Robin Hood recenzija (2892 pregleda)

REDATELJ: Ridley Scott
SCENARIJ: Brian Helgeland
ULOGE: Russell Crowe, Cate Blanchett, Max von Sydow, William Hurt
TRAJANJE: 140 min

Gospodina Ridleya Scotta većini ne treba posebno predstavljati. Njegova redateljski opus nadaleko je poznat. Body of Lies, American Gangster, Kingdom of Heaven i Black Hawk Down samo su neki od filmova na kojima je radio. Kada se u sve to doda i Russel Crowe očekivanja značajno rastu jer se svi sjete kako je ovaj duo postigao pravi spektakl sa filmom Gladijator. Iako povijesno prilično nedosljedan, film je postigao veliki uspjeh i osvojio dobre kritike upravo zbog odlične režije i glume te vrlo dobrih vizualnih efekata. Novi projekt gdje su se Ridley i Crowe ujedinili je upravo Robin Hood. Na žalost, stara slava više je odmogla ovom filmu nego mu pomogla. Očekivanja su toliko narasla da su mnogi ostali razočarani onime što su dobili.

Prve glasine o uzdizanju Robin Hood priče iz zaborava pod vodstvom Ridleya Scotta podigle su mnogo nagađanja. Informacije su dale naslutiti kako će ovaj Robin Hood biti u potpunosti drugačiji od ostalih te kako će dosta promijeniti originalnu priču, tj. pomalo obrnuti likove te prikazati Sheriffa od Notinghama u puno više pozitivnom svjetlu, a Robina više kao negativca. Za autorska prava nad scenarijem nastala je prava pomama i pravi mali natjecateljski rat između filmskih studija. Na kraju je pobjedu odnio Universal Pictures ostavljajući iza sebe Warner Bros, New Line Cinema, Sony, DreamWorks itd. No nakon što sam odgledao film shvatio sam kako nekog obrnutog poretka glavnih likova i šokantnih novina jednostavno nema. Prvotno me iznenadilo, no nakon što sam doznao put koji je scenarij prošao, postalo mi je sve jasno. Naime originalni scenarij su napisali Ethan Reiff i Cyrus Voris, naslovljen Nottingham koji je doista tradicionalnu priču okrenuo naglavce. Zatim je scenarij došao pod spisateljsku ruku Braina Helgelanda koji je dodao svoje prepravke jer se Ridleyu Scottu nije svidjelo kako je prikazan Nottinghamski Sheriff te je smatrao kako on mora biti više konfliktan lik. Zatim je scenarij ponovo prepravljan od strane britanskog pisca drama Paula Webba, i konačno je u scenariju uvedeno još izmjena, kao da ih nije bilo dosta, koje je načinio Tom Stoppard, kada se film već počeo snimati. Čini se da je od onog originalnog djela koje je zapravo zakupio Universal ostalo jako malo. Film na kraju nije ispao loš, ali osobno sam ipak ostao pomalo nezadovoljan što priča, iako odstupa od dosadašnjih ekranizacija, ipak ne nudi nešto drastično novo što sam isprva očekivao.

Gluma u filmu je solidna, ništa spektakularno. Ne bih čak ni izdvojio nikoga posebno iako se sastoji od mnogih poznatih ličnosti. Prije nego što je ulogu dobio Russel Crowe kao utjelovljenje Robin Hooda spominjali su se Christian Bale i Sam Riley. Ipak, uloga je dodjeljena Croweu te je on sa svojih 45 godina najstariji glumac koji ga je utjelovio. Jedini koji mu je bio blizu jest Sean Connery koji je sa svojih 44 utjelovio tu ulogu u adaptaciji iz 1976. godine Robin and Marian. Da se ne bi stekao pogrešni utisak, gluma nije loša. Djelo lako privuče gledatelja i zaokupi ga, ali meni osobno nema dramatičnih istupa gdje bi se pojedinac ili nekoliko glumaca doista izdvojilo poput Forest Whitakera u Posljednjem Škotskom Kralju ili Heath Ledger u The Dark Knigh. Ogroman buđet od 200 milijuna američkih dolara obećavao je spektakl. Na žalost moram reći da je neko veliko remek djelo koje će se pamtiti godinama u budućnosti (baš kao već spomenuti Gladijator) ovdje izostalo. Ključno je reći da se radi o solidnom filmu. Zanimljiv, lijep, ali i prosječan. Da je ostvaranje bilo imalo lošije sa ovakvom filmskom ekipom i uz toliki buđet bio bi vjerojatno promašaj stoljeća.

Radnja dakle ipak nije u potpunosti iskrivljena kao što je bilo najavljeno. Umjesto toga film se centrirao na početke legende o Robinu Hoodu tj. na onaj dio priče koji se obično ubrzano prikaže u ekranizacijama. Na kraju Robin ponovo ispada pozitivac i častan čovjek, princ John negativac, a ono što su na kraju napravili od Sheriffa od Notinghama je zapravo vrlo razočaravajuće jer se pojavljuje u samo nekoliko scena i gotovo da ni nema neki utjecaj na radnju. Marion, iako je možda trunku više samouvjerena, zapravo je i dalje djeva u nevolji kojoj je potrebna pomoć. Uz sve to film je vrlo povijesno nedosljedan što samo po sebi ne bi bio veliki minus, pošto se ipak radi o obradi legende, no uz druge minuse ipak predstavlja još jedan nedostatak. Istina, autori filma su se na kraju djela opravdali izjavom kako su svi likovi u djelu fikcionalni, no svejedno su povijesne događaje mogli bolje uklopiti i malo detaljnije istražiti odjeću i običaje doba u koje je radnja smještena.

Sad već i sam sebi nekako zvučim previše negativno oko ovog djela pošto sam se puno više koncentrirao na negativne strane no samo sam želio istaknuti što se od filma može očekivati. Dakle, nikako se ne radi o lošem filmu, vrijedi ga pogledati čak i posjedovati u vlastitoj filmskoj kolekciji no ne radi se o nekom legendarnom ostvarenju. Preporuka za pogledati definitivno, ali sa umjerenim očekivanjima.