Iron Man 2 recenzija (2822 pregleda)

REDATELJ: Jon Favreau
SCENARIJ: Justin Theroux
ULOGE: Robert Downey Jr., Don Cheadle, Scarlett Johansson, Gwyneth Paltrow, Mickey Rourke TRAJANJE: 124 min

2008. godine Iron Man je pokrenuo još jednu franšizu filmova snimljenih prema stripovskim superjunacima. Jedinica je odlično prošla kod publike i na box officeu, a uz to je još malo uzdigla iz zaborava Downeya koji je bio kao stvoren za ulogu ekscentričnog ali genijalnog milijunaša Tonyja Starka. Iron Man se odmaknuo od "ozbiljnih" ekranizacija sa teškim i pomalo poremećenim glavnim junacima te se više osvrnuo na vedru i zabavnu stranu punu akcije i pomalo humorističnih scena. Recept je upalio i nastavak je bio zajamčen. Redatelj je ostao isti dok su se scenaristi izmjenili. Naravno, kako se prvi dio pokazao uspješnim dvojka je privukla mnogo više zvjezdanih imena u svoje glumačke redove. Djelo je imalo buđet oko 200 milijuna američkih dolara od čega se više od polovice vratilo u prvom vikendu prikazivanja.

Za drugi dio mnogi glumci su prošli dosta priprema kako bi što vjernije prikazali svoje uloge. Tako je Scarlett Johansson šest mjeseci prije snimanja počela sa intenzivnom tjelovježbom i nastavila kroz idućih šest mjeseci snimanja. Mickey Rourke otišao je i korak dalje te je posjetio Butyrka zatvor u Moskvi kako bi što bolje mogao utjeloviti nekoga iz te kulture. No jesu li visok buđet, poznata glumačka postava, njihove pripreme i Downeyjeva karizma dovoljni kako bi se nadmašio prethodnik? Prvo što sam ja primjetio jest promjena scenarista. Justin Theroux došao je sa visokom preporukom od Downey Jr. s kojim je skupa surađivao na filmu Tropic Thunder. Nisam siguran koliko je prste u pisanju scenarija imao sam scenarist, a koliko su tu utjecaj imali i producenti no čini se da je priča u odnosu na prethodnika pala za jednu stepenicu. Zapravo ne samo priča već i cjelokupno djelo, što zapravo i ne iznenađuje previše jer rijetki su nastavci koji su nadmašili originalna djela, iako se sve više filmova snima kao neki serijali, a ne kao zasebna djela. Da me se ne shvati krivo, film je sasvim zadovoljavajući nastavak. Radi se o zabavnom djelu koje i dalje ima odlične efekte, zadovoljavajuću dozu akcije i ponekog zanimljivog lika.

Sama priča nastavlja se (naravno) na prethodnika. Stark je poznat cijelom svijetu kao Iron Man te se mora boriti sa napadom američke vlade koja uporno želi projekt za sebe i proglasiti ga opasnošću za nacionalnu sigurnost. S druge strane ima problema i na osobnoj razini sa vlastitim zdravljem, prijateljima te naravno novim neprijateljima koji žele eliminirati Iron Mana s lica zemlje. Prva pozitivna stvar, a možda i ona najbitnija je ta da se Downeyjeva uloga nije promjenila. I dalje je egocentrični, ekscentrični, vrlo bogati biznismen koji sve radi po svome iako to često puta i nije najpametniji put. To je u film ponovo donijelo mnogo zabave i suludih scena zbog kojih se isplati utrošiti vrijeme na nastavak. Uz Downeyja, rame uz rame po glumi (ali s druge strane zakona) našao se Mickey Rourke koji sada već ima solidan niz odličnih filmskih uloga. Ovog puta negativac, odlično se snašao u svojoj ulozi i iako nema baš istančanu minutažu, a manjka i karakterizacije, Rourke je iz svega toga izvukao maksimalno koliko se dalo te svoju ulogu prikazao na vrlo impresivan način. Čak i ruske dijaloge, koji često izgledaju dosta loše u američkim filmovima, Rourke je dobro izveo uz puno emocija u njegovim kretnjama, mimikama i facijalnim izrazima. Za ostale mogu reći da su mi prošli dosta nezapaženo i kao da su u film stavljeni tek toliko da njihova imena podignu prašinu dok se od samih glumaca moglo izvući puno više.

Ono što osobno smatram najvećom manom ovog djela je sami nedostatak zlikovca. Da, u filmu imamo Ivana Vanka, ali ako se bolje pogleda on po svojim karakteristikama nikako ne spada u superzlikovca kakav bi se trebao naći u svakom ovakom djelu. Stoga imamo film u kojemu se Iron Man sukobljava sa vlastima, sa sobom, sa konkurencijom i sa protivnikom, ali zapravo se ne sukobljava ni sa kim jer ispada da mu nitko nije ravan, a najveći zlikovac na kraju ispadne samo osvetnik bez nekih prevelikih ambicija da pokori svijet, zaradi veliko bogatstvo i sl. stvari o kojima stripovski supernegativci obično sanjaju. Uz sve to, radi se o gotovo jednako genijalnom umu kao što je i Tony Stark, koji bi u drugačijim uvjetima mogao jednako što i on, ali u ovim okolnostima znatno zaostaje za glavnim junakom. Isto tako akcijske scene su dosta kratke i čine mi se u manjem broju u odnosu na original. Možda su više spektakularne, ali se po filmu čine dosta loše raspoređene, neke nepotrebne, a opet ponekad kao da ih nema dosta. To se pogotovo odnosi na odnos glavnog negativca i pozitivca čiji su sukobi više verbalni nego akcijski što u ovakvom filmu nije dobro.

S druge strane film ima i puno pozitivnih strana. Ono najbitnije - i dalje je zabavan. Recimo da je promjena u odnosu na jedinicu što nastavak tu i tamo ima pokoji dosadnjikav period dok u jedinici akcija gotovo nije stajala i davala vremena za predah. Soundtrack u filmu je odličan, a kako i ne bi bio kada u repertoar spadaju legendarni AC/DC, The Clash, Queen, Daft Punk, Beastie Boys itd. Efekti su i dalje odlični i definitivni plus. U svojoj kategoriji Iron Man je zbilja solidan film koji je pao za stepenicu niže, ali je i dalje vrlo atraktivan, interesantan i vrijedan gledanja.