Doom 3 recenzija (10631 pregleda)

Stigao je... nakon duuugo čekanja i očekivanja izašao je najnoviji nastavak Doom serijala. Bio je najavljen za izlazak još prošle godine, ali nakon nekoliko odgađanja konačno je pušten u prodaju. Pogled u prošlost vodi nas do nevjerojatno davne 1993. godine kada je izašao prvi Doom, a nedugo zatim i drugi nastavak. Nakon toga slijedi velika praznina koja je trajala sve do današnjih dana. Baš zbog te praznine u kojoj se dogodila prava informatička revolucija, i najava proizvođača o izgledu igre, došlo je do situacije da je Doom 3 postao najiščekivanija igra do sada.

Proizvođač je vrlo poznati Id Software. Igra dolazi na tri cd-a i nakon instalacije zauzima oko 1,7 GB prostora na tvrdom disku. Prije samog izlaska igre, dosta se govorilo o minimalnim zahtjevima, po kojima je Doom 3 jedna od najzahtjevnijih igara trenutno. Ipak, za današnje pojmove svatko tko drži do igrica ne bi trebao imati nikakvih problema sa njegovim pokretanjem. Ako vaše računalo pokreće igre poput Unreal Tournament 2004 i primjerice FarCry niti sa Doomom 3 nećete imati problema.

• Windows XP/2000 (engleska verzija)
  • 1.5 GHz Intel Pentium IV procesor ili 1500 MHz AMD Athlon
  • 384 MB RAM
  • 64 MB Video kartica (GeForce 3 Ti / Radeon 8500 minimalno)
  • 2.2 GB slobodnog mjesta na hard disku
  • 8x CD-ROM
  • DirectX 9.0b
  • Athlon 2200
  • NVIDIA GeForce FX 5900 128 MB
  • Windows XP SP1 sa DirectX 9.0b

Radnja prati originalan Doom i smješta vas na postaju na Marsu. Vi se nalazite u ulozi marinca kojem je dodjeljen zadatak da istraži čudne pojave koje su se počele događati unutar same stanice. Nakon početnih 10-ak minuta igre, kada samo hodate po hodnicima bez prave akcije i u kojima se upoznajete sa izgledom igre, slijedi prava stvar. Upravo spomenutih 10 minuta je jedino vrijeme u igri kada nećete trebati paziti na svakom koraku. Isprva, susrećete se sa zombijima, koji dolaze sa svih strana, a nakon njih i na jače i opasnije vrste demona.

Na samom početku igre biti ćete očarani grafikom. Grafika je definitivno vrhunac današnje tehnologije, i igra izgleda u cjelosti zaista prelijepo. No kako napredujete, osim grafike shvatit ćete da je još jedna bitna osobina igre mrak i strah. Sami nivoi su u potpunosti skučeni i baziraju se na hodnicima koji su vrlo slabo, ako ne i nimalo osvjetljeni. Tu na pozornicu stupa famozni flashlight koji u ovoj igri stvarno morate koristiti. Zvuk je također odličan i uvelike pridonosi realnosti koja je dobivena grafikom i osjećaju straha.

Demoni i čudovišta koji vas napadaju su dovedeni do savršenstva pomoću detalja koje Doom 3 koristi, ali se ne odlikuju pretjeranom inteligencijom. Njihovi napadi se baziraju na stvaranju, tzv "spawnanju", kako ispred, tako i iza vas. To i nije najsretnije rješenje jer nakon nekog vremena postane pomalo dosadno i očekivano. Bitno je spomenuti opcije brzog snimanja i učitavanja snimljene pozicije koje se izvodi stvarno brzo. Isto tako uključen je i multiplayer mod koji bi trebao ponuditi još zabave.

Iako je igra puna novosti, kako na igračkom, a ponajviše na grafičkom nivou, da bi iskoristili pun potencijal igre morate posjedovati grafičku karticu najnovije generacije, što kod nas i nije čest slučaj. To se može protumačiti kao mali minus. Malo veći minus ide monotonosti koja dolazi na vidjelo nakon nekog vremena. A najveći minus zaslužuje zbog ponekih neobješnjivih bug-ova, od kojih je najvažniji da ako se slučajno vratite u područje gdje ste već bili i ubili sve protivnike, oni će se ponovno stvoriti i morati ćete ih ponovno ubijati...

Na kraju kada se zbroje svi plusevi i minusi dobijemo solidnu igru, koja će definitivno ostati zapamćena zbog svojeg izgleda i pristupu samom igranju u kojem je strah veliki faktor. No, nekima će to biti dovoljno i voljet će je zbog toga, drugima neće pa će se osjećati pomalo razočarano. Sve u svemu igra će vam ponuditi dosta sati zabave i panike.