Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole recenzija (2889 pregleda)

REDATELJ: Zack Snyder
SCENARIJ: John Orloff, Emil Stern
ULOGE: Jim Sturgess, Ryan Kwanten, Emily Barclay, David Wenham, Anthony LaPaglia, Helen Mirren, Sam Niel, Hugo Weaving...
TRAJANJE: 97 min

Redatelja Zacka Snydera ne treba posebno predstavljati. Gotovo svi poznaju njegova dva hita 300 i Watchmen s kojima si je urezao ime u filmsku povijest. Ovog puta Snyder se bacio u animirane vode za Warner Brosov projekt koji će definitivno biti jedan od kandidata za ovogodišnji Oscar u kategoriji dugometražnih animiranih filmova. Ovo je prvi Snyderov film koji nema R oznaku. Sudeći po viđenome, dobro se snašao. Legenda o Čuvarima bazirana je na književnoj trilogiji Guardians of Ga'Hoole koju je napisala Kathryn Lasky. Radi se o visokobudžetnoj, filmskoj adaptaciji za čiju je izradu utrošeno oko 80 milijuna američkih dolara. Ipak, s obzirom na tehnologiju i efekte koji su korišteni u ovom animiranom djelu moram priznati da mi se ta cifra čini i dosta malom. Za prekrasnu animaciju zaslužna je australska kompanija Animal Logic koja je radila efekte na mnogim poznatim filmskim djelima poput Moulin Rouge!, The Matrix trilogija, Kuća Letećih Bodeža ili 300. 2002. godine izdali su i svoje prvo računalno animirano djelo koje je osvojilo Oscara. Naravno radi se o animiranom filmu Happy Feet.

Radnja ovog animiranog filma prati mladu sovu Sorena, a dijelom i njegovog brata Kludda čije bratsko i nevino nadmetanje stjecajem okolnosti preraste u duel između dobra i zla. Naime Soren i Kludd, kao neiskusne sove koje tek uče letjeti bivaju oteti od strane zle vojske "čistih" sova. I dok je Kludd vrlo podložan sugestiji i politici novih gospodara, Soren se opire i sve svoje nade polaže u legendu o čuvarima Ga'Hoolea. Uz pomoć novostečenih prijatelja Soren započinje svoju avanturu koja je ništa manja od svih priča i legendi koje je do sada slušao od svoga oca. Kritike na račun Čuvara su podjeljene. Naime većina hvali vizualne i 3D efekte, kao i glasovni zapis dok se na račun priče, zapleta i akcijskih scena nailazi na dosta negativnih komentara. S tim bih se gotovo u potpunosti složio. Naime sami efekti su doista zapanjujući i predstavljaju zadnje čudo moderne 3D tehnologije, a to se očituje čak i u običnom video zapisu gdje su detalji na likovima ili okolini doista prekrasni. S druge strane ja doista nemam nikakav prigovor na akcijske scene s obzirom na ograničavajuću anatomiju sova kao životinja. Bitke su dobro zamišljene i odrađene, kao i sve druge akcijske scene. No sa kritikama na račun priče i zapleta se slažem, tu je još trebalo puno posla.

Čini se kako su se autori puno više koncentrirali na to da gledateljima pruže ultimativno vizualno iskustvo od neke unikatne priče i dobro izrežiranog djela. Naime, iako je ton samog djela dosta taman i zapravo više priliči odraslijoj publici nego li djeci, dobio sam dojam kao da priča nije doživjela svoj puni potencijal. Kroz dosta dijelova filma čini se kako je radnja ubrzana, kako se previše skače unaprijed, a gledatelj nema dovoljno vremena da se veže uz pojedine likove. Rekao bih i da je sama karakterizacija mogla biti bolje odrađena. Isto tako zaplet je dosta proziran, a sam kraj predvidljiv. Sve to ne čini ovaj crtani film lošim ili dosadnim no definitivno mu srozava ugled i ocjenu naspram nekih drugih animiranih djela koji su postigli i odličan vizualni dojam, ali imaju i zapanjujuću priču.

Glazbenu podlogu za film skladao je David Hirschfelder, a naslovnu pjesmu To the Sky izvodi Owl City. Rekao bih kako Legendu o Čuvarima definitivno treba pogledati u kvalitetnom kinu kako bi se maksimalno iskoristilo vizualno iskustvo koje nudi. Radi se o tipičnoj poslastici za oči za koju vrijedi izdvojiti malo više novaca. Nije djelo koje je rađeno specifično za mlađu populaciju, a redateljski trag Zacka Snydera očit je u mnogo scena. Uglavnom, solidno i zabavno, vrijedno komentiranja i čekanja nastavka.