Commandos 3: Destination Berlin recenzija (16228 pregleda)

No, i treći Commandos nam je konačno stigao. Igru su napravili Španjolci iz Pyro Studiosa a izdavač im je Eidos. Iako se treći dio dosta razlikuje od svojih prijašnjih nastavaka, dečki iz Pyroa nas uvjeravaju da ako ste volili prva dva dijela, volit ćete i ovaj. No u to nisam baš 100% siguran. Dakle, počnimo.

Igra je podijeljena na tri kampanje, to su: Centralna Europa, Normandija i Staljingrad. Misije u Centralnoj Europi su napravljene po uzoru na film The Train, a u Staljingradu pogađate po uzoru na film Enemy at the gates. Mape u igri su mnogo manje nego one u dvojci i više se baziraju na akciji tj. u nekim misijama stealthu. Tako da npr. u Staljingradu se borite s nacističkim snajperistom i sve vrvi od akcije dok je prva misija u Centralnoj Europi čisti stealth jer aktiviranjem alarma ona propada. Misije u Normandiji su nekako neodređene i nije stavljen imperativ na stealthu ili akciji nego je izbor na vama. Mape su jako detaljne kao i unutrašnjosti građevina tako da je taj dio igre za pohvalu. No misije vam više neću otkrivati. To ostavljam vama. Broj vaših komandosa je smanjen sa devet na sedam ( izbačeni su Ruskinja i pesek ), ali su im povećane mogućnosti tako da granate sada možete bacati i s npr. Green Beretom dok ste u dvojci to mogli jedino sa Sapperom i Driverom. Primjera ima još i mnogo tako da ih je besmisleno sve navoditi. To su bile dobre strane, sada idu loše.

Grafika je lijepa, ali sam se razočarao kada sam vidio da su Nijemci ostali isti ( ima par novih uniforma, ali nije to to). Npr. vi ga ubijete nožem ili puškom a on pada i kriče kao i u dvojci! Ajde dobro, to se da zanemariti. Ali, ima toga još. S mrtvog Ruskog vojnika uzmete strojnicu koju možete naći i kod mrtve Švabe!!! Pa čujte ne znam kolko se ko' ovdje kuži u oružje ( no ja se kužim ) ali Švabe su imali MP40 ( popularnije šmajsere prema konstruktoru oružja ) i MP43 (OK MP43 su stavili što lagano ispravlja stvar ) a Rusi su imali PPS-41 ili PPS-43. Ne znam koliko će kome ovo smetati, no oni koji se kuže u oružja kao ja će se možda iznenaditi ili iznevjeriti. Komandosi sada nemaju shortcutove za npr. strojnicu ili bombu nego sve morate mišem. To vam se sada čini kao glupost, ali vidjet ćete kada vam dotrči pet-šest Švaba a vi u ruci držite pištolj. Normalno da ćete kao ja stiskati slovo m ( shortcut za strojnicu u Commandosu 2) no neće se ništa dogoditi osim što će vas Nijemci izrešetati dok ćete vi čupati kosu. Nije mi jasno, ako su dečki iz Pyra htjeli unijeti više akcije u igru, zašto onda nisu računali da će igrači biti u situacijama kada će im trebati shortcuti za brže biranje oružja ili sličnih stvari? Eto to bi bilo sve, igra je jako dobra i ove sitne mane vas nebi trebale spriječiti da je barem probate no opet se one ne mogu zanemariti. No, stavit ću ruku na srce i reći ću da sam zaista očekivao više. A vi?

Napisao: Filip Lončar