Jedi Knight: Jedi Academy recenzija (15064 pregleda)

The Force is with us

Nije prošlo ni pune 2 godine odkad smo imali priliku zaigrati odličan Jedi Knight 2: Jedi Outcast. Jedi Outcast je osvojio i igrače i kritiku. Dobivao je velike ocjene od publike, te brojne nagrade uglednih svjetskih gamerskih časopisa i siteova. Igrivost je bila nenadmašiva, autentičnost također, a u priču ste se mogli uživiti kao da ste tamo stvarno i prisutni. Kad je bio najavljen Jedi Knight III, srca su zaigrala svim igračima, a pogotovo Star Wars fanovima.

Te slatke (ne baš) male Twi'lekice

Jedi Knight III je dobio ime Jedi Academy, a zadržao dobru staru Jedi Outcast atmosferu. Minorni nedostaci koji su nekima smetali u JK2, uklonjeni su, a dodano je puno toga što poboljšava igru. Novost koju ćete primjetiti odmah na početku jest ta da više ne igrate s unaprijed određenim likom kao što je to bio Kyle u Outcastu. Pošto se igra zove Jedi Academy, vi ste samo jedan od učenika u Luke Skywalkerovoj akademiji za Jedije na mjesecu Yavin 4. Sami birate tko će to biti. To znači da ćete moći izabrati rasu, facu, frizuru, hlače, torzo, boju lightsabera te njegovu dršku! Da, dobro ste čuli, i dršku! Moći ćete, dakle, igrati s plavotenom polugolom Twi'lekicom. Vjerujte mi, pravi eye candy. Prekrasno! Kada "složite" svoj alter ego, počinje priča. Naravno, rečenicom: A long time ago, in a galaxy, far, far away... Zatim Star Wars logo i svima nam draga uvodna pjesma te par rečenica koje vas uvedu u priču.

Dobri stari Kyle

Priča u Jedi Academy se odvija 10 godina nakon filma Return of the Jedi što znači 2 godine nakon Jedi Outcasta. Vi ste Jaden (unisex ime:), te ste na putu za Yavin 4 gdje kanite postati dobar Jedi. Već ste na dobrom putu, jer ste sami napravili lightsaber, koji ćete odmah koristiti, a ne da se prvo morate baviti s blasterima kao u dvojci. Na početku će vas dočekati par malih problemčića koje ćete s lakoćom rješiti te ćete te stići na Jedi Akademiju i tamo upoznati voditelja Akademije, svima poznatog Luke Skywalkera. Svim učenicima među kojima ste i vi, reći će par uvodnih rečenica, te vas upoznati s vašim osobnim učiteljem. A vaš će biti, ni više ni manje, nego Kyle Katarn. Oni koji su igrali Jedi Outcast, znat će da je to bio glavni lik u toj igri. Bit će lijepo susresti se opet sa starim znancem. Vidjet ćete da ima isti kostim i da je to i dalje onaj dobri stari kick-ass Kyle. Prvo ćete proći trening u kojem će vam pomagati vaš Master Kyle. Trening ćete prolaziti istodobno s vašim prijateljem Roshem koji je bitan element u priči.

Ovaj puta Sithovi

Glavna priča će se ovoga puta baviti Sithovima za razliku od predhotnika koji se bavio Dark Jedijima. Radi se o kultistima koji pokušavaju dozvati 5000 godina starog Sith duha Marku Ragnosa. Kult se zove Disciples of Ragnos, a zapanjit će vas tko im je vođa. Ako vam kažem, nije zanimljivo jer sami morate iskusiti taj užitak povezivanja priče. Misije ćete obavljati redosljedom kojim želite. Imat ćete 5 misija na raspolaganju, te ćete prije svake misije odrediti koju Silu želite unaprijediti. Bez obzira kojim redoslijedom prelazili misije, glavna priča će ići svojim tijekom. Nakon 5 pređenih misija, odigrat ćete par misija bitnih za priču, a nakon svakih 5 misija imat ćete sve veći rank, od Initiatea do Jedi Knighta. Možete i preskočiti jednu misiju po odabiru, te ići direktno na sljedeći stadij treniranja. Neki će preskočiti možda zastrašujuće misije sa Sarlaccom ili Rancorima. Te živine vam zbilja dignu adrenalin. :) Možda vam se novi sustav napredovanja čini previše otvorenim, te biste mogli pomisliti da narušava priču. No, kako rekoh, priča se odvija sama bez obzira na vaš odabir misija te se savršeno uklapa u vaše treniranje i odrađivanje zadanih misija.

