Broj 23 recenzija (8310 pregleda)

Redatelj: Joel Schumacher
Producenti: Tipp Vinson, Beau Flynn
Scenarij: Frenley Phillips
Uloge: Jim Carrey, Virginia Madsen, Logan Lerman, Danny Huston

Od redatelja mnogih hitova kao što su Phone booth, Batman & Robin te 8mm dolazi novo filmsko ostvarenje, napeta triller/drama koja se bazira na opsjednutosti brojem 23. Iako film nije u potpunosti originalan te čak postoji film iz 1998 pod sličnim nazivom (23), ne radi se o nastavku ni obradi. Originalnost se izvlači iz načina na koji je prikazana priča, zanimljivim ispreplitanjem stvarnosti i mašte te određene doze napetosti i mistike.

Ulogu obiteljskog čovjeka, Walter Sparrow-a, tumači poznati komičar Jim Carrey. Iako se i ranije znao pojaviti u ozbiljnijim ulogama, moglo bi se reći da mu je ovo prvo ostvarenje gdje je humor u potpunosti izuzet. Neka vam to ne navuče skeptičnost - iako su možda postojali bolji izbori za takvu ulogu, Carrey ju je odradio zadovoljavajuće. Interesantno ga je gledati u scenama gdje je obučen u crno, zalizane kose, ozbiljna izraza lica i tetoviranog tijela.

Walter Sparrow zaposlen je u službi za kontrolu životinja, oženjen vlasnicom slastičarnice Aghatom, s kojom ima sina Robina. Gotovo pri kraju svoje smjene Walter dobiva prijavu za psa lutalicu. Kada pristigne na zadanu adresu susreće se sa psom imena Ned. Iako ga isprva uspjeva uloviti, trenutak nepažnje, koji je potaknuo odsjaj sa Nedove ogrlice, bio je dovoljan kako bi ga pas ugrizao, oslobodio se i pobjegao. Walter ga progoni do groblja gdje se zaustavlja ispred spomenika na kojem je ispisano ime Laura Tollins. Radi incidenda sa psom, Walter je zakasnio na sastanak sa ženom, gdje je ona prikratila vrijeme listajući kroz knjigu naziva The Number 23. Kada je Walter pristigao, Agatha mu odluči pokloniti tu knjigu za rođendan.

Isprva nezadovoljan darom, ali ipak privučen neobičnim naslovom Walter se upušta u čitanje štiva. Uskoro zamijeti zanimljive podudarnosti između sebe i glavnog protagonista priče, detektiva "Fingerlinga". Glavni lik objašnjava kako je to ime uzeo iz jedne dječje knjige za koju Walter otkrije da ju posjeduje te da mu je bila jedna od omiljenih u djetinstvu. Isto tako, knjiga opisuje Fingerlingov susret sa plavušom samoubilačkih nakana, čija se opsjednutost i očaj temelje na broju 23. Njena objašnjenja i gotovo cijelo poimanje svijeta, uključujući imena, rođendane i boje, temelje se na broju 23 i to ju dovodi do ludila. Zidovi njena stana u potpunosti su ispisani kalkulacijama čiji je zajednički faktor 23. Walter ispriča obitelji o tom fenomenu te pomalo u šali, ali dijelom i ozbiljan iznese informacije o tome kako se njegovo ime, broj kuće, jmbg isto tako temelje ili se iz njih može dobiti broj 23. Nakon nekog vremena Walter posjeti dr. Isaaca Frencha, Agathinog prijatelja koji mu objasni teoriju o broju 23. Nakon toga, Walter se uputi u knjižaru gdje doznaje da je knjiga bez nakladnika, te da je izdana i napisana o vlastitu trošku. Njen autor, Topsy Kretts, nikada prije ni kasnije nije ništa izdao.

Walter nastavlja čitati knjigu koja ga sve više vuče prema paranoji i ludilu. Uskoro počinje sumnjati da njegova žena ima ljubavnu aferu sa dr. Frenchom, baš kao što glavni lik u knjizi sumnja u svoju ljubav. Isto tako Walter misli kako je sve u svezi brojem 23 zlo iz razloga što 2 : 3 daje broj 0.666... i šestica se ponavlja (666- znak vraga). Uskoro počinje imati i snove gdje ubija Agathu, opet u podudarnosti s likom iz knjige. Sada mu se čini da ga broj 23 proganja posvuda. Knjiga se zaustavlja na 22. poglavlju, nejasnog kraja gdje Fingerling razmišlja o bacanju sa balkona zgrade nakon što je ubio svoju ljubav. Nakon toga Walter ponovo susreće psa koji ga iznova dovodi do groba Laure Tollins. Ovaj put zamijetio je kako je nesretna djevojka preminula na svoj 23. rođendan. Opsjednut brojem, Walter počinje istraživati slučaj te djevojke koji će u njemu pobuditi još više sumnje, pa čak i u one najbliže. Istovremeno slijedi trag knjige, uvjeren kako je njen autor odgovoran za smrt mlade Laure Tollins...

Možda se isprva čini kao još jedan film zavjere no nije tako. Tamni kadrovi, zanimljivi likovi te cjelokupna atmosfera dobro su usklađeni. Radnja se odvija polako, ali je dovoljno dinamična da ne uspava gledatelja. Iako je kod kritičara film dobio negativne komentare, kod publike je situacija bila drugačija (kako to obično i biva). I jedna interesantna informacija - ovo je Schumacherovo 23. filmsko ostvarenje.
Preporuka: Film gledati sam, bez vanjskih ometanja.