Total Club Manager 2004 recenzija (7624 pregleda)

Total Club Manager 2004 je kako i sam naslov govori simlacija nogometnog menadžera. Proizvođač je vrlo poznat EA Sports, koji se proslavio FIFA serijalom. Sa ovom igrom EA je zakoračio u novi segment, a to nije simulacija nogometa kao igre, nego vas kao menadžera. Zbog dobrog poznavanja konkurentskog proizvoda Championship Managera tvrtke Eidos, prezentirat ću igru kroz usporedbu s njim. No najprije o samoj instalaciji. Igra dolazi na dva cd-a od kojih je prvi samo za instalaciju i nakon nje se koristi samo drugi za pokretanje same igre. Možete birati između tri vrste instalacije, a potpuna instalacija zauzima oko 1GB prostora, što i nije puno. Unatoč tome što se radi o novijoj igri, za današnje vrijeme zahtjevi su vrlo mali.

• Windows 98/2000/ME/XP (Windows 95 i Windows NT nisu podržani)
  • 600 MHz Intel Pentium III procesor
  • 128 MB RAM (192 MB minimum za Windows 2000/XP)
  • 32 MB (PCI/AGP) Video kartica
  • 1 GB slobodnog mjesta na hard disku
  • 8x CD-ROM
  • DirectX 8.1 ili noviji
  • Athlon 2000
  • NVIDIA GeForce4 TI4200 128 MB
  • 80 GB HDD WD 7200 RPM 8 MB Cache
  • Windows XP with DirectX 9.0b

Nakon instalacije i prvog pokretanja igre, već na prvi pogled se vidi da se radi o jako detaljnoj igri. Očito je da se EA odlučio staviti naglasak na cjelokupan paket koji menadžeri imaju u stvarnom životu. U tom segmentu je sigurno odnio prvo mjesto u usporedbi s konkurentom, no jeli to dovoljno. Na samom početku odabirete način igre. Tu se nudi start sa klubom po vlastitom odabiru (mod karijere), koji je i najprihvatljiviji, pa onda nova igra s klubom kojeg računalo nasumce odabere (tri kluba od kojih se odabire jedan), zatim nova igra sa klubom iz najniže divizije (dovođenje malog kluba do prve divizije) i nova igra sa odabirom vlastitog kluba, ali uz opciju gdje ne možete biti otpušteni.

Nakon odabira načina igre i unošenja osobnih podataka, spremni ste na akciju. Prva stvar koju ćete primjetiti, nakon što započnete igru, je izbornik. Napravljen je vrlo maštovito, ali isto tako sa jako puno detalja, pa se vrlo teško naviknuti gdje je šta i kako nešto napraviti. No, nakon malo muke, teškoće se savladaju. Nemojte misliti da u novu sezonu možete krenuti samo tako, jer je potrebno prije namjestiti sve parametre kojih u ovoj igri ima i previše. Na primjer, uz standardne postavke taktika, početne momčadi i treninga, ima jako puno opcija koje su pomalo smiješne, ali domišljate. Naime, riječ je o vašem osobnom životu.

Možete kupovati različite kuće, jahte, tražiti curu, zaprositi je, vjenčati se i nakon toga naravno uz menadžerski život imate i osobni koji morate voditi paralelno. Smiješno, ne? Vratimo se na samu igru. EA je zaista puno truda uložio na izradu igre. Vrlo bitna novost u igri je mogućnost igranja utakmica koje su vam na rasporedu pomoću igre FIFA. Naravno za to morate imati obje igre instalirane, no zamisao je fantastična. Naravno da u tom slučaju gubite atribute igrača i bitan je jedino vaš talent upravljanja. Uz tu mogućnost nudi se gledanje cijele utakmice, i tekstualan mod praćenja utakmice. Tu je ipak konkurentni Championship Manager uvjerljivo bolji. Zanimljivo je da u samom toku utakmice u određenim trenutcima vam se nudi odabir što da igrač napravi, da li da puca ili dodaje, kako da izvede jedanaesterac... Isto tako za vrijeme poluvremena dobijate pitanja od novinara kako mislite igrati drugo poluvrijeme, te vaš odgovor utječe na igrače. Što se tiče transfera, oni su jako loše napravljeni. Možete kupovati igrače samo sa transfer liste, što ne daje nikakvu napetost kod kupnje. Sami igrači su također prepuni detalja, od njihovih slika, do atributa koji se mijenjaju pod utjecajem igre, treninga ili vašeg odnosa prema njima. Ako je neki igrač jako loše odigrao poluvrijeme, vi ga možete kritizirati i možda ga motovirati da igra bolje, no možda vaša će kritika imati suprotan učinak.

Grafika je preuzeta iz srodne FIFA-e i lijepo se uklapa u ambijent, isto kao i zvuk. Tu je još i mogućnost kreiranja vlastitih playlisti pa vam ugođaj može biti i bolji. Bitno je spomenuti i navijače za vrijeme utakmice koji uvijek navijaju za domaćina. Sve u svemu, igra je vrlo kvalitetna i dovedena do srži gotovo svega što se tiče menadžerskog posla. No, isto tako najbitniji segment simulacije menadžera je ipak jako dobra kvaliteta samih transfera i upravljanja taktikom i krajnja igrivost koja iz toga proizlazi, a tu je ipak jedini konkurent CM daleko ispred. Ipak, ako se uz ozbiljnu igru želite opustiti sa manje bitnim stvarima onda je ova igra sigurno za vas. Kako i sam naslov govori ovo je TOTAL Club Manager.