Posljedni obračun recenzija (6272 pregleda)

Redatelj: Takashi Yamazaki
Gl. uloge: Takeshi Kaneshiro, Anne Suzuki, Goro Kishitani, Karin Kiki
Trajanje:116 minuta

Zemlja, 2084. godine. Nakon desetljeća žestokih borbi snage izvanzemaljaca blizu su konačne pobjede i uništenja ljudi na Zemlji. U pokušaju da to promijeni u sadašnjost dolazi Miri koja ima samo tri dana da otkrije i spriječi napad na Zemlju. Potraga je dovodi do mafijaškog šefa koji je uspio zarobiti svemirsku letjelicu i njezina pilota. U naporima da spriječi tragičnu budućnost pridružuju joj se i Miyamoto, koji ima neraščišćene račune s mafijašem...

Ovaj film je svojevrsni hommage mnogih hollywoodskih hitova kao što su npr. Terminator (kojem ovaj film duguje najviše po pitanju priče), Matrix, Dan nezavisnosti, ET, Ljudi u crnom, Nemoguća misija 2…Ali kao zasebna cjelina film funkcionira vrlo dobro i pruža dobru zabavu. Japanci su i inače poznati da u svojim filmovima vole kopirati elemente iz američkih blockbustera. Ali ne vjerujem da će ta činjenica zasmetati onima koji su gledali navedene filmove zato jer svi "kopirani" elementi dobro djeluju u cjelini, a i zabavno je vidjeti japansku verziju nekih scena iz spomenutih filmova.

Gluma je i vrlo dobra i katastrofalna. Dvoje glavnih glumaca, Takeshi Kaneshiro(Miyamoto) I Anne Suzuki(Miri) vrlo dobro obavljaju posao i dobro se slažu, kao i fenomenalni Goro Kishitani u ulozi manijakalnog Mizoguchija. Gluma u scenama u kojima se govori engleski i u kojima glume ne-azijci je pak druga priča, doista se čini da ti ljudi nikada nisu stajali pred kamerom.

Što se tiče specijalnih efekata, oni su fenomenalni i bolji od mnogih viđenih u američkim hitovima koji imaju višestruko veće budžete. Vizualni izgled filma je doista fenomenalan. Izvanzemaljci oko sebe imaju neko zaštitno polje koje neodoljivo podsjeća na japanski anime/mangu. Akcijske scene su također vrlo dobre, iako inspiraciju vidljivo crpe iz Matrixa. Bez obzira na to bullet-time je u ovom filmu doista spektakularan kao i pucnjave u kojima se koristi. Za razliku od Matrixa ovdje je dano logično objašnjenje zašto mogu izbjegavati metke i kretati se brže od drugih. Realizacija istih je doista spektakularna i čak bi rekao da su bolje nego u Matrixu. Glazba u filmu je stvar ukusa, ali smatram da je odlična jer je baš u stilu filma (tehno mixevi kad krene akcija, a inače melodije koje su često korištene u japanskim filmovima/videoigrama). Posebno mi se svidio završetak koji odlično zatvara krug priče.

Nedostaci.
Premalo toga novoga, sve već viđeno, par rupa u scenariju, masovno posuđivanje elemenata priče (čak i scena-reći ću samo Nemoguća misija 2 i scena na motoru...) iz drugih filmova, nekoliko scena u kojima se preglumljulju, loši ne-azijski glumci, nekoliko nelogičnosti (iako Miri nema vremena i stalno požuruje Miyamota, ima vremena spavati i ići u kupnju...). To bi bilo prilično sve.

Ukoliko niste prezahtjevni, ne smeta vam činjenica da je sve već viđeno i gledate filmove otvorenog uma bez predrasuda, ovo je film za vas jer pruža odličnu zabavu.