Fifa 2003 recenzija (17828 pregleda)

-Dočekali smo pravu stvar-

Kada netko spomene nogomet na kompjuteru, naravno da se odmah misli na FIFU. Nije teško zaključiti zašto je tako. Zato što nitko ne konkurira FIFI. Dosada jedini PC nogomet koji je imalo sličan FIFI je Actua Soccer ili onaj Microsoftov Soccer. Od tada se nogomet pojavljivao jedino u arkadnim oblicima kao što je Total Soccer i Sensible Soccer. Najnoviji su Kick Off 2002 i katastrofalni SGE: World Challenge. Fifa je uvijek stizala svake godine, uz popratne verzije koje dolaze svake druge godine kada na scenu stupa Euro ili World Cup. Upravo takva verzija je po meni do izlaska ove bila najbolja FIFA. Radi se o FIFI 98 Road to World Cup. Zanimljivo je da je i to svjetsko prvenstvo bilo najuspješnije za "Vatrene".

Svaka nova FIFA je bila željno iščekivana, no svaki put su očekivanja bila neispunjena. Svaki novi nastavak je imao bolju grafiku, savršenije izvedene Motion Capturing pokrete igrača. No, igrivost je sve više opadala. EA Sports, pošto ima para, više voli koristiti prestižne licence ili unajmljivanje svjetskih zvijezda kao što su Robbie Williams i Gorillaz, a pravu svrhu igara - programiranje puste k vragu.

Konačno, kad su shvatili da se neće moći više oslanjati na takvo što, dali su posao Englezima koji ipak puno više znaju o nogometu od Amera. No, ni Englezi nisu briljirali u FIFI 2002, štoviše napravili su najlošiju FIFU ikad. Ali, isto tako, postavili su temelje i kalup po kojoj se sada napravila FIFA 2003. Za to im zahvaljujemo.

-Ruši, mlati, samo da idemo dalje-

FIFA 2003 je ugledala svijetlo dana i donijela novosti isto toliko koliko u Hrvatskoj ima nezaposlenih. Umjetna inteligencija je konačno potpuno reprogramirana, što znači da su protivnici pametniji i kvalitetniji. Sada protivnici više ne izgledaju kao hrpa klipana iz osnovne koji su se našli napucavat loptu. Naučili su se lijepim proigravanjima, duplim pasevima, driblinzima. Mogu igrati tako defenzivno da će vam trebati pneumatska bušilica da dođete do gola. Ali, kad gube, a dolazi kraj utakmice koju trebaju dobiti da bi išli na daljnje natjecanje, počet će igrati agresivno kao čopor vukova. Konačno će raditi izmjene i da, faulirat će se ko' stoka što će rezultirati većim brojem žuto i crveno obojenih kartona. Time smo napokon dobili na realnosti utakmice.

-Beckhamova struka-

Sjećate se one strelice kod slobodnih udaraca iz starih FIFA? To je sada prošlost. Pred nama je sada novi sustav izvođenja slobodnih udaraca. Prilikom izvođenja se na ekranu pojavi nišan, kojim ne snajperirate civile na Washingtonskim ulicama nego odabirete gdje bi željeli da lopta završi (možda u golu?), birate način pucanja (felš, ravno, potkopavanje...) i na kraju preostaje još samo zaustaviti titrajuću crticu na zelenom području. Zanimljivo je da crtica titra brzinom ovisno o kvaliteti igrača koji puca. Znači, nekom Albancu će crtica titrat brzinom munje, a Edgaru Davidsu će ići tako sporo da bi svaka beba mogla pogoditi zeleno polje. Ako to izvedete kako treba, imat ćete priliku gledati savršen Beckhamovski udarac u "rašlje" koji ni Kahn ne bi "skinuo". Sređen je i udarac iz igre, tako da lopta više ne ide automatski u gol nego morate pažljivo naciljati gdje hoćete da lopta ode. Dobra promjena je i ta da ne morate puniti Power Bar pri dodavanju i time gubiti na vremenu nego je dovoljan kratki pritisak na tipku za dodavanje. Pas igra je realnije izvedena. Nećete više moći stisnuti S, a kursore ostaviti na mirovanju i očekivati da lopta sama ode do vašeg igrača kao što je to bilo u prijašnjim FIFA-ma. Dodano je i dodavanje u for. Usmjerite loptu kamo želite i stisnete tipku za dodavanje u for, zatim igrač kojem je lopta namijenjena sprinta do lopte. Takvo što može biti vrlo korisno u osvajanju zgoditka. No, uz nepažnju, s bilo kakvim dodavanjem si možete zabiti i auto-gol.

-Nema više: "Ko prvi njegovo"-

Igra "u zraku" je u novoj FIFI puno bolje izvedena. Nije, kao u prethodnicima, bitno prvi pritisnuti tipku za udarac glavom, nego pritisnuti ju u pravo vrijeme, što je puno realnije. Kako bi bilo da u pravom nogometu svi kad vide loptu u zraku odmah skaču?! Ne da bi onaj tko je prvi skočio osvojio loptu, nego ne bi nitko ništa osvojio osim možda par ozljeda. I u pravom nogometu igrači trebaju pažljivo odabrati trenutak skoka. Konačno da EA malo "kopira" pravi nogomet. Isto tako, gol postignut pomoću centaršuta nije više tako lako zabiti. Sjećate li se FIFE 2001 u kojoj je svako nabacivanje završilo škaricama i naravno golom. Za to ćete ovdje morati biti pravi profesionalac.

