Sraz 2.002 recenzija (21057 pregleda)

Kao što svi znaju, Sraz je društvena kviz igra za dva, tri ili četiri igrača. U samoj igri nema nikakvih drugih faktora osim znanja kojim se napreduje i pobjeđuje. Sraz 2.002 je poboljšana inačica verzije 2 i sadrži 1000 novih pitanja te podršku za mrežno igranje, nove zvukove i novu grafiku. Igra dolazi na jednom cd-u i nakon instalacije zauzima manje od 1 MB pa se niti ne primjećuje njeno postojanje. Također, riječ je o prvoj hrvatskoj igri.

• Windows 95/98/98SE/ME/2000
  • Intel Pentium procesor
  • 32 MB RAM
  • 1 MB Video kartica
  • 1 MB slobodnog mjesta na hard disku
  • DirectX 8
  • Athlon 2200
  • NVIDIA GeForce FX 5900 128 MB
  • Windows XP SP1 sa DirectX 9.0b

Pri pokretanju igre možete izabrati postavke, koje obuhvaćaju broj igrača, veličinu ploče, i broj figura. Također se nalazi izbornik za mrežno igranje koje podržava i serial vezu. Još jedna novost je i dizajn ekrana, koji sada osim već poznatih vojnika postoji i u dvije nove varijante, roboti i dinosauri. Uz igru također je uključen mali programčić pomoću kojeg birate izgled, ali i vrstu pitanja. Naime, u novom Srazu su uključena sva pitanja iz starijih verzija, pa tako možete izabrati pitanja iz prvog Sraza, izdanog još 1993. godine. Naravno kod takvog načina igre treba uzeti u obzir godinu jel se pitanja zasnivaju na događajima do tada.

Samo odvijanje igre se odvija na ploči odabranih dimenzija i uvijek u redosljedu crveni, plavi, žuti i zeleni. Svaki igrač pomiče svoje figure gore, dolje, lijevo ili desno, ovisi o mogućnostima. Da bi se uspješno pomaknuli na odabrano polje treba točno odgovoriti na postavljeno pitanje polja. Svako polje se razlikuje, pa da bi uspješno vodili igru treba znati dosta stvari iz mnogo različitih područja. U ovoj inačici se razlikuju teme: film, književnost, kultura, opće znanje, povijest, priroda, sport, zemljopis i znanost. Tako, nakon uspješnog odgovora svaka figura napreduje i kada sakupi dovoljan broj točnih odgovora postane viši čin. To je bitna stavka, jel takva figura vam nudi dva pomaka u turnu.

Cilj igre je pokoriti sve protivnike, a borba se odvija na sljedeći način. Sa svojom figurom morate doći na susjedno protivnikovo polje i za pomak odabrati zauzeto polje. Tada se odgovara dva puta, prvi put za pomak, a drugi za osvajanje tuđeg polja. Ako je napad uspješan, protivnik je poražen i gubi figuru, osim u slučaju da je protivnička figura višeg čina, pa u tom slučaju gubi rank.

Grafika je pomalo zastarjela, ali za ovakav tip igre nije presudna. U odnosu na ranije verzije vidi se značajan pomak pa u cjelini zadovoljava sve potrebne aspekte. Zvuk je također poboljšan i vrlo dobar. Sam izgled figura je zadovoljavajuć, ali ipak ostavlja dojam da se za različite izglede figura viših činova moglo malo više potruditi, a ne samo primjeniti model copy-paste dodatnih elemenata na osnovni model.

Iako nije riječ o nekakvom spektakularnom naslovu, igra će zadovoljiti svoje poklonike i pružiti dosta zabave. Ipak, pitanja su dosta teška, ali nakon dužeg igranja dolazi do njihovog pamćenja, pa sa vremenom gubi čar. Namjenjena je prvenstveno mlađim ali zabavit će sve koji vole društvene igre.