. Kick Ass je režirao Matthew Vaungh, koji je prije toga kao redatelj sjedio iza uspješnog Stardusta. Kao i tamo, tako je i u ovom filmu napravio odličan posao. Radnja je tečna, a scene interesantne. Odlično je ukomponirao elemente stripa u film pa je djelo dobilo jednu dodatnu dimenziju.

Kick Ass je temeljen na istoimenoj grafičkoj noveli koju su smislili Mark Millar i John Romita. Razlike između originala i filmske verzije ima, no radnja i glavni događaji ostali su netaknuti. Ono što je promijenjeno jesu pojedini likovi i njihove osobne priče (u malo manje tragične verzije) kako bi film bio prihvatljiviji ljudima. Priča prati mladića imenom Dave Lizewski koji pati od tipičnih teen problema poput prosječnosti, neprimjećenosti od strane suprotnog spola, nepopularnosti i sl. Iznimno ga smeta nepravednost i potpuno mrtvilo mase naspram kriminala, a kao veliki fan stripova zapita se zašto nitko nikada nije pokušao za zbilja postati superherojem. Odgovor uskoro saznaje na bolan način pošto se sam odlučio okušati u toj ulozi bez ikakvih super moći ili treninga. Radnja i poanta filma je vrlo ozbiljna i tužna. Većina likova zapravo ima tužne životne priče pa čak i komične scene prožima ta nesretnost. Ako gledatelj bar malo razmisli i pogleda film van zabavnih akcijskih scena shvatit će koliko su tragične sudbine pojedinaca i kako nam zapravo film na vrlo direktan način govori da smo postali masa promatrača koja se povija pod pritiskom nasilnika i kriminala bez ikakvog opiranja. U filmu postoji nekoliko vrlo snažnih scena, dobro odglumljenih i odlično režiranih koji bacaju pljusku u lice svakome tko je stajao sa strane sa mobitelom u ruci i snimao tuđu nesreću.

Što se tiče same glume, ona je neki prosjek u filmu. Čak u pojedinim dijelovima zna biti i loša tj. neke scene izgledaju umjetno. Cage, kojeg inače i ne volim previše, ovdje je sjeo kao jako dobra uloga izmučene i poremećene osobe. Umjetna gluma možda je dijelom i namjerna pošto cijeli film, iako se temelji na realnosti, ipak ima stvari koje u realnom svijetu nisu moguće tj. film se od realnog početka prema kraju više približava "superhero filmu". Zapaženiju ulogu u filmu ostvarila je mlada Chloe Moretz u ulozi Mindy gdje se većini svidjela zbog svojih fizičkih sposobnosti, beskrupuloznosti i okrutnosti prema negativcima. Iako je sve to napravljeno u celofanu akcije i zabave njena uloga zapravo prezentira najtužnijeg lika, nevino i malo dijete koje je ostalo bez djetinjstva i kojemu ljudski život ne predstavlja ništa. Kada se malo detaljnije pogleda, to dijete nije zakon već siroče.

Film je imao budžet od 28 milijuna američkih dolara. Veća cifra nije mu ni trebala pošto su specijalni efekti smanjeni na minimum te u filmu gotovo nisu ni potrebni. Kick Ass bih osobno prije usporedio s jednim Watchmenom nego li sa npr. Hancockom. Istina je da je Watchmen puno ozbiljniji i više dramatičan film, pa čak i više umjetnički no zapravo oboje su tragična priča za sebe. Kick Ass je popraćen sa odličnom glazbenom podlogom koja varira od glazbenih djela s novog Prodigy-jevog albuma do Sparksa iz sedamdesetih. Kick Ass je odlično djelo vrijedno gledanja koje na podosta šokantan način govori o današnjoj flegmatičnosti mase. Napomena još jednom kako je film prepun nasilja i scena koje nisu primjerene za mlade gledatelje.