TRON: Legacy recenzija (3396 pregleda)

REDATELJ: Joseph Kosinski
SCENARIJ: Edward Kitsis, Adam Horowitz
ULOGE: Jeff Bridges, Garrett Hedlund, Olivia Wilde, Bruce Boxleitner
TRAJANJE: 125 min

Tron: Legacy je nastavak filma Tron iz 1982. godine kojeg je osmislio i režirao Steve Lisberger za Disney Pictures. Original je predstavljao neku vrstu eksperimentalne produkcije i uključivao je mnogo posla i veliki financijski trošak u to vrijeme (17 milijuna američkih dolara). Nastavak nije sniman odmah jer se uspjeh na box officeu pokazao kao samo umjeren. No kroz iduće desetljeće i dalje, Tron je počeo okupljati kult sljedbenika koji su obožavali film i to nije prošlo nezapaženo. Disney je počeo razmišljati o snimanju nastavka devedesetih no na posao je prionuo tek nakon što je prikazan teaser trailer kojek je režirao Joseph Kosinski te koji je bio veliki hit. Tron: Legacy prvi je film kojeg je Kosinski režirao, a kako se čini, to mu je otvorilo vrata za daljnje projekte. Serija Tron: Uprising već je na putu. Uključivat će i nekoliko glumačkih zvijezda poput Elijah Wooda, Lancea Henriksena i drugih.

Prvi dio Trona govorio je o programeru i hakeru koji je otet u svijet programa i računala od strane umjetne inteligencije koja vodi diktatorsko uređenje tog virtualnog svijeta. Tamo se za svoju slobodu, ali i slobodu svih ostalih programa haker Kevin Flynn mora boriti u nekoj vrsti digitalnih gladijatorskih bitki. Nastavak je smješten 27 godina kasnije u novi digitalni svijet kojeg je osmislio glavni protagonist prošlog dijela. Nakon što je stvorio program čija je zadaća stvaranje savršenstva, program se je okrenuo protiv svog kreatora i zarobio ga. Flynnov sin Sam, nasamaren od umjetne inteligencije isto upada u digitalni svijet nazvan "The Grid" te oni zajedno moraju poraziti tirana prije nego što se portal u stvarni svijet zatvori.

Kao i svoj prethodnik, Tron: Legay predstavlja film sa velikim budžetom i sa naglaskom na vizualne efekte. Utrošak na film iznosio je oko 170 milijuna američkih dolara, deset puta više nego li je to bilo potrebno 1982. godine. Samo na specijalne kostime potrošeno je oko 13 milijuna dolara. Što se tiče vizualnog dijela, tu doista nema zamjerke. Tron je prava poslastica za oči. Efekti su odlični, a konstrukcija digitalnog svijeta je prekrasna. Uz to, dio filma koji se odvija u virtualnom svijetu sniman je 3D tehnikom dok je stvarni svijet sniman klasičnom 2D kamerom. Jeff Bridges reprizirao je svoju ulogu programera Kevina Flynna. I ovdje su se novotarije specijalnih efekata iskazale pošto se Bridgesa u puno scena digitalno pomladilo na lik od prije gotovo 30 godina, a sve izgleda vrlo prirodno. Samo snimanje filma trajalo je 64 dana dok je za postprodukciju bilo potrebno 68 tjedana što pokazuje koliko se pažnje obratilo na efekte. Film u tom pogledu nije promašen, ukoliko ga se ide gledati radi efekata doista će pružiti ono što se traži. Isto tako djelo je dinamično i vrlo zabavno, a kao dodatna vizualna poslastica tu su djevojke u vrlo uskim kostimima. Sama radnja je poprilično puna rupa i nelogičnosti no ni original se nije mogao pohvaliti ničim boljim od ovoga. Isto tako, kako je i publika primijetila, lik Trona se kroz film doista premalo puta pojavljuje s obzirom na naslov filma. Dakle kao negativne strane treba navesti ispraznu priču, rupe u zapletu i podosta lošu glumu.

Pozitivne strane su vizualni efekti, akcija, dizajn virtualnog svijeta i ono posljednje, ali ne najmanje važno, odličan soundtrack koji je izradio elektronički duo Daft Punk i koji se jednostavno fantastično uklapa u cijeli koncept, te koji mene osobno vrlo podsjeća na soundtrack iz video igre Mass Effect. Neki su naveli kako cijeli film zapravo služi tome da se pokaže muzika Daft Punka te mjesto na kojem bi oni živjeli. Ne bih se s time u potpunosti složio no sountrack je definitivno vrlo bitan element ovog filma te bi bez njega bio daleko slabije ostvarenje. Film je odličan za zabavu, opuštanje i odmor. Fanovima prvog dijela nastavak je vjerojatno puno veće razočaranje nego prosječnom gledatelju. Vrijedan je gledanja s napomenom da se ne treba očekivati neka Matrix mudrolija ili Blade Runner radnja. Tron je ipak Disneyjev "eye candy" i kao takav odlično funkcionira.