SimCity 4 recenzija (8372 pregleda)

Ovaj nastavak je već četvrti po redu vrlo popularne igre koja svoje korjene vuče još iz kasnih 80-ih (1989.) godina. No, ovaj nastavak se po mnogočemu razlikuje od svojih prethodnika, no o tome kasnije. Igra je djelo programera iz Maxis studija, izdana pod okriljem Electronic Arts-a. Igra dolazi na dva cd-a i nakon instalacije zauzima 1 GB prostora na tvrdom disku.

• 500 MHz Intel Pentium III procesor
  • 128 MB RAM
  • 16 MB Video kartica
  • 1 GB slobodnog mjesta na hard disku
  • 8x CD-ROM
  • DirectX 7.0 ili noviji
  • Athlon 2000
  • NVIDIA GeForce4 TI4200 128 MB
  • Windows XP with DirectX 9.0b

Iako zahtjevi koje je definirao proizvođač izgledaju smiješno, igra je vrlo zahtjevna. To se najviše primjećuje kada se tokom igre želi zumirati i odzumirati, pa onda prelaziti od jednog ruba mape ka drugom, čak i na ovakvoj testnoj konfiguraciji, koja je neka sredina današnjih korisnika. Stoga, treba malo smanjiti nivo detalja, pa problem ne postaje preveliki. Nakon smanjivanja detalja igra ne izgleda oupće loše, pa se isplati napraviti kompromis zbog igrivosti.

Na samom početku, u igru vas uvodi kratka animacija koja vam ukratko prezentira igru. Pri prvom pokretanju dolazite na izbornik regije. To je novost u Sim City serijalu. Naime, sada niste ograničeni na jedan grad, nego možete unutar jedne regije napraviti više gradova, pa ih povezati u jednu ili više cjelina koje onda zajedno pomažući si djeluju učinkovitije. Iako je naglasak u ovom dijelu stavljen na upravljanje gradom, a ne samom izgradnjom, moj dojam je da je to vrlo dobro i kvalitetno izbalansirano. Naravno, nekima se to neće svidjeti, ali razvoj današnjih igara sve više teži realnosti u ponom smislu. E, zbog te realnosti, igra za početnika predstavlja pravi izazov. Nevjerojatno zvuči, ali jako teško ćete na početku moći ostvariti profit, pa zato moram odmah upozoriti na strpljivost.

Na samom početku razvoja grada, morate voditi računa o struji, vodi, zagađanju industrijskih zona koje utječu na građane i drugo, i to ne samo kratkoročno, već i dugoročno. Nakon potrošnje početnih 100,000 dolara (koliko dobivate na početku svakog grada u regiji) trebat će neko vrijeme za stvaranje profita. Ako još uvijek teško stvarate profit, možete pozajmiti novac. Također, unutar igre imate svoje savjetnike, po jedan za svaki odjel. Tu ćete uvijek moći vidjeti na koji dio grada morate obratiti više pozornosti. Grafika je na vrlo visokom nivou za ovakav tip igre, no već spomenuti problemi sa zahtjevima malo smanjuju taj dojam. No, razina detalja je impresivna. Možete pratiti gotovo sve, od ljudi kako šeću pločnikom, automobila koji se voze, do uzdizanj vaših nebodera u velike visine... Zvuk je isto tako vrlo dobar i pridonosi ambijentu izgradnje i upravljanja gradom.

Kao zaključak, treba reći da se radi o vrlo kvalitetnoj igri, koja ima puno svojih prednosti, ali i poneku manu. Sve u svemu, pružiti će vam dane i dane igranja i ukoliko ste novi, ali i stari ljubitelj ovog serijala.