Indiana Jones And The Emperor's Tomb recenzija (15776 pregleda)

Prije otprilike dvije godine izašle su dvije igre koje su bile predstavnice avanturističkog žanra, Indiana Jones and the Infernal Machine i Tomb Raider 4. Tada je Indiana Jones lošije prošao od strane kritike i igrača. Sada je tu novi Indy, a i Lara samo što nije. Lucas Arts imao je dosta vremena ispraviti greške no nisu se previše potrudili.

Priča novog Jonesa je čista klasika, smještena u vrijeme prije drugog svjetskog rata. Indy mora pronaći tri predmeta pomoću kojih nalazi grobnicu prvog kineskog cara. U grobnici je skriven artefakt koji daje neograničenu moć onome tko ga posjeduje, a osim Indyja su za predmet zainteresirani nacisti i kineska Trijada. Potraga će igrača voditi od Cejlona preko Praga i Istambula do Kine. Lokacije su prilično zanimljive, od srednjovjekovnih dvoraca, kineskih grobnica i hramova do nacističkih baza. No ako ste nedavno igrali Splinter Cell, bit ćete raočarani novim Jonesom. Nivoi su prešareni i nemaju previše veze s realnošću. Lokacije su dojmljive, svaki grad ima svoju prepoznatljivu arhitekturu, neke su napravljene izvrsno, kao kineski dvorac i grobnice, dok nacistička baza ostavlja dojam praznine i nedovršenosti.Upravljanje likom je izvedeno (konačno) miš wsad kombinacijom, no nema glatkoće pokreta pa se Indy čini trom, a kamera često zapinje i ne prati lik dovoljno glatko i brzo. Često se zna desiti da Indy zapne u zidu ili vratima, protivnicima ruke vire kroz zatvorena vrata, a kada ih usmrtite znaju ponekad provirivati iz poda ili lebdjeti u zraku. Indy je dobio nekoliko novih osobina kao spuštanje niz "zip line" i mogućnost prianjanja uz zid i hodanja uz rub, dok je izbačena "crouch" tipka, koja je zamijenjena "roll" tipkom.

AI protivnika je priča za sebe, nekada je izvrstan, ponekad na granici gluposti. Protivnici se znaju skrivati, zvati u pomoć i oteti vam oružje, ali i ne obraćati pažnju kada im pobijete kolege i njima date nekoliko metaka. No borba je jedan od najboljih dijelova igre, pogotovo kada su protivnici Kinezi koji se služe borilačkim vještinama. Vrhunac je svakako borba sa Feng blizankama, gdje slobodno pustite da ubiju Indyja nekoliko puta i uživajte u prekrasnim prizorima borbe, rijetko viđenim na PC-ju. Sukobi sa nacistima su s druge strane čisto napucavanje, koje se nerijetko pretvara u obračun šakama jer često municije nema dovoljno. Tako u borbi možete koristiti stolice i noge od stolova, boce, te oružja koja otmete protivniku. Ni u jednoj igri mi se nije dopadao "respawn" protivnika, a ovdje ponekad ima i toga. Naime, ponekad ne smijete dozvoliti da stražari dignu uzbunu jer tada dolazi neograničen broj protivnika doslovce niotkuda, a to nema veze s logikom, a ni ova igra nije "sneaker". Oružja ima dovoljno za sve ukuse, od pištolja, mitraljeza, do biča, mača, koplja i samostrela. Dio gdje je igra zakazala su zagonetke i potpuna linearnost nivoa. Nikada se nećete upitati kamo sada treba ići, jer imate kartu gdje su označeni svi ciljevi, i put kojim morate ići je uvijek i jedini put. Nema lutanja hodnicima, vraćanja na prethodni nivo da eventualno upotrijebite neki predmet, ništa. Zagonetke se doimaju kao da su ubačene kao odmor od borbi. Ni na jednu nećete izgubiti više od 2-3 minute, nikada nećete biti u situaciji da ne znate što učiniti slijedeće. Na kraju svakog poglavlja igre čeka vas boss, kojega morate ubiti posebnom taktikom. Voice acting je vrlo dobar, iako Indyja ne sinkronizira Harrison Ford, a svi ostali likovi imaju odgovarajuće naglaske i djeluju doista uvjerljivo.

Poglavlja su podijeljena na nekoliko nivoa, koji su većinom kratki i to iz jednog razloga, u igri naime ne postoji save opcija. Igra pamti samo početak nivoa, i kada poginete u borbi ili padnete u ponor, sve ponovo. To je jako umanjilo igrivost, jer veći nivoi pružaju više mogućnosti za zagonetke. Ovako je igra izgubila dobar dio svoje originalne atmosfere, i više se svodi na akciju nego na zagonetke. U nekoj drugoj igri to bi bilo u redu, ali ovo je ipak Indiana Jones i igrači s pravom očekuju više mozganja. Ovako su dobili igru prosječne grafike i priče, odlične borbe i malo zagonetki. Može to Lucas Arts i bolje. Ovako čekamo odgovor Eidosa i novi Tomb Raider.

Napisao: Raziel