-Freestyle kontrola lopte-

Najveća novost je tzv. Freestyle sustav kontrole lopte. To je vrlo korisna stvar uz koju ćete uz malo vježbe moći "raditi mlade majmune" od svojih protivnika. Znači, za dobar dribling nije dosta pritisnuti jednu tipku i proći igrača s jednim od tri random driblinga. Sada vi sami kreirate driblinge s određenim kombinacijama tipki. Dovoljno je samo držati shift i pritiskati kursore. Iako sam ljubitelj tipkovnica i fanatični PC gamer koji ne želi na svoj kompjuter dodavati nikakve stvari koje asociraju na konzole, ipak, za Freestyle dribling bih vam toplo preporučio nekakav GamePad.

-Igrač i lopta više nisu sijamski blizanci-

Ono što je u novoj FIFI izvedeno do savršenstva je realnost ponašanja lopte. Sada više igrač nije spojen sa loptom, pa će se (evo ga opet) nekom Albancu lopta odbijati od noge i protivnik će je lako oduzeti, dok će (evo i njega opet) Davids moći prikovati loptu za nogu. To govori i da su presjecanja vrlo česta i to je dobro jer se time dosta dobiva na realnosti igre. Lopta se puno realnije odbija, stoga je moguće da vaš udarac s 45 metara dotakne obrambenog igrača, promjeni smjer i završi u golu.

-Standarni uzdanik EA Sportsa-

Koji je to uzdanik? Odgovor već znate - grafika. O tome nema potrebe uopće ni pričati. Svi znamo da nijedna FIFA dosada u tome nije zakazala. Novi engine je doista impresivan! Često dođete u situaciju da pomislite kako gledate TV prijenos utakmice. Sve poznate nogometaše možete prepoznati i to ne samo po izgledu, nego i po potezima koji su izrađeni pomoću već standardne Motion Capturing tehnologije. Zvuk je normalno, fenomenalan. A, konačno i komentatori djeluju puno prirodnije. Znat će spominjat prijašnje uspjehe igrača, klubova i svega vezanog uz sudionike utakmice. Tako će npr. za Bokšića reći da je igrao u poznatim klubovima od kojih su Lazio, Juventus i da je nekad zabio neki presudni gol i takve stvari. Nema što, tu su se dečki zbilja potrudili. I navijači su sada dobili potpuno novu dimenziju. Svaki gledatelj na utakmici ima svoju nazovimo je tako koreografiju i ne nose svi iste majice, nego sve ovisi o situaciji. Nekad su gledatelji normalno obučeni, a nekad je pola tribine u dresovima - ovisi o vrsti utakmice. Poboljšani su i zvučni efekti. Sada se navijači neće više derati i slaviti kada vam gost zatrese mrežu, nego će na stadionu zavladati tišina. Naravno, u pozadini će se uvijek naći navijači protivničkog kluba koji će urlati od sreće. Dodane su i baklje različitih boja... Tu je EA stvarno briljirao.

-Opet nema naših-

Igra ima 16 svjetskih liga, Ligu prvaka, Kup UEFA, i još neke poznate svjetske klubove u Rest of World kategoriji, te reprezentacije. Nema hrvatke lige što nas opet rastužuje. Glupo je staviti američku ligu, izraelsku, finsku, švedsku, norvešku, korejsku i da ne nabrajam dalje koje su slabije od hrvatske. No, to što nema HNL-a bi još i pretrpili da su stavili barem jedan ako ne i više hrvatskih klubova. Ali, zaboga, pa nema ni Dinama! Jedino što nas sada može spasiti je add-on koji bi se uskoro trebao pojaviti na http://gamer.fifa.hr Posebna liga u novoj FIFI je Club Championship, tj. 16 odabranih svjetskih klubova razrađenih do najsitnijih detalja, od stadiona (koji je sada vjeran pravom - naći će se tu originalni Delle Alpi preko Nou Campa do Old Traforda),nadimka kluba, strijelca prošle sezone, pa sve do navijača.

-Uobičajeno mrežno igranje-

Multiplayer je uobičajen i izveden na isti način kao i u prethodnim nastavcima. Igra se vrti solidno i na običnim 56 k modemima, pa se oni koji žele mogu okušati protiv ljudskih protivnika. Vjerojatno će se uskoro pokrenuti i liga, pa ćete se moći istaći, dokazati i ostvariti internet karijeru.

-Zaključak-

Broj grešaka u novoj FIFI je zbilja reduciran. Naravno da još uvijek ima mjesta za napredak, no u godinu dana, EA Sports je puno napredovao. Glavni nedostatak je, upravo izostanak treninga. Igra ima toliko novosti koje bi bilo savršeno isprobati upravo na treningu. Možda bi se kao nedostatak mogao spomenuti i Creation Center koji je sada zakompliciran do bola. Kao prvo, morate ga skinuti s neta jer se EA nije udostojio staviti ga u igru. Sve ostale greške se tiču nevažnih detalja.

I sami ste uvidjeli da ozbiljnijih nedostataka u novoj FIFI zbilja nema puno. Ovo je do sada definitivno najbolja i najkvalitetnija FIFA. Moja ocjena u postocima bi bila 92 %. FIFA se konačno s višegodišnjeg lutanja vratila na prijestolje. FIFA 2003 je krenula dobrim putem, nadamo se da će i FIFA 2004 slijediti dobar primjer.