The Expendables recenzija (2995 pregleda)

REDATELJ: Sylvester Stallone
SCENARIJ: Dave Callaham, Sylvester Stallone
ULOGE: Sylvester Stallone, Jasom Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Eric Roberts, Randy Couture, Mickey Rourke
TRAJANE: 103 min

Dovoljno je pogledati samo listu glumaca i svima rođenima prije devedesetih i koji su pogledali bar nekoliko akcijskih filmova bit će jasno o čemu se ovdje radi, tj. koji je cilj ovog filma. Svojevrsni homage, a opet pomalo i svoj, The Expendables prikazuje gotovo sve klišeje na koje smo naviknuli gledajući akcijske i ratne filmove iz osamdesetih i početka devedesetih. U tu svrhu okupljena je i glumačka ekipa koja predstavlja gotovo kompletni vrh toga žanra, veterani pretjeranih i nestvarnih akcijskih scena na koje smo mnogo puta okretali očima, ali koje su nas svejedno zabavljale.

Htio bih napomenuti da se ovdje ne radi o parodiji već baš o zasebnom filmu, pošto sam puno puta čuo komentare da su ljudi ostali razočarani očekujući ili neku urnebesnu komediju koja se izruguje akcijskim filmovima ili pak neko ozbiljnije djelo koje bi u neku ruku pokušalo iskupiti sve nelogičnosti kojih smo se nagledali u ranijim filmovima ovih glumaca. Ne, The Expendables je film baš kao i svaki drugi i koji je poprilično vjerno uhvatio atmosferu akcije s početka devedesetih. Od gore navedene glumačke postave valja još napomenuti kako su se u besplatnim cameo ulogama našla još 2 velikana; Bruce Willis te Arnold Schwarzenegger. Film je trebao predstaviti još nekoliko slavnih imena, a dva koja se često spominju tj. za kojima publika žali su Jean-Claude Van Damme te Steven Seagal. Čini se kako se gospodin Van Damme ipak smatrao prefinim za ovako nešto pa je ulogu odbio s obrazloženjem kako u njoj nema dubine. Steven Seagal se pak udaljio od projekta zbog negativnih vibracija između njega i producenta Avija Lernera. Od ostalih u filmu su se trebali pojaviti Wesley Snipes koji je od projekta bio prisiljen odustati zbog problema sa porezom. Zatim ga je trebao zamijeniti Forest Whitaker no i on je na kraju ispao, na razočaranje mnogih fanova, radi prenatrpanog rasporeda.

Radnja je čista klasika. Pratimo skupinu ostarjelih plaćenika koji dobiju misiju otići u Južnu Ameriku i zbaciti diktatora s vlasti. Stvari se zakompliciraju kada u plan uleti bivši agent CIA-e te kćer od diktatora. Sa buđetom od 80 milijuna američkih dolara film ima poprilično loše specijalne efekte no to zapravo pridodaje cijeloj atmosferi jeftinih akcijskih filmova s početka devedesetih. Možda najveći problem leži u tome što je producent Avi Lerner inzistirao na PG 13 film, potaknut uspjehom nedavnog Live Free or Die Hard filma. U originalu su zamišljene dvije verzije filma, jedna PG 13, a druga R. Lerner se odlučio za PG 13 i odmah se osvrnuo na najnovijeg Ramba izjavivši kako bi zadnji nastavak bio puno uspješniji da ne sadržava ekstremno nasilje. Možda u slučaju Expendablesa takva odluka i nije nanjela neku štetu no bojim se da žanr akcije umire upravo zbog toga što se gotovo svaki film mora prilagoditi i za djecu, dok neki očito to nebi trebali biti.

Film je upravo ono što se od njega može očekivat. More akcije, eksplozija, pucnjave, nerealnih situacija, loših dijaloga i testosterona. Vjerujem da će se svidjeti svima koji su uživali u ranim akcijskim djelima ovih takoreći superjunaka. Ne znam što su pojedinci očekivali od ovog djela kada su ostali razočarani, ali mislim da je film postigao svoj cilj. Okupio je legendarnu glumačku postavu, odao počast starim akcijskim filmovima i pogodio njihov ton, a ujedno je i zabavan sam po sebi.