ARX Fatalis recenzija (12267 pregleda)

Ova godina donijela je dva fantastična RPG naslova, Morrowind i Neverwinter Nights, a pred kraj nam dolazi iz JoWooda igra ARX Fatalis. Iako je igru radila malo poznata kuća sa svega nekoliko projekata, ARX se kvalitetom i igrivošću može svrstati u sam vrh i predstavlja ugodno iznenađenje. Osnovica priče je doduše slična/ista kao i u većini takvih igara, igrač je odabrani koji mora pobijediti veliko zlo koje se sprema pokoriti svijet. Ali to uopće ne kvari dojam i igrivost, dapače. ARX je svijet koji nastanjavaju ljudi, goblini, trolovi, patuljci i slična bića. Jednog dana sunce ovog svijeta je ugaslo i na površini planeta je zavladala tama i hladnoća pa su svi bili prisiljeni povući se pod zemlju. U toj seobi su zaboravljene razmirice između rasa, ali nakon preseljenja stvari su se polako vratile na staro.

Igrač počinje igru nakon sekvenci koje objašnjavaju postanak ARXa i prikazuju zarobljavanje glavnog lika od strane goblina. U početku ne znate ni tko ste ni zašto ste zarobljeni, a još manje koji vam je glavni cilj, ali priča vrlo brzo postaje jasna. Zli bog Akbaa želi zavladati svijetom, a u njegovom dolasku pomažu mu svećenici Akbe i Ylside ratnici, a vaš je zadatak to spriječiti. Svijet kojim se krećete proteže se na 8 nivoa, a svaki nastanjuju pojedine rase. Neki će vam biti savezinci, kao ljudi i žene-zmije, a neke ćete u toku igre morati dobiti na svoju stranu, kao trolove i pobunjenike. U početku ste ograničeni u kretanju ovim svijetom, ali kasnije možete prelaziti između nivoa kako vam se sviđa. Iako su nivoi veliki i ponekad zbunjujući, imate mapu, a i na svakom nivou su teleporteri koje možete koristiti nakon nekog vremena.

Kod kreiranja lika dano vam je svega nekoliko skinova, i četiri glavna atributa, dok je skillova više. Nakon što vam lik napreduje za level, dobivate skill-points koje raspoređujete po atributima i skillovima. Moguće je igrati kao ratnik, mag ili lopov, iako je najbolje razvijati sve po malo. Naime, i borba i bacanje čarolija je nepotrebno zakomplicirano, pa usred bitke igrač može ostati praznih ruku. Ako igrate kao ratnik, možete nositi teško oružje i oklope, ali izvođenje udarca je takvo da ovisno koliko dugo držite tipku za napad, tolika je i jačina udarca. Kada vas okruži 2-3 neprijatelja, tada je doista teško, a protiv Ylside ratnika nemate nikakvih šansi. S druge strane, za čarolije morate skupljati rune i njihovom kombinacijom dobiti određenu čaroliju. Za one kompliciranije trebaju vam i do tri rune, a čaroliju bacate tako što rune ispisujete po ekranu dok ste u Magic modu. Opet, kada ste okruženi neprijateljima, teško da se možete koncentrirati na izvođenje čarolija. Moguće je unaprijed memorirati do 3 čarolije, pa to dosta olakšava stvari. Rune nalazite po nivoima, a pored njih nalazite i scrollove, čarolije za jednu upotrebu, tako da ako vam level nije dovoljno visok za čaroliju pomoću runa, uvijek možete kupiti ili naći scroll koji vam treba.

Svijet ARXa gledate iz prvog lica, a interaktivan je do detalja. Gotovo svaki predmet možete uzeti, baciti ili kombinirati, možete pretraživati tijela protivnika, sanduke, ormare, bačve i sve što nađete odnijeti trgovcima kod kojih također možete kupiti sve što vam treba, od runa, scrollova, oružja i napitaka. O svom liku igrač mora brinuti, jer nakon nekog vremena zahtijeva hranu. Do nje nije teško doći, jer su uvijek u blizini kokoši, ribe, povrće, a također je moguće i kuhati ako ste pored vatre i imate tavu, jer će vaš lik odbiti jesti sirovu hranu. Ako igrač ima dovoljno visok level, skupljanjem bilja, praznih boca, prašaka i prstenja moguće je dobiti čarobne prstene, health ili mana potione i još mnogo toga, mogućnosti su velike. Također ima mnogo skrivenih soba, u koje ulazite nakon što riješite zagonetku ili nađete tajnu polugu ili gumb. Iako se slobodno krećete između nivoa igra je prilično linearna jer naprosto ne možete napredovati ako ne riješite određeni zadatak. Veći nedostatak je i vrlo malen broj sporednih questova, svega desetak njih. Grafika je priča za sebe, naprosto je prekrasna i savršeno oslikava svijet ARXa, a one koji se sjećaju, mogla bi podsjetiti na Hexen 2.

Naselja svake rase su prepoznatljivog dizajna, jedino su likovi među jednom rasom isti. Likovi važni za radnju su doista izvrsno napravljeni, govor je sinkroniziran sa kretnjama, i na licu im se vide emocije. Svakoj rasi je dan i karakterističan hod, goblini i trolovi hodaju potpuno različito od ljudi. Cut-scene su prilično statične, i u njima je jako loš zvuk koji varira od tihog do glasnog, a titlovi ponekad idu, a nekad ih nema. Dosta su duga i učitavanja između nivoa, a također i quick-save i load traje duže nego što bi trebao, ali to bi bile sve zamjerke ovoj odličnoj igri. Iako nije epska poput Morrowinda, vrlo je slična pa bi je svatko kome je Morrowind ili Hexen 2 pri srcu trebao odigrati.

Napisao: Raziel