Crveni zmaj recenzija (4429 pregleda)

Nakon puno godina potrošenih na dogovore oko prava na ekranizaciju prve knjige u trilogiji o Hannibalu Lecteru, 'Crveni zmaj' Thomasa Harrisa, pokazalo se da se isplatilo čekati. S druge strane, imajući u vidu niz komedija i video spotove koje je režirao neki su sugerirali na izvjesni rizik u liku redatelja Bretta Ratnera kojemu je ovo prvi put da režira horror-thriler. I ne samo to - dodatni element jest i činjenica da je za ovaj film okupljena vrhunska glumačka ekipa pa se tim više s pravom očekuje dosta od ovog filma. I da odmah razrješimo nedoumice - film je intenzivan od prve do zadnje sekunde i odgledate ga doslovce u jednom dahu.

Možda treba napomenuti da je točno prije 14 godina redatelj Michael Mann adaptirao i režirao film 'Manhunter' prema istoj knjizi stoga neki koji su ga gledali možda očekuju neku vrstu remakea. Dobrim dijelom zaplet je isti međutim neki sitni detalji su prisutni dijelom zbog činjeničnog poklapanja s već postojeća dva filma, a pohvalna je vijest da nema one zvučne podloge filma tako karakteristične za 80-e. Zanimljivo je također da je snimatelj, odnosno, direktor fotografije u oba filma Dante Spinotti koji se potrudio da nova verzija dobije prepoznatljiv polumračni gotički stil koji dodatno pojačava atmosferu straha i tjeskobe dosta na tragu filma 'Kad jaganjci utihnu'. Moguće je da ovaj film ne proizvede očekivani efekt obzirom da je dr. Hannibal Lecter postao jedan od najomiljenijih negativaca moderne kinematografije. Sir Anthony Hopkins s takvom maestralnom lakoćom prezentira u suštini vrlo mračnu i poremećenu osobu i to na takav način da poželite biti u njegovu društvu.

'Crveni zmaj' počinje scenom u kojoj FBI agent Will Graham kojega glumi izvrsni Edward Norton uhiti psihologa dr. Hannibala Lectera kojega je inače konzultirao tijekom istrage o nizu ubijenih osoba kojima je nakon što su ubijeni nedostajao neki unutrašnji organ. Nakon toga događaja Will odlučuje da ode u mirovinu sa ožiljcima ne samo u mentalnom sklopu nego i onima zarađenih od bodeža dr. Lectera. Nakon nekoliko godina posjećuje ga njegov bivši šef Jack Crawford ( Harvey Keitel). Razlog posjete su dva zločina u kojima su nastradale dvije kompletne obitelji i ideja Jacka Crawforda da Will u potrazi za serijskim ubojicom, a za potrebe formiranja njegova psihološkoga profila, konzultira ni manje ni više nego Lectera. Stvar je u tome što se ubojstva događaju na puni mjesec i ekipa ima tri tjedna da spriječi novi incident. Tu počinje igra živaca i napetosti između dr. Lectera i Will Grahama. Edward Norton svojom poznatom suspregnutom izražajnošću daje Grahamu izvjesnu dozu racionalnosti i smirenosti koja se najviše ogleda u susretima s dr. Lecterom gdje svaka pogrešna riječ može prouzročiti užasne posljedice. Na trenutke elementi humora ublažavaju sterilni kriminalni naboj kao u jednoj od scena njihova razgovora kada Hannibal pita Willa: "Kako si me uspio uhvatiti?". "Zato sto imaš izvjesnu negativnost.". "A to je…?" nastavlja Hannibal. "Lud si." mirno odgovara Will.

Nakon što spoznaju da, iako je u strogo čuvanom zatvoru, dr. Lecter ima kontakt sa novim serijskim ubojicom stvari izmiču kontroli i film dobiva na zamahu i napetosti. Horror element ovog filma, pored Hannibala, snažan je i u prisutnosti fenomenalnoga Ralpha Fiennesa u ulozi serijskog ubojice Francis Dolarhydea koji sebe naziva Crveni zmaj. Tu je i suptilna igra između Francisa i Rebe McClane ( Emily Watson) slijepe djevojke koju Francis upoznaje na poslu. Njihovi dijalozi, kemija i prezentacija na platnu podsjećaju na poznate scene iz Hitchcockova filma "Psiho". Slijed događaja je uzbudljiv i nepredvidiv do samoga kraja stoga je sigurno da je 'Crveni zmaj' prava poslastica za sve ljubitelje filma, a ne samo obožavatelje Sir Anthony Hopkinsa koji je jednako zastrašujući u interpretaciji dr. Lectera kao u prethodna dva ostvarenja.