Pathfinder recenzija (6819 pregleda)

Pathfinder je baziran na norveškom filmu iz '87. Prva pomisao kada sam čuo da je snimljen film o kontaktu vikinga i starosjedioca američkog kontinenta bila je "Izvrsno!". Ali uskoro sam uvidio istinu... Priča u ovom ostvarenju je blijeda, stavljena na posljednje mjesto. Pri gledanju filma dobije se dojam kao da je scenarij pisan preko vikenda, tek da bi se nešto na brzinu sastavilo jer se netko sjetio 3 dana ranije da bi se mogao snimiti film o vikinzima i indijancima. Ni jedna scena ne ulazi u detalje, svaki dijalog je ubrzan, a na podudarnosti između stvarne povijesti i one predstavljene u filmu ne treba ni pomišljati. Naravno, filmovi nisu povijesne knjige, ali ipak smatram da su se mogli malo više potruditi. Isto tako, dok vikinzi pričaju na nordijskom, sva indijanska plemena govore istim jezikom: tečnim engleskim. Još jedan minus.

Priča bi išla odprilike ovako. Vikinška ekspedicija pristigla je na obale Amerike kojih 600 godina prije Kolumba. Brod se nasukao, te je ekspedicija ostavila jedno dijete za sobom. Nakon što ga nađe jedna indijanka, njeno pleme ga posvoji i odgoji kao svojeg člana. Nadjenuli su mu ime "Ghost", vjerojatno zbog njegove blijede puti. Nakon petnaest godina Vikinzi se ponovo pojavljuju, ostavljajući iza sebe trag smrti, razatanja i pljačkanja. Tako dolaze i do Ghostovog plemena gdje ponavljaju svoj razarački ritual. Cijelo pleme je istrebljeno, izuzev Ghosta te on kreće na osvetnički pohod.

Ali nije sve baš tako negativno. Iako je radnja gotovo jednaka nuli, specijalni efekti su na solidnoj razini. Akcijske scene dobro su smještene, a filteri kojima su presvučeni kadrovi filma pridodaju tamnoj atmosferi. No Pathfinder nije ni približno ostvarenje poput Apocalypta ili 300 koji bi se mogli svrstati u istu skupinu filmova sa minimalnim zapletom. Tu je bio još i neki bijedni pokušaj prikazivanja ljubavi između Ghosta i kćeri "Pathfindera" iz susjednog sela kao i nešto o tome kako je Ghost rastrgan između odanosti plemenu koje ga je podiglo i svojim krvnim srodstvom sa vikinzima. Pri osveti Ghost pobije cijelu vikinšku ekspediciju, što vještinom mača s kojim se je sam naučio baratati, što vještinom postavljanja zamki i nadmudrivanja.

Sve u svemu ovo je mogao biti čisto solidan film da su se autori potrudili, sa interesantnim zapletom i pričom. Ovako ispada jedva vrijedan gledanja, film koji se pokušao uzdignuti jedino na krilima specijalnih efekata. A to jednostavno ne ide.

Ocjena: 3/10