Planet 51 recenzija (2996 pregleda)

REDATELJ: Jorge Blanco, Javier Abad
SCENARIJ: Joe Stillman
ULOGE: Dwayne Johnson, Jessica Biel, Justin Long, Gary Oldman, Seann William Scott, John Cleese
TRAJANJE: 91 min

Planet 51 je američko-britansko-španjolski animirani film koji je u svoju postavu uvrstio mnoge novake. Iza projekta stoji Ilion Animation, produkcijska kompanija kojoj je ovo prvi projekt. Redatelji Jorge Blanco i Javier Abad također su se prvi puta okušali u toj ulozi. S druge strane scenarist Joe Stillman je veteran što se tiče animiranih filmova pa se tako njegovo ime može naći na projektima poput Shrek, Shrek 2 i Beavis and Butt-Head, a trenutno radi i na ekranizaciji Guliverovih putovanja.

Priča u Planet 51 prati svijet i život stanovnika, kako i sam naslov kaže, Planeta 51. Civilizacijski su vrlo slični ljudima, a posebno su karikirane osobine paranoje i povodljivosti. Cijeli svijet živi u konstantnom uvjerenju kako će ih svakog trena preuzeti vanzemaljska sila i zavladati njihovim planetom. Stvari se zakompliciraju kada na njihov planet doista stigne "alien", američki astronaut Charles Baker. Priča lukavo ismijava ljudski rod kroz priču o drugom planetu gdje su uloge koje često viđamo u filmovima i crtićima zamijenjene. Događanja su smještena u povijesni ekvivalent ljudskim pedesetim godinama prošlog stoljeća. Humor se dosta temelji na sarkazmu i jednostavnim gegovima. Radnjom film nije prilagođen za najmlađe iako bi im vizualno vrlo odgovarao. No radnja filma, kao i šale, više ciljaju na odrasle pa tako oni najmlađi ne mogu u potpunosti shvatiti humorističnu stranu ovog djela. Čitajući komentare po forumima ostao sam doista zbunjen koliko su ljudi komentirali kako je ovaj animirani film nestvaran (činjenice poput toga da stanovnici Planeta 51 govore engleski li nalikuju nama i sl.). Doista mi nije jasno da pojedinci nisu shvatili kako se ovdje ipak radi o animiranom filmu, a ne o dokumentarcu. Ni u jednom trenutku ovo djelo ne pokušava biti ozbiljno niti daje ikakve naznake da ga treba shvatiti kao nekakav izvor točnih informacija. Stoga takve kritike po mom mišljenju zbilja nemaju smisla. Upravo te neke totalne nelogičnosti su šaljive i nadograđuju se na ono sarkastično u filmu kako bi sačinili jednu zabavnu atmosferu.

Djelo je snimljeno za iznos od oko 70 milijuna američkih dolara što se na animaciji i vidi. Vizualno podosta podsjeća na neka prethodna animirana djela, ali posjeduje i određenu dozu originalnosti tako da nije negativno u punom smislu. Ipak, animatori su se mogli možda malo više potruditi kako bi u tom smislu crtiću podarili veći dio originalnosti po kojoj bi se mogao odvojiti od ostalih. Gledajući samu grafiku, film izgleda odlično. Boje su žarke i svjetleće, a dizajn zgrada i sličnosti/različitosti sa zemljanima iz tog doba su vrlo interesantni. Još jedna značajka ovog djela je da se u ogromnoj količini bacaju reference na druge animirane filmove, klasične filmove, osobe iz stvarnog života, glazbena djela itd., pogotovo iz SF žanra. Tako se npr. vide naznake za filmove Alien, Star Wars, Lost in Space, Back to the Future, Star Trek, The Terminator i mnogi drugi. Ta karakteristika je ujedno pozitivna i negativna. S jedne strane je zabavno i interesantno te može izmamiti poneki smješak dok s druge strane uvelike oduzima originalnost filmu pošto se ponekad čini da se više temelji na tuđim idejama i šalama nego li na vlastitim snagama. Za pohvalu je soundtrack koji ima mnoge hitove pedesetih godina, naravno obrađene, koji su se vrlo dobro uklopili u samu radnju. Glasovna postava ima mnoga poznata glumačka lica (pod pretpostavkom da ne gledate sinkroniziranu verziju) koji su odlično obavili svoj posao.

Planet 51 je simpatično djelo koje se isplati pogledati, ali koje samo po sebi ne nudi nešto previše. U trajanju od 90 minuta može se naći pokoja dobra šala no ništa što će vas nasmijati do suza. Isplati ga se pogledati zbog kritike na ljudski rod koja je lijepo ukomponirana i zbog vizualnog dojma koji je također plus. S druge strane ako tražite nešto svježe onda zaobiđite Planet 51. Podatak kaže da je cijelo djelo završeno za 13 mjeseci što je u grubo upola manje vremena koliko jednom Pixaru treba. Na žalost to se i očituje pošto se komotno može reći da crtanom filmu ne bi bilo viška još malo dorade.