Secret Weapons Over Normandy recenzija (7083 pregleda)

Upoznajte Jamesa Chasea

Legendarni duo, Lucasarts i Totally Games, tvorci klasičnih space-shootera kao što je fantastični X-Wing Alliance, ovoga puta su se okušali u tematici drugog svjetskog rata. Da odmah na početku razjasnim, SWON nije simulacija nego arkada. Jer mnogi ljudi upravo tu stvar propuštaju i zbog toga krivo interpretiraju igru. Secret Weapons Over Normandy vas stavlja u ulogu mladog američkog pilota Jamesa Chasea koji se 1940. dobrovoljno javlja u britansko zrakoplovstvo kako bi branio svijet od njemačkog "Luftwaffea". Nakon nekoliko impresivnih sukoba sa "Švabama", Chase biva promaknut u elitnu jedinicu britanskog RAF-a, popularnog naziva Battlehawks. Kao njihov član, Chase će kroz sljedeće 4 godine ići na najopasnije i najvažnije misije diljem Europe i Pacifika.

SWON-ovih 15 misija i 21 "Challenge" level, razvijat će se kroz seriju zapisa iz Jamesovog dnevnika. U tim zapisima, Chaseov sinkronizator govori o objektivima u sljedećoj misiji kao i o svojim osobnim osjećajima vezanim uz rat. Na početku vam je zanimljivo, ali kasnije dosadi. No, ono što je puno bolje su dokumentirani filmovi između misija koji vas stvarno uvedu u WW2 atmosferu. Filmovi su izvrsne kvalitete, odlično montirani, a narator je i više nego profesionalan, stoga sumnjam da ćete ih prekidati ako još niste odgledali. Nakon što Chase pročita zapis iz dnevnika, dolazite u "Hangar", gdje birate avion i naoružanja za nadolazeću misiju. Također, možete primjenjivati i razna poboljšanja na avionima kao što su bolji motor, čvršći oklop, veća spremišta za oružja, itd. Naravno, poboljšanja troše i vaše "pointse" koje ste zaradili u misijama ili Challengeima.

U igri je prisutno puno autentičnih događaja, lokacija i mašinerije iz drugog svjetskog rata. Iako su priča i struktura misija nerijetko fikcija, osmišljeni su tako da izgledaju vrlo realno. Sve u svemu, prilikom obavljanja misije, osjećat ćete se upravo kao da ste pilot u drugom svjetskom ratu. To je ujedno i najbolja strana SWON-a. Njegova autentičnost i atmosfera. SWON-ov gameplay, kako rekoh, naginje više arkadi nego simulaciji. Što se tiče kontrole, najbolje bi bilo imati kakav gamepad ili joystick, jer igranje preko tipkovnice užasno živcira. Čovjek se može naviknuti (kao ja, npr.:), ali kad jednom primite joystick u ruke i zaigrate SWON, nećete ni pomisliti o vraćanju na tipkovnicu. Postoji nekoliko postavki za kontrolu, uključujući one koji daju igri malo više realnosti, no to su samo sitnice koje igru nipošto ne mogu približiti simulaciji.

Misije se fokusiraju uglavnom na spašavanje "drugova", bombardiranje neprijateljskih meta, zračnu borbu u napadu ili pak u obrani. Rijetke su misije u kojima ćete vidjeti nešto drugo, stoga nakon nekog vremena nemate puno novoga za vidjeti osim sve težih protivnika, novijih aviona, naoružanja i lokacija. Iz toga se može zaključiti da su misije dosta repetitivne, a kad se tome pridoda i predvidljiv AI protivnika, igra nije teška. Pogotovo kada dobijete i nova naoružanja, zrakoplove i upgradeove za njih. Ponekad vam se može činiti da ste nepobijedivi.

Izvrsna produkcija i autentičnost

Modeli zrakoplova su nešto fascinantno. Izgledaju točno tako kao što i izgledaju u stvarnom svijetu, a isto tako imaju u stvarna imena. Tako ćete od njih 26 raspoznati britanske Spitfireove, njemačke Messerschmittove ili pak ruske Sturmovike. Kasnije ćete biti u mogućnosti i sjesti za neke od prvih mlažnjaka. Uglavnom, taj dio u igri je stvarno briljantan i nema mu zamjerke. Što se tiče grafike, svi avioni pokazuju fine refleksije i glow efekte, a eksplozije su začinjene raznim particle efektima. No, grafika na tlu je pak daleko od toga. Teksture su siromašne, a razne građevine i vozila izgledaju poput nečega iz strategija, ali ne onih najnovijih. :) Dakle, grafika je s jedne strane odlična, a s druge lošija. Kad se sve to zbroji, ipak ostaje prihatljiva prezentacija za ovakvu opušteniju igru.

Zvuk je posebno impresivan. Puno pažnje je posvećeno jedinstvenim zvukovima motora različitih aviona. Tu su i razni zvukovi probijanja metaka u krilima i avionskom trupu, gorenja vatre i eksplozija, a sve je dočarano 3D zvukom. Osim navedenih zvukova, igrači će slušati i veliku količinu radio brbljanja - prijateljskog i neprijateljskog. Ovi dijalozi će upućivati uglavnom na sekundarne objektive ili će biti samo komentiranje situacije. Za pohvaliti je za to što Nijemci pričaju njemački, a Japanci japanski, a ne engleski s debilnim naglaskom, kako je to uobičajeno u igrama. Ono što je također odlično odrađeno jest glazba. Fine orkestralno izvede melodije daju igri epski doživljaj.

And now... the conclusion:

Sveukupno, igra je prilično solidna. Teškim ljubiteljima simulacija se možda neće svidjeti, ali ako se na nju gleda kao na arkadnu, opuštajuću i produkcijski iznimno kvalitetnu letačku igru, može se odlično zabaviti. Između ostaloga, možete pogledati i pregršt filmova koji su vezani uz proizvodnju igre, uživati u odličnoj glazbi, zvuku, autentičnosti i... Pazite sad. Sjednite. Dakle, i... X-Wingu i TIE Fighteru! Da, dobro ste čuli! Nakon što pređete sve misije, u Instant Action modu, otvorit će vam se dva najpoznatija lovca iz Star Wars univerzuma. Turbolaseri i njihovi zvukovi su originalni zvukovi iz Star Wars filmova. Uzmite lokaciju po noći i imajte doživljaj kao da ste u svemiru. Ili pak izaberite snježnu Ukrajinu i osjećajte se kao na Hothu. Pa... pored ovoga, ipak nemam srca igri dati manje od 85%. Zavalite se u svoj Spitfire and may the Force be with you. ;D