Ong Bak: Tajlandski Ratnik recenzija (5845 pregleda)

Preporuka svima koji ga nisu gledali, jer je film apsolutno fantastičan! Izdan 2003., ovo je debitansko djelo redatelja Prachya Pinkaewa koji je dotada radio uglavnom kao producent, te prvi film uopće za gl. glumca Phanoma Yeeruma koji je do ovoga filma radio jedino kao stunt-double za Robina Shoua u Mortal Kombat 2.

Film počinje u malom selu u zabačenom dijelu Tajlanda gdje tamošnji stanovnici štuju kip buddhe zvanog Ong-bak, za kojeg smatraju da im donosi plodnost zemlji i sreću, te se za nekoliko dana spremaju slaviti blagdan u čast njemu. Nevolje započinju kada glava sa statue biva ukradena, te zavlada suša. Stanovnici smatraju da im je jedini spas vraćanje otetog Ong-baka , i tu u igru uskače naš glavni junak Ting, koji se u pravom junačkom stilu sam ponudi da ode povratiti oteto. On tako dolazi u grad, a jedini trag mu je adresa čovjeka za kojeg sumnjaju da je oteo glavu statue. U gradu nehotice biva upleten u ilegalne borbe koje se odvijaju u baru glavnog negativca, čovjeka prikovanom za kolica i s poteškoćama u pričanju (zbog čega koristi neku vrstu elektronskog mikrofona i zvuči poput robota) za kojeg se ispostavlja da je kolekcionar rijetkih kipova, pa tako i Ong-baka.

Priča je vrlo jednostavna, ali ona služi samo kako bi se adekvatno popunilo vrijeme između borbi i ludih stunteva, koji su srca i duša ovog odličnog martial arts filma! I to kakve borbe! Doista, tako žestoke, brze i realne (pritom mislim na minimalno korištenje užadi i bez cgi) borbe već dugo nisu viđene na filmu i to je vjerojatno razlog goleme popularnosti filma u Aziji, a polako i u svijetu.

Atletskim i borbenim sposobnostima Yeeruma se doista nema što prigovoriti, može se reći da je rame uz rame s najboljima (Jet Li, Jackie Chan). Stuntevi su također odlični. Od preskakanja svega i svačega, ludih skokova kroz zrak pa sve do luuuuuudih fighteva, natjeravanje u vozilima s 3 kotača (da, ima i toga!) i još mnogo toga....

Drago mi je da je ovaj film napravljen, jer je više od bilo kojeg drugog pokazao kako za kvalitetan martial arts film nisu potrebni hrpa novca i cgi, već talenat redatelja koji zna što radi (Pinkaew me iznenadio jer se ni u jednoj borbi nije izgubio i u svakom trenutku vidimo što se događa, za razliku od hrpetine američkih glavaša i njihovih stuntmena) i dobre atletske sposobnosti gl. glumca koji je spreman izvoditi svakakve ludorije, i to je to. Film je doista krcat akcijom i, osim uvodnih 20-ak minuta, svakih par minuta ili bude novi fight ili neka luda vratolomija, tako da vam sigurno neće biti dosadno. Šteta što na imdb ne stoje budući projekti Pinkaewa i Yeeruma, bila bi šteta da nakon ovakve filmčine nestanu sa scene.