Hidden And Dangerous 2 recenzija (10688 pregleda)

Napokon nam je došao i nastavak popularnog originala Hidden & Dangerousa Illusion Softworksa izdanog još davne 1999. Dakle, riječ je o pucačini iz prvog lica u vrijeme drugog svjetskog rata. Nalazite se u ulozi elitnih vojnika Specijalnih zračnih snaga (SAS) i vaše misije variraju od borbe sa Njemcima u Europi pa do Talijana u Africi. Kroz igru vodite grupu od četiri vojnika.

Pri prvom pokretanju, na glavnom izborniku, morate kreirati svoj profil. Nakon toga, nudi se velik izbor modova, od kojih je najbolje započeti kampanju. Osim standardne kampanje tu su još i Lone Wolf, Carnage, Samostalna misija i Samostalna misija - Carnage. Lone Wolf je identična kampanji samo što se igra sa samo jednim vojnikom, predviđena za iskusnije igrače. Carnage je način igranja gdje vodiš cijelu grupu, ali uz standardni zadatak moraš ubiti sve neprijatelje. Samostalna misija je mogućnost ponovnog odigravanja već prije završene misije unutar kampanje. Naravno, prisutan je i multiplayer mod u kojem ima stvari koje nisu prisutne u samostalnim misijama od kojih se može spomenuti pozivanje pojačanja.

• Intel Pentium III/AMD Athlon 1 Ghz
  • 128 MB RAM-a
  • 2.4 GB Slobodnog diskovnog prostora
  • 32 MB Direct 3D i DirectX 8.0 kompatibilna grafička kartica
  • DirectX 8.0 kompatibilna zvučna kartica
  • 4x CD-ROM
  • Windows 98/ME/2000/XP
  • Athlon™ 2000
  • NVIDIA GeForce4 TI4200 128 MB
  • 80 GB HDD WD 7200 RPM 8 MB Cache
  • Windows XP with DirectX 9.0b

Na startu se prolazi tutorial. Tu se već po poznatom receptu prolazi proces upoznavanja sa okolinom i upravljanja likovima. Slijedi odabir vojnika za misije. Bira se između 30 vojnika, svaki sa svojim jedinstvenim atributima. Još je tu i izbornik za opremanje svakog od njih i spremni ste za igru. Kako napredujete kroz igru, tako i vaši vojnici napreduju. Poboljšavaju im se atributi ovisno o mjeri koliko su doprinjeli izvršenju zadatka. Tu dolazi do izražaja važnost čuvanja vojnika, jer ako vam je jedan vojnik jako dobar i puno je napredovao, šteta je da pogine. Možete upravljati sa svim likovima, ovisno po želji, ali samo sa jednim istovremeno. Upravljnje ostalim je izvedeno pomoću naredbi koje izvikujete, a vaši vojnici ih slušaju.

Tu, na žalost počinju mali bugovi koji znaju živcirati jer se vojnici ne ponašaju uvijek u skladu s naredbama. Ipak, u većini slučajeva nije presudno za misiju, osim za vaše živce. Još jedan bitan segment igre je taktika. Naime, nudi se mali taktički mod unutar same igre, gdje se igra zamrzne i vi možete davati putanje svakom vojniku. Uz putanje, naređujete vrstu hoda, položaja tijela i agresivnost vojnika. Tako nakon što odaberete taktiku napada vojnici izvršavaju zadane naredbe. Osim zorno repliciranih oružja koje dočaravaju realnost drugog svjetskog rata mape su također izvrsno napravljene. Velike su, prostrane i šumovite. Na njima se nude i slučajno raspoređena vozila koja možete iskoristiti za ubrzano napredovanje. U realnost još spada i tiho ubijanje protivnika nožem, zarobljavanje protivnika kojima onda možete oduzeti uniformu i zamaskirani prolaziti pored neprijatelja bez da vas primjeti. To je na pojedinim misijama vrlo važno jer nećete biti u mogućnosti ubiti sve protivnike.

Grafika u igri je odlična, nema nekih lako zapažljivih pogrešaka i igra radi vrlo glatko sa svim detaljima uključenim. Animacije su isto vrlo dobre, kao i zvuk kroz igru. Vezano uz bugove, umjetna inteligencija je također nešto što je moglo biti bolje. To se očituje kroz nekonstantnost i glupost. Ponekad se ponašaju vrlo pametno, skrivaju se, saginju i pocaju iz zaklona, a ponekad trče prema vama glavom bez obzira. Zbog svega toga igra je do danas doživjela tri zakrpe. To i nije neka novost za novije igre, ali kod ove je bitno spomenuti jer je njihova veličina stvarno impresivna. Prvo, izašla je verzija 1.02 veličine 25 MB, nakon toga 1.03 veličine 65 MB i za kraj 1.04 veličine 15 MB. Da bi dobili najnoviju verziju, morate imati sve prethodne, što ukupnu zakrpu igre dovodi do veličine od preko nevjerojatnih 100 MB. Na žalost, igra je testirana u verziji 1.00 pa se zato i događaju ti sitni bugovi. No, instalacijom zakrpi ti bi se problemi trebali u potpunosti riješiti.

I za kraj, zaključak. Igra je vrlo dobra, obuhvaća sve elemente taktičnosti i pucačina, kao i vrlo dobro grafičko sučelje. Pregršt misija i veličina mapa garantiraju puno sati zabave. Nije klasik, ali je vrlo zabavna za igranje.