Call of Duty: United Offensive recenzija (15604 pregleda)

Sjećate se Call of Duty-ja? A tko ga se ne sjeća? Izašao je prošle godine i osvojio svakog igrača. Ljudi su ga voljeli, a pouzdano mogu reći da je i danas vrlo igran, pogotovo njegov multiplayer. Ali multiplayer nije osvojio igrače te ih natjerao da provode sate i sate pred PC-jem. To je učinio singleplayer. E on je savršen u COD-u. Od perfektnog AI-ja vaših suboraca do potpune atmosfere kaosa drugoga svjetskog rata, on je sve potpuno uklopio u takvu igru koja se bez problema može nazvati igrom 2003. Blato, krv, suze, barut.

Tako se u nekoliko riječi može opisati COD i COD-UO. Jednostavno će te se izgubiti u obadvije igre. Poznato nam je da FPS-ovi koji su pravljeni po uzoru na WW2 dobijaju itekako mnogo ekspanzija. Pa smo tako svjedoci čak 2 ekspanzije za Battlefield i Medal of Honor, ali to nas ne čudi kada znamo da je njih izdao Electronic Arts koji je već izdao 6-7 ekspanzija za Simse. MOH je sve oduševljavao, bio je odličan, ali za mene koji sam ga odigrao nakon COD-a on je smiješan. Ali dosta o originalnom COD-u.

The Ekspanzija

Kao što rekoh, ekspanzije su uvijek prisutne u ovim FPS-ovima. Ekspanzije, općenito, su tu da bi izvukle više novca iz igrača...no niti jedna ekspanzija nije dovela toliku igrivost i toliki osjećaj da se radi o nastavku igre kao United Offensive. Dobro, priznajem B1942 je to uradio, ali Moh nikako. UO uzima sve najbolje iz COD-a (baš sve) i stavlja ga u novo ruho, oplemenjujući ga sa nekoliko novih detalja. Grafika je poboljšana, zapravo njeni efekti su poboljšani. Tu su particle efekti pa će te vidjeti iskre kada metak pogodi metalnu površinu, a najbolji detalj je eksplozija bombe. Zbog udarca u zemlju diže se prašina sa zemljom, a onda zemlja pada natrag što se čuje. Ali grafika nije proslavila COD. On je jedina igra do tada da nije lažirala da su Ameri dobili WW2. U igri ima čak 3 kampanje, sa amerima na D-Day-u, sa Britancima kao komandosima u misijama iza neprijateljskih linija, te sa Rusima u obrani Staljingrada. U UO će te iskusiti Battle of Bulge gdje će te vidjeti da su developeri potpuno preslikali Band of Brothers, što će svima biti drago. Kao Britanac će te biti jedan od posade aviona koji je trebao "samo" bomardirati Nizozemsku tvornicu, ali će te zbog raspadanja aviona, koji se raspao zbog iznenadnog napada njemačke avijacije, sletiti među pokret otpora te sabotirati most. Nakon toga će te nijemcima onesposobiti obranu da bi se mogla izvršiti invazija na Siciliju (Operation Huskey). Nakon što smo prošli puta doživjeli "ruski D-Day", sada će te vidjeti "ljepote Kurska", koji je zapamćen kao najveća tenkovska bitka.

S obzirom da su ovu ekspanziju Infinity Ward-ovci dali Gray Matter-u (koji je napravio slavljeni RTCW:Enemy Teritory) čudo je da je singleplayer ostao isti, ali poboljšan sa nekoliko detalja. Prvo što ću nabrojiti su nova oružija: njemački Gewehr 43, ruski Tokarev SVT40 te britanski revolver i Sten sa prigušivaćem i dimne bombe. Najveća novost su ipak lake prenosive strojnice. Zbog toga će te se lako obraniti, ali znajte da trebate pripremiti strojnicu prije nego što neprijatelj bude na vidiku jer će vam za to trebati koje 3 sekunde koje su zlata vrijedne. Strojnice su: američki M1919A6 30. cal, njemački MG34, i ruski SG43. Glazba i zvuk su bili super u originalu te su i ovdje. Ovo je jedina igra koja toliko relistično prikazuje WW2. Tu je naravno stalno neprijateljsko i prijateljsko bombardiranje, a ako njega nema kristalno čisti zvuk oružja će vam treštiti u ušima. Glazba je, kada je ima, klasična te super služi svojoj svrsi jer nećete imati vremena slušati je. Level Design je naravno još uvijek nevjerojatan. Vidjet će te razrušene kuće i zgrade, kratere od eksplozija te mnoge druge ljepote. Singleplayer je ostao odličan pa će te opet osjetiti kako adrenalin juri vašim žilama već u prvoj misiji u prvim sekundama jer UO ne okoliša kao COD. Odmah će te biti stavljeni u vozilo, na montiranu strojnicu te u bijeg kroz neprijateljsko područje. Jedina loša strana UO-a je i ona loša strana iz originalnog COD-a, njegova dužina. Kada su ljudi mogli napraviti ovoliko dobru igru mogli su se potruditi da je malo prošire, jer igra ipak dolazi na 2 cd-a. U igri postoji još jedna sitnica, a to je da neprijatelji sada imaju bacače vatre koje vi ne možete koristiti u SP-u, ali možete u MP-u. U prošlom COD-u misije u kojima ste jurili sa vozilom kroz neprijateljske linije ili bili komadant tenkovskoj jedinici su bile vrlo zabavne pa su uvrštene i u ovu ekspanziju. COD je bio bugfree, ali sam u ovoj ekspanziji svjedočio jednom bug-u...kada sam trebao sjesti u motor u britanskoj kampanji. Zašto je COD tako igriv? Zato što vam nikada nije dosadno. Uvijek ste u akciji, u pokretu, čak i kada branite, pa se uglavnom misije svode da uzmete neko područje te se obranite. Animacije nisu postojale u COD-u, ali će te u UO-u vidjeti na kraju svake kampanje jednu animaciju koja će obuhvatati neke isjećke iz raznih misija. Jedina prava in-game animacija je ona na kraju igre koju prepuštam vama da je vidite.

Multiplayer

Multiplayer je potpuno ispoliran te navjerojatno zabavan. Sindrom B1942 pojavio se i ovdje pa će te ovdje moći koristiti tenkove što je nevjerojatno zabavno. Moći će te koristiti i neka druga vozila, ali ću vama to ostaviti na otkrivanje kao i nekoliko novih modova. Šta još da kažem za ovu ekspanziju...ovo je najbolja ekspanzija ikad, te se nadam da će COD doživjeti još mnogo ekspanzija. Jedino se nadam da se toga sjete i u Activisionu. I da...ovo je najbolji WW2 FPS do sada, a jedini budući konkurent mu može biti Brother in Arms (koji će, čini se, vidjeti svjetlo dana u 11 mjesecu). Čini vam se da nisam dovoljno nahvalio United Offensive? Ma to su samo riječi, United Offensive, kao i Call of Duty, se moraju doživjeti...

Napisao: Denis Družić

Ocjena: 10/10