Nezaboravne bitke

Na nekim misijama će uz vas ići Kyle, dok ćete na drugima biti sami. A zadnjih nekoliko misija ćete pak sudjelovati u velikim bitkama Jedija protiv Sithova. Ovaj puta se to ne svodi na 3 do 4 Jedija kao što je to bilo u dvojci. Ovdje će se boriti deseci Jedija i Sithova. Na svakom koraku ćete sretati Jedije i Sithove kako se bore. To je nezaboravan osjećaj, kao i kad gledate borbu izdaleka te poznato bljeskanje lightsabera. Misije će se odvijati na raznim planetima. Na onima koji su viđeni u filmovima, preko onih iz stripova do onih koji su opisivani samo u knjigama. Tako ćete moći hodati pješčanim prostranstvima Tatooinea, smrzavati se na Hothu, skakati po neboderima na Coruscantu, bježati od Sarlacca na Blanjeelu, te se voziti u tramvaju na Corelliji. Ovdje sam naveo samo 5 planeta, no morate znati da ih u stvarnosti ima oko 20. Svaki planet ima svoje autentičnosti, te ćete se svaki put iznova čuditi kako je taj fantazijski svijet divno osmišljen. Dakle, level design je dostojan Star Wars imena.

Speedbike jurnjava

Sada ćete moći koristiti puno više prijevoznih sredstava nego prije. AT-ST je i dalje prisutan. No sada možete jahati i na Tauntaunima, stvorenjima na ledenom Hothu. Ali najzanimljivija je vožnja na Speedbikeu. U jednoj misiji ćete juriti na njemu, bježeći od vaših protivnika koji se također voze na istima. Ne moram vam ni spominjati koji je osjećaj pri takvoj brzini skakati preko hupsera i ulaziti u zavoj. No pazite sad... Nije stvar samo u jurnjavi, nego ćete moći upaliti lightsaber te njime pometati neprijatelje. Zamislite kako to izgleda kada vas netko lovi, a vi se nagnete i okinete vozača i on padne sa Speedbikea koji se nastavi punom brzinom kotrljati udarajući u pod da bi se na kraju zabio u stijenu i eksplodirao. Slow motion efekt i kamera koja prati unesrećenoga pritom još pridodaje akciji. To su trenuci koje ćete pamtiti do kraja života.

Naš dlakavi prijatelj Chewbacca

Ono što će oduševiti sve one koji su gledali klasičnu SW trilogiju je još puno više poznatih stvari iz toga doba. Od likova sada više neće biti prisutan samo Luke Skywalker. U jednoj misiji ćete pomagati poznatom generalu iz TESB-a i članu Rogue Squadrona, pilotu Wedgeu Antillesu, dok ćete se u drugoj boriti zajedno s legendarnim Chewbaccom. U trećoj misiji ćete se pak boriti protiv poznatog Bounty Huntera Boba Fetta koji će koristiti sve iz filmova znane stvarčice kao što su blasteri, rakete, bacač plamena i njegov jetpack. Ma suze vam dođu na oči. :) Naravno, i dalje su tu X-Wingovi, TIE Fighteri, a susrest ćete i Han Solovog Millenium Falcona. Od protivnika su opet prisutni legendarni Stormtrooperi, generali i raznorazne rase, no sad su dodani i Snowtrooperi, kultisti i drugi. Novost su i raznorazna neprijateljska bića. Moći ćete strahovati od Sarlacca, Rancora ili ledenih Wampa koje će vas, baš kao što su Lukea u filmu, dići u zrak naglavačke jednom rukom, a vi ćete mu, baš kao u filmu, pritom odsjeći tu ruku. Sada ima i puno više vrsta protivnika s lightsaberima. Naletit ćete na Reborn Mastere koji koriste Sile svjetle strane, na Sithove s duplim i dvije sablje... A dvije i duplu sablju će moći imati i vaš lik. Nakon što pređete određeni broj misija, nudi vam se mogućnost biranja duple sablje ili dvije sablje. Naravno, opet ćete moći izabrati boju i drške.

