Despicable Me recenzija (3074 pregleda)

REDATELJ: Pierre Coffin, Chris Renaud
SCENARIJ: Ken Daurio, Sergio Pablos
ULOGE: Steve Carell, Jason Segel, Russell Brand, Miranda Cosgrove, Dana Gaier, Elsie Fisher
TRAJANJE: 95 min

Još jedna kompanija koja se ove godine okušala u stvaranju visokobudžetnog animiranog filma je Universal Pictures koji je na tom projektu udružio snage sa Illumination Entertainment. Krajnji cilj vjerojatno je bila nominacija za Oscara no to im ovaj puta nije uspjelo. Ipak, mnogobrojne nominacije na malo manje prestižnim natjecanjima nisu izostale, kao ni solidna zarada, a i relativno pozitivni kritički osvrti. Despicable Me imao je novčani limit od 69 milijuna američkih dolara, a u prvom vikendu prikazivanja zaradio je preko 56 milijuna što je solidan rezultat. Sama radnja filma nije unikatna no on u sebi sadrži mnoge svježe elemente, dobar smisao za humor te je općenito vrlo kvalitetno odrađen.

Priča se centrira oko ostarjelog kriminalnog veleuma imenom Gru, koji svim silama pokušava dokazati kako je još uvijek vrlo moćan te kako je sposoban učiniti nešto veliko. S druge strane pratimo život tri djevojčice iz sirotišta kojima je jedina želja maknuti se od tamo i pronaći nekoga tko će ih voljeti, iako to ne pokazuju izvana. Gruov konačni cilj s kojim će svijetu pokazati kako je upravo on najstrašniji negativac je krađa mjeseca, a splet okolnosti i čudnih događanja spojit će njega i tri djevojčice u neobičan kvartet gdje će jedni od drugih na kraju mnogo toga naučiti. Što se tiče humora ovdje je odlično ukomponirano nekoliko vrsta komedije koji su u početku vrlo jasno razdvojeni no kako film odmiče prema kraju tako se oni stapaju i isprepliću. Protagonist Gru predstavlja crnu komediju i satiru, tri siročice bave se slatkastom komedijom (cutesy comedy) dok su Gruovi čudnovati pomoćnici dobra, stara slapstick komedija. Sama ideja o rivalstvu između negativaca ili o tome kako u svakome ima nešto dobra nije pretjerano originalna no način na koji je ovdje to sve prezentirano i ispričano je vrlo inovativan i interesantan. Djelo sadrži sve što treba: veliku dozu komedije, interesantnu priču, pouku, dinamičnost, dramatičnost i vrlo kvalitetnu animaciju.

Ono što je zbilja istaknulo ovaj crtić, barem po mojem osobnom doživljaju, je upravo glavni negativac/junak Gru čije ime vjerojatno potiče od kratice ruske vojne organizacije GRU (Glavnoye Razvedyvatel'noye Upravleniye). Karakterizacija ovog lika je naprosto odlična i svaka scena s njim je prepuna zabave te vas jednostavno prilijepi za ekran. Njegov cinizam, negativnost i smisao za crni humor odlično su dozirani čineći ga, iako negativcem, zapravo vrlo simpatičnim. Rekao bih da je uz Disneyjevog Dr. Faciliera iz Princess and the Frog, Gru jedan od najboljih animiranih negativaca današnjice. Glasovna i glazbena podloga je isto tako odlična. Iako film nije natrpan slavnim hollywoodskim zvijezdama kako to danas obično bude, glumci su svejedno odlično odradili svoj posao. Glavni rivali u filmu dobili su glasove od glumaca poznatih nam s malih ekrana. Steve Carell koji je glas posudio Gruu znan je kao iritantni šef iz serije The Office dok je Jason Segel koji je glas dao njegovom rivalu Vectoru većini znan kao Marshall iz serije How I Met Your Mother.

Despicable Me nije imao sreće u smislu što je izašao u godini kada je tržište zatrpano poznatim, a i vrlo kvalitetnim animiranim filmovima. Stoga je, iako zapažen, prošao bez slave koju je trebao pokupiti. Još jedna pozitivna strana filma je da je prikladan i za djecu, čak i onu manjeg uzrasta jer nema gotovo nikakvih neprikladnih scena, a vrlo je šaren i dinamičan pa će i malcima biti zanimljiv. S druge strane prepun je dobrih fora, sa interesantnom pričom pa je dobar i za odraslu populaciju. Despicable Me djelo je koje ne bi trebali zaobići u svom repertoaru gledanja.