Predators recenzija (3436 pregleda)

REDATELJ: Nimród Antal
SCENARIJ: Alex Litvak, Michael Finch
ULOGE: Adrien Brody, Topher Grace, Alice Braga, Walton Goggins, Oleg Taktarov, Laurence Fishburne
TRAJANJE: 107 min

Priče o Predatorima dio su filmskog svijeta još od 1987. godine, kada su prvi put predstavljeni kao vrsta u filmu Johna Mctiernana: Predator. Djelo je pomoglo još jednom glumcu da se uzdigne kao akcijski junak, nezaboravnom guverneru Schwarzeneggeru. Film i lik Predatora prošli su kroz mnoge preinake čak i tokom snimanja, a za poznati dizajn ovog međuplanetarnog lovca možemo zahvaliti Stan Winstonu. Još jedna zanimljivost je da je originalni koncept za film proizišao iz šale: netko je rekao da je Rockyju Balboi iz Rocky serijala jedino preostalo da se bori protiv E.T.-a.

I sada dolazimo do 2010. godine i najnovijeg djela koji u sebi sadrži ovu vrstu. U međuvremenu su, naravno, nastali mnogi filmovi i video igre koji su pokušali ponoviti uspjeh originala kojeg sada krasi status kultnog filma. Predators je izbacio donedavne partnere, Aliens, s filmskog ekrana tako da u ovom djelu nećemo gledati konflikte dvije možda najpoznatije vanzemaljske vrste kako se bore za nadmoć, a ljudi zarobljeni u sredini sa nikakvim šansama za preživljavanje ipak uspiju nadmudriti oboje. Priča Predatora vodi nas u malo drugačije okruženje, ali snimano vrlo slično originalu. Naime, skupina ljudi, od kojih su većina pripadnici nekih vojnih ili kriminalnih skupina, nađe se na nepoznatom terenu, džungli, potpuno bez sjećanja o tome kako su dospjeli tamo. Nedugo nakon toga njihovo međusobno nepovjerenje nestane pod spoznajom da ovoga puta netko proganja njih. No za razliku od dosadašnjih dijelova, radnja Predatora smještena je na vanzemaljski svijet namijenjen samo jednome - lovu na različite vrste.

Isprva se nagađalo kako će redateljsku palicu preuzeti slavni Robert Rodriguez, no nekoliko dana nakon što su glasine pokrenute Rodriguez je porekao njihovu istinitost te izjavio kako će na projektu sudjelovati samo kao producent i scenarist. U međuvremenu se skupila poduža lista mogućih kandidata koji će režirati novi nastavak, a odluka je na kraju pala na redatelja mađarskog porijekla Nimorda Antala čiji su se raniji filmovi Kontroll i Vacancy svidjeli Rodriguezu. Antal iza sebe nema dugu filmsku povijest ni previše slavne naslove. Koliko je to bilo moguće ovdje je odradio relativno dobar posao. Ipak, karakterizacija likova je slaba, radnja brzo skače unaprijed i nema pretjeranog zapleta ili napetosti. No pitanje je kolika je tu krivica redatelja, a koliko loše izvedbe glumaca, loše priče i sl.. Često se ova verzija Predatora navodila kao remake originala iz 1987. godine, što je filmska ekipa opovrgnula. Predators je zapravo nastavak na original i na drugi dio iz 1990. koji ignorira nedavnu Aliens vs. Predators franšizu. Glavni zaplet filma Rodriguez je osmislio još 1995. godine i predstavio ga 20th Century Foxu koji su tada odbili snimanje radi prevelikog budžeta koji bi film trebao. 15 godina poslije, tehnologija je napredovala i studio se odlučio ostvariti ovaj projekt, a budžet je zapravo ispao dosta nizak za današnje uvijete. Film je snimljen za 45 milijuna američkih dolara u roku od 53 dana.

Predators je solidna akcija koja ima mnogo mana, ali kojoj vjerojatno i nije bio cilj kandidirati se za Oscara. Usprkos tome osobno sam stekao dojam da se film previše pokušao "šlepati" na slavi originala, čak i na njegovom konceptu; radnja je zapravo ista uz samo neke šminkerske preinake. Tu je džungla, ali ovaj puta smještena na vanzemaljski svijet, zatim skupina ljudi koji sada nisu specijalci već ubojice, vojnici itd. Naravno sve njih progone Predatori koji su sada u množini, ali koji se i međusobno love. Na žalost, film je isto tako promašio onaj neki ugođaj klaustrofobije koji je original vrlo lijepo predočio gledateljima, pogotovo nakon što glavni lik ostane sam protiv savršenog stroja za ubijanje. Iako ima 2 filmske zvijezde, Laurence Fisbournea te Adrien Brodyja, zvjezdani glumački trenuci u potpunosti su izostali. No tu je i činjenica da se Laurence pojavljuje u vrlo maloj minutaži.

Prednost filma je što se malo više okrenuo psihologiji ljudi i pozabavio ubojitom naravi u ljudskom rodu. Iako vas nakon završetka ovaj film neće ostaviti bez daha i sa mnogim pitanjima, kao npr. Fight Club, ipak je lijepo vidjeti i malo ozbiljnosti u filmu. Novi film Predators je baš kao i svi dosadašnji pokušaji kopiranja originala - donekle zabavan, ali mu manjka originalnosti, inovativnosti, i naravno: samo je jedan Schwarzenegger. Prvi dio je predstavio neki novi koncept i s time dobio veliku popularnost. Sve ostalo su samo kopije s varijacijama i kao takve pružaju samo umjerenu trenutnu zabavu. Iako je Predators imao gotovo sve potrebne aspekte za jako dobar film (redatelj, producent, glumačka ekipa i koncept) ostvario je dosta malo. Film je solidna akcija i ništa više od toga.