Žetva recenzija (5461 pregleda)

Redatelj: Stephen Hopkins
Scenarij: Chad Hayes, Carey Hayes
Uloge: Hilary Swank, David Morrissey, Idris Elba, AnnaSophia Robb, Stephen Rea, William Ragsdale
Trajanje: 99 min

Redatelj Hopkins odlučio se malo poigrati Biblijskim pošastima. Žetva (The Reaping) je horror/triler koji u sebi sadrži primjese Egzorcista, Rosemary's Baby, možda čak i Djece Kukuruza iako mu nedostaje šokantnost koju je Egzorcist izazvao svojim izlaskom u sedamdesetima i nikako se ne može smjestiti u istu skupinu. U glavnoj ulozi je oskarovka Hilary Swank. Film ima solidnu režiju i dovoljno interesantnu priču iako je daleko od savršenosti. Možda bi ga se moglo nazvati osvježenjem i nekom najavom male pauze nad silnim obradama japanskih horrora koji izgledaju kao da silaze sa tvorničke trake - klonovi jedan drugoga.

Katharine Winter je profesorica na LSU sveučilištu koja ne vjeruje u čuda, a njen posao je da putuje svijetom i opovrgava mistične pojave tj. znanstveno dokazuje da su neistinite. Vjeru je izgubila kada su joj muž i kćer stradali u Sudanu gdje je bila novozaređena misionarka na svojoj prvoj misiji. Katharine je vična svom poslu i gdje god ju pozovu uspije dokazati da su čuda znanstveno objašnjiva. Katherine zatim dobiva zadatak u malom gradiću Haven u Louisiani. Doug Blackwell ju poziva u pomoć kako bi sa znanstvene strane objasnila mistično crvenilo rijeke. Pri dolasku ona i njen partner Ben doznaju pozadinsku priču, a bizarnosti se nastavljaju događati.

Od filma nisam mnogo očekivao, pogotovo kada sam vidio da iza njega stoji Dark Castle, kompanija za koju osobno mogu reći da nije proizvela ništa vrijedno gledanja izuzev Gotike. Možda je to pridonjelo tome da ovaj uradak ocjenim kao sasvim solidan film. Naravno da je Hilary imala puno bolja glumačka ostvarenja, ali ni oskarovci ne mogu stalno glumiti u hitovima. Film ima nekoliko obrata i pokušava vas cijelo vrijeme držati u neizvjesnosti iako oni sa dovoljnom inteligencijom već dvadesetak minuta prije kraja mogu zaključiti o čemu se radi.

No sve to ne znači da je film dosadan. Specijalni efekti su solidni. Možda će ponekima zasmetati pomalo "kršćanska - dobro pobjeđuje" priča, ali ravnoteža se uspostavlja sa samim krajem filma. Epiteti remekdjela, kultnog ili novina su udaljeni od ovog naslova, ali zabavno i solidno mu se mogu pridodati.