The Book of Eli recenzija (3990 pregleda)

REDATELJ: Albert Hughes, Allen Hughes
SCENARIJ: Gary Whitta
ULOGE: Denzel Washington, Gary Oldman, Mila Kunis, Ray Stevenson
TRAJANJE: 118 min

Još jedan film u nizu koji je radnjom smješten u postapokaliptično doba izazvao je pažnju mnogih iz gamerske zajednice svojom vizualnom sličnošću sa Falloutom 3. Redateljski tandem već je surađivao na filmovima poput From Hell, Touching Evil ili Scratch dok je scenaristu Garyu Whittai ovo filmski prvijenac. The Book of Eli je jedan od onih filmova koji imaju mnogo potencijala, ali od kojih na kraju ispadne prosječno djelo. Budžet od osamdeset milijuna američkih dolara, kao i odlična glumačka postava dali su filmu veliki manevarski prostor kojega filmska ekipa koja je radila na njemu nije iskoristila na najbolji način. Gluma je neki prosjek iako u filmu imamo dva iznimno talentirana glumca; Denzela Washingtona i Gary Oldmana. Za obojicu je, čini se, ovo bio samo rutinski posao koji nije od njih tražio neke posebne pripreme za ulogu ili poistovjećivanje s likom. Dakle gluma nije loša, ali se kroz film vidi neka "odsutnost" glumaca.

Odlična kinematografija i kostimografija daju plus filmu zbog kojeg ga vrijedi pogledati. Postapokaliptične scene odlično su snimljene, a vizualni efekti su zbilja dobri. Isto tako akcija u filmu je dobro izvedena, a vrijedi spomenuti da je sve kaskaderske scene u filmu Denzel Washington odradio sam. S druge strane tu je priča, najslabiji dio filma. Cijelo vrijeme nadao sam se nekoj dubljoj poanti filma no ostao sam razočaran. Film je samo solidan akcič i ništa više. Karakterizacija likova je plitka i površna iako je po samoj radnji ovdje bilo dovoljno prostora razraditi dva vrlo kompleksna karaktera. Radnja prati Elia, ostarjelog muškarca koji luta postapokalptičnim svijetom noseći sa sobom knjigu za koju vjeruje da može spasiti čovječanstvo. Stvari se počnu komplicirati kada dođe u jedan od rijetkih gradova gdje ga lokalni silnik prepozna kao potencijalnog korisnog suradnika. Iako je radnja smještena svega 30 godina nakon apsolutne propasti svijeta čini se da je cijelo čovječanstvo izgubilo sjećanje pa se gotovo nitko ne sjeća ičega što je bilo prije katastrofalnog rata. Tako su ljudi u potpunosti odstupili od civilizacije i tehnologije te se sada nalaze u potpunom kaosu. Glazbena podloga je siromašna i nezapažena. Jedino djelo koje se ističe u cijelom filmu je iz Bilo jednom u Americi od Ennia Morriconea.

Sveukupno gledajući, film je prosječno djelo čija je jedina kvaliteta vizualna. Svoju filozofiju, koja se otkrije puno prije kraja filma, nije dobro ukomponirao niti predstavio. Djelo koje bi trebalo ići dublje od akcijskih scena ostalo je pusto baš kao i krajolici koje nam dočarava. Zbilja žalosno jer da se ispunilo još nekoliko elemenata kako spada ovo je mogao biti odličan film, vremenom i kultan. Ovako će vjerojatno pasti u zaborav već nakon 5 godina. Nije loše, ali moglo je puno bolje.