Freedom Fighters recenzija (8203 pregleda)

Ime IO Interactive nas asocira na tim koji je proizveo veoma kvalitetan serijal Hitman. Hitman nije bio igra za svakoga, jer se više cjenila promišljenost i planiranje naših radnji nego brz prst na okidaču. Tim serijalom momci (i cure naravno, nemojte misliti da sam muški šovinist) su pokazali kako imaju motiva, ideje, a bome i tehnologije da mogu napraviti kvalitetan naslov. Freedom fightersi su malo, ma šta ja to govorim, itekako okrenuti na akciju. Priča ide ovako: Rusi pobjeđuju u drugom svjetskom ratu tako što bacaju A-bombu (kul izraz za atomsku bombu, jel'da) na Berlin. S vremenom moć Rusije raste i ona osvaja cijelu Europu, postavlja svoje položaje u Južnoj Americi i priprema napad na zadnju zemlju u kojoj je još uvijek demokracija na vlasti, Ameriku.

Malo prije invazije vi i vaš brat (vodoinstalateri) idete da date svoje usluge Angelini Isabelli (nije ONA usluga na koju mislite, prostaci jedni!!!). Rusi uđu u stan sa namjerom da otmu Isabellu, ali pošto ona nije u stanu uzimaju vašeg brata. Vi bježite iz stana i priključujete se organizaciji otpora. Naravno, kako već prepostavljate, do kraja igre vaš će se lik pretvoriti iz prosječnog vodoinstalatera u najhrabrijeg borca koji hoće seksualno općiti sa majkama ruskih vojnika. Malo previše klišeja za jednu igru, ali nekoliko dobrih zaokreta prave priču malo zanimljivom. Dobro, suočimo se s činjenicom da priča ovoj igri nije jača strana, ali je samo podloga jedinstvenoj igri koju ja sada opisujem. Prvo počnimo od početka (a odakle ću onda početi?). Ova igra je izgleda prvobitno zamišljena kao taktički FPS, ali ona nije komplicirana kao svaki taktički FPS. Ova igra je više okrenuta akciji kojom obiluje, a vođenje vaših vojnika se svodi na tri naredbe: napadaj, brani i slijedi me (povlači se). Broj naših vojnika se povećava karizmom koju popunjavamo liječenjem naših vojnika, ali i protivničkih koji se onda pridružuju nama. AI naših vojnika je u najmanju ruku veoma dobar. U napadu ili obrani nalaze zaklone i pokrivaju jedni druge, koriste stacionarne strojnice i ne srljaju u smrt što je čest slučaj kod neprijatelja. Sve je to dobro, ali AI Rusa je kao u nekim niskobuđetnim igrama u kojima autori nisu imali vremena da ga usavrše pa su mislili da će igrače umiriti glupava "pamet" protivnika.

Kroz misije kroz koje prolazite glavni cilj vam je dizanje američke zastave (kako izlizano), ali ćete imati i dodatne zadatke koji dodaju karizmu, ali i olašavaju vam prelazak sljedeće lokacije. Svaka misija je podjeljena u više lokacija pa tako kada uništite helipad za helikoptere, helikopteri vas neće zezati u sljedećoj lokaciji. Ova vam igra neće nikada dosaditi jer napucavanje Rusa i upravljanje ljudima nikada nije bilo zabavnije! Mnogi su se požalili da je broj poligona na likovima vrlo malen, ali jesu li ti ljudi vidjeli scene kada se na ekranu nalazi 20-ak ljudi koji čuvaju puške dok oko vas padaju granate i molotovljevi kokteli koji pale i žare sve naokolo. Engine koji stoji iza ove igre je isti kao i onaj iz Hitman 2. Dali se isplati kupiti ovu igru? Zavisi. Mnogi će je kupiti tek kada vide kakva je i je li vrijedna kupnje. Ako dođete u priliku da je iskušate kod prijatelja, zaigrajte je, nećete zažaliti.

Napisao: Denis Družić