Toca: Race Driver 2 recenzija (10326 pregleda)

TOCA 2 je prvotno izašao kao inačica za X-box, no nedugo zatim stigao je i na PC platformu. Riječ je o nastavku Pro Race Drivera, iz 2002. godine.Izdavač igre je poznati Codemasters, koji je i prije imao puno skustava sa izdavanjem simulacija vožnje. Igra dolazi na jednom DVD-u i nakon instalacije zauzima oko 3,5 GB prostora na tvrdom disku što i nije malo. Naravno, kao što sam već spomenuo, riječ je o simulaciji vožnje. Odmah na početku treba spomenuti da se ne radi o bilo kakvoj simulaciji, kao na primjer poznati NFS, ali o tome malo kasnije.

• Windows 98SE/ME/XP/2000
  • 800 MHz Intel Pentium III procesor ili AMD Athlon
  • 256 MB RAM
  • 32 MB Video kartica
  • 1,2 GB slobodnog mjesta na hard disku
  • 2x DVD-ROM
  • DirectX 9b
  • AMD Athlon 2200
  • NVIDIA GeForce FX 5900XT 128 MB
  • Windows XP SP1 sa DirectX 9.0b

Na početnom izborniku nudi vam se mogućnost odabira moda igre. Možete birati između karijere, singleplayer i multiplayer moda. Pri odabiru karijere počinjete kao rookie i polako se penjete kroz mnoštvo različitih turnira i vrsta vozila. Upravo je ta raznolikost i veličina odabira važan adut ovog naslova jel se kroz cijelu igru voze 35 različitih vozila: Ford GT, Land Rover, Aston Martin... Također se razlikuje i 48 različitih traka. Kroz vaš težak put ka vrhu vodi vas škot Scotty, pomalo iritantnog naglaska, koji vam u svakoj situaciji pomaže i ohrabruje vas. Kako napredujete, svaki put nakon trke slijedi kratka animacija koja vas vodi kroz priču. Da bi napredovali, morate naravno postići cilj koji varira od potrebnog plasmana do skupljanja novčanih nagrada u određenom iznosu. Za postizanje cilja nećete morati uložiti previše napora, osim pokojeg ponavljanja staze da bi ju naučili napamet i mogli odvoziti sa lakoćom. Sve tako napreduje dok ne završite karijeru za što će vam trebati podosta vremena.

Iako se pomoću kratkih animacija nakon trka pokušala umanjiti linearnost ona, na žalost, nije izbjegnuta. Sve je već predefinirano i ako slučajno ne uspijete iz prve preći koju stazu morate ju jednostavno ponovno odvoziti. Iako je to mana svake slične igre, ipak mali minus, jel se ne može oteti dojmu da te animacije uvelike podsjećaju na NFS - Underground. S druge strane, u samoj vožnji veliki plus ide razrađenosti oštećenja vozila i njegovog utjecaja na cjelokupno ponašanje vozila u vožnji. Oštećenja obuhvaćaju motor, mjenjač, gume, ovjes i upravljanje i ako oštetite samo pojedini dio sigurno ćete si otežati put ka pobjedi jer u ovog igri brzina nije sve.

Što se tiče same igrivosti, nezaobilazno je spomenuti upravljanje pojedinim vrstama vozila. Bez pretjerivanje se može reći da se radi o jednoj od najboljih izvedbi upravljanja. Sam prijenos težine vozila pri kočenju ili ulasku u zavoj daje osjećaj baš kao da ste unutar vozila, isto tako dodavanje gasa ili sudaranje sa drugim vozilima. A da ne zaboravite, kroz igru se vozi sa tridesetak različitih automobila, kamiona i formula i pri svakom od njih osjećaj je drugačiji i jednako realan.

Dolazimo do grafičkog pregleda, koji je isto tako veliki plus kada gledamo globalno, detalji na pojedinim automobilima su vrlo visoki, same staze dobro konstruirane i velike, pejzaž i okolina vrlo bogati... Jedina mana dolazi sa strane bugova, koje su, vjerojatno samo izoliran slučaj na testnoj konfiguraciji. Riječ je o teksturi asfalta trake, koju možete vidjeti na priloženim screenshotovima. U drugim slučajevima nema nikakvih problema, pa tako kada se vozi reli po zemlji, grafika je besprijekorna. Unatoč tome što igra ima znak Nvidia bilo kakav pokušaj instaliravanja novih drivera nije pomogao.

Zvuk je također kroz igru odličan, od popratne glazbe, do samog zvuka motora i cviljenja guma. Ako kojim slučajem napravite kakvo oštećenje na motoru vrlo vjerojatno ćete čuti promjene. Ipak sa pogleda zvuka postoji i mali bug, a to je vožnja pod punim gasom pri maksimalnoj brzini, koja nije čest slučaj, ali događa se neugodno cviljenje i zvuk koji probada uši.

Sve u svemu riječ je o vrlo dobrom i kvalitetnom naslovu koji u sebi objedinjuje puno različitih elemenata simulacije, od sportskih, kamionskih, reli, pa i utrka formule. Sa sigurnošću će vam pružiti mnogo sati uživanja i zabave. Iako postoje mali bugovi, oni nisu presudni, osim grafičkog koji je vjerojatno samo u mom slučaju rezultat nekakve nekompatibilnosti.