Tjelesna Straža recenzija (10774 pregleda)

Creasy (Washington) je bivši tajni protuteroristički operativac. Nakon prestanka službe odao se alkoholu, i nigdje ne provodi previše vremena. Na poziv starog prijatelja (Walken) dolazi u Mexico City razmotriti poslovnu ponudu, u vidu tjelesnog čuvara 6-godišnje kćeri Pite tamošnjeg uglednog poslovnog čovjeka Samuela Ramosa (Anthony). Iako ispočetka skeptičan, nakon što upoznaje obitelj i malu Pitu (Fanning), Creasy se ipak odlučuje za posao. Prilikom jednog odlaska na Pitine sate sviranja glasovira, Creasy biva ozljeđen, a mala Pita oteta, te za nju zatraže otkupninu od 10 milijuna dolara. Nakon što razmjena novca prođe po zlu, otmičari ubijaju Pitu, a Creasy odlučuje maknuti s puta (na vrlo nasilan način) sve koji su na bilo koji način imali veze s otmicom...Remake slabo poznatog originala iz 1987. (koji nisam gledao).

D. Washington se još jednom dokazuje kao jedan od ponajboljih glumaca današnjice. Ostatak glumačke postave je također impresivan, od uvijek dobrog Walkena do fenomenalne izvedbe male Dakote Fanning koja ima veoma svijetlu budućnost pred sobom. Scottova režija, iako će ju neki nazvati previše videospotovskom, je meni bila odlična. Posebno mi se svidjelo zamućivanje slike tijekom nekih scena nasilja (a ima ga dosta u ovom filmu, ne vjerujem da će uskoro izaći nasilniji film od ovoga) i korištenje engleskih subtitleova tijekom razgovora na meksičkom jeziku...Film ima nekakav realan i prizemljen izgled, te doista imate osjećaj da se sve to možda ovog trenutka negdje i događa (film je djelomično baziran na istinitoj priči, u Mexico Citiyu se događaju otmice s otkupninom svaki dan, tamo je to unosan posao, a u svemu tome imaju prste i korumpirana policija i vlast).

Film traje oko 145 min i podijeljen je na 2 dijela. Prvi dio se bavi upoznavanjem Creasyja i Pite, i uspostavljanjem njihove veze, te pokazuje zbog čega je taj čovjek toliko pobjesnio nakon što je saznao da je Pita mrtva. Negdje na polovici film naglo mijenja ton, i postaje opaki osvetnički triler s osvetnikom od kojeg bi se i Punisher usrao u gaće...Ima nešto zabrinjavajuće zabavno u gledanju istjerivanja pravde na nasilan i brutalan način (ali to je sve opravdano u ovom slučaju, zamislite sebe u toj situaciji i zapitajte se da li bi vi sačuvali mirnu glavu – mislim da ne).

Scotta očito uopće nije briga o svim moralnim normama ponašanja koje su uspotavljene u zadnjih 20-ak godina, budući da ih je izgazio i bacio kroz prozor za ovaj film, i još jednom mu čestitam na takvoj hrabrosti. Čudi me jedino da se nitko od hollywoodskih glavešina nije bunio...Obavezno pogledati, iako je priča već puno puta viđena u brojnim filmovima, nećete požaliti.