Enter the Matrix recenzija (13099 pregleda)

Revolucija koju je prije nekoliko godina izazvao film Matrix svima je dobro poznata, pa prilično čudi činjenica da smo igru na temelju filma dugo čekali. No izdavači su lukavo odlučili izdati igru Enter the Matrix nekoliko tjedana prije puštanja u kina drugog dijela filmske trilogije, Matrix Reloaded.

Glavni likovi igre su Niobe, kapetanica broda i njen prvi časnik, Ghost, a igrač na početku odabire kojim likom će igrati. Likovima se upravlja klasičnom WASD miš kombinacijom, a tipka koju ćete često koristiti je Shift, kojom ulazite u slavni bullet-time, samo što se u igri zove Focus. Likovi odlično reagiraju na upravljanje, nema zastoja ni usporavanja, i kamera ih dobro prati. Jedino u borbi, kada je lik bez oružja, kamera se postavlja sa strane, pa se igračima naviklim na slobodu pogleda to neće dopasti. U borbi vatrenim oružjem nišan je ispred lika, a moguće je i promijeniti pogled iz trećeg u prvo lice što je naročito korisno na nivoima gdje morate snajperom skidati protivnike.

Oružja ima priličan izbor, ali ponekad ponestaje municije za jače pucaljke pa je potrebno protivnike uklanjati pištoljima ili golim rukama, no to nije neki problem jer je igra i na normal težini prilično lagana. Tu je i focus, koji borbu čini jednostavnijom jer možete vidjeti let metaka i lako ih izbjegavati, činite više štete protivnicima i sporije gubite zdravlje, a i možete koristiti niz vratolomija, npr.hodanja po zidovima, a za neke situacije je focus neophodan.

Protivnici su većinom čuvari, policija i SWAT, a u rijetkim situacijama ćete naletjeti na agente, no nakon svakih nekoliko nivoa borit ćete se protiv bossa. Svaki nivo podijeljen je na nekoliko manjih dijelova, no oni nisu prekratki, a kao predah od hodanja i pucanja, bit će i nekoliko nivoa gdje se vozite i skidate protivnike. Dio igre koji može nekima biti iritantan je kada treba čuvati suborce, koji obično stoje na mjestu i čekaju vašu pomoć, i iako uzvraćaju vatru ne znaju se skrivati, za razliku od protivnika koji koriste teren i ne srljaju pred vas.

Grafički je igra solidna, lijepo izgleda ali pati od ponavljanja, zna se često desiti da prođete pored nekoliko potpuno istih zidova ili soba. No nivoi su doista raznoliki i interaktivni, možete gotovo sve razbiti, a prolazit ćete preko krovova, autoputa, kroz kanalizaciju, nuklearnu elektranu, poštu, pa čak i kroz dvorac i japanski vrt. Radnju pratimo kroz međuscene, od kojih su neke rađene u engineu, a neke su s pravim glumcima iz filma, snimljene u Divx-u specijalno za igru, pa Enter the Matrix stoga dolazi na čak četiri cd-a.

U igri nema snimanja pozicije, nego se svaki puta učitava početak nivoa, ali to nije veliki problem jer se zdravlje postupno obnavlja, a iako prilično rijetko, nađe se i health-pack; jedino nema obnavljanja zdravlja u borbi s bossom. Zvuk je odličan, od glasova glumaca do zvukova oružja. Enter the Matrix je konačno igra koja je rađena po filmu i koja je doista dobra, jer su svi raniji pokušaji kao James Bond, Spiderman ili Indiana Jones prilično neslavno završili. Svi elementi su savršeno uklopljeni, i nema razloga da ovu igru ne odigrate i nekoliko puta.

Napisao: Raziel