Beware of the Dark Side

Sjećate li se borbe lightsaberom u dvojci? Svi su pričali o tome i to je bila glavna stvar u igri. Ovdje je borba lightsaberom prešla na višu razinu. Sada više nećete samo mlatarati lightsaberom i pritom izvesti par posebnih poteza. Ovdje su potezi posebno osmišljeni. Tako će za svaki stil borbe biti dostupan niz poteza koje ćete izvoditi kombiniranjem miša i određenih tipki. Naravno, dupla sablja ima drukčije poteze, kao i dvije sablje. Moći ćete recimo izvesti butterfly potez duplom sabljom koji je napravio Darth Maul u Phantom Menaceu. Svaki potez je tako dobro osmišljen i animiran da izgleda kao iz filma. Posebno je zanimljivo kombiniranje Sile u potezima. Dodane su i nove akrobacije. Tako ćete sad moći skočiti na okomiti zid i odbiti se od njega ili kombiniranjem Sile izvesti Speed Jump što izgleda posebno atraktivno. Sustav korištenja Sile je također unaprijeđen. Postoje tzv. Core Forces, a to su Force sense, push, pull, jump, speed, lightsaber throw, defense i offense. A postoje i ostale dodatne sile koje su podijeljene na svijetlu i tamnu stranu. Tako ćete prije svake misije birati koju silu želite istrenirati, neku od svijetlih ili neku od tamnih. Od dodatnih svjetlih je recimo Mind Trick ili novi Force Protect, a od tamnih Force Lightning ili Force Grip. Nova sila koja spada u Core Forces je Force Sense i slična je Force Seeingu iz Outcast MP-a. No ovdje ćete ju koristiti u SP-u i to često. Pomoću Sensea ćete otkrivati bića i protivnike iza zidova, skrivene znakove za otvaranje vrata i slično. Biranje tamnih sila je jedna od poslastica za darksidere, no to nije sve. U jednom trenutku u igri imate šansu ostati na svijetloj strani ili prijeći na tamnu, a vaša odluka utječe na daljnji razvoj igre, te njen završetak. Naravno, pravi Jediji će ostati na pravom putu. ;)

Još uvijek Q3 engine

Svo to korištenje Sile i borbe lightsaberom su popraćeni prelijepim grafičkim i zvučnim efektima. Upravo nevjerojatno je koliko to sve dobro izgleda s obzirom da je to još uvijek staaari Q3 engine. Borbe lightsaberima sad izgledaju filmski zahvaljujući savršeno animiranim pokretima. Teksture su vrlo detaljne, level design je odličan kao i dizajn samih likova i protivnika. No, da se razumijemo, ovo vam nije Doom 3, ipak je to Q3 engine, no toliko poboljšan da se može nositi s današnjim naslovima, a opet optimiziran da ne stvara probleme. No to će ustvari veseliti puno više igrača nego da je neki engine s kojim se može nositi jedino 3-gigahercni stroj. Ako ste igrali Jedi Outcast, na istom računalu ćete bez problema moći igrati i Jedi Academy. Dakle, dovoljno će vam biti 400 MHz, GeForce 2 32 MB RAM i 128 MB RAM-a. Zvuk je također odličan, te ima podršku za EAX. Svi ti zvukovi su prepoznatljivi iz Star Warsa. A glazba je, naravno, sastavljena od poznatih SW melodija kako bi prirodala ugođaju. Zanimljivo je da kad pređete igru na tamnoj strani na kraju svira Imperial March, dok u suprotnom svira uobičajena Star Wars tema.

Zaključak

I na kraju, što reći o ovoj igri nego da je stvarno i više nego ispunila očekivanja. Većih mana nema. Prisutno je samo nekoliko bugova od kojih je možda najveći taj što u jednoj misiji ne možete ubiti Boba Fetta prije nego što postavite neke bombe. No, sve ostalo cvate od dorađenosti. Počevši od dizajna likova, hrpe različitih planeta na kojima izvršavate misije, uporabljivih vozila, oružja (od kojih ima jedno novo). Zatim je tu novi način korištenja sila. Dodana je mogućnost borbe s dvije ili duplom sabljom, te prilikom toga možete izvoditi raznorazne poteze kombinirajući Silu. Pa i sam sustav napredovanja je poboljšan, a sama činjenica da mijenjate priču prelaskom na tamnu stranu odaje da se pridodala maksimalna pažnja prilikom smišljanja same priče. Priča je, uz atmosferu, ujedno i glavni adut ove igre. Očito je da igra odaje kvalitetu na svakom koraku. Igra će biti apsolutni hit, te je zaslužila ocjenu od 97%, što znači 10 od 10. Jedi Academy je nešto što smo svi priželjkivali. Ni u kom slučaju je ne smijete propustiti. A ako ste Star Wars fan, ovo je jedna od vaših obaveznih stvari u životu. Trudio sam se maksimalno kako bi što bolje opisao sve čari ove igre, ali nema tih riječi kojima se Jedi Academy može nahvaliti. Morate sami iskusiti kako je to biti Jedi. And... May the Force be